کد خبر: ۲۶۰۸۳۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۱ - ۱۵ تير ۱۳۹۹ - 2020July 05
فوق تخصص اطفال گفت: در کودکان علائم بیماری مشابه سرماخوردگی بوده و با بدن درد، تب و علائم آبریزش بینی خود را نشان می‌دهد.

شفاآنلاین>سلامت>علیرضا امینیان فوق تخصص اطفال درباره تفاوت‌های علائم کرونا در کودکان و بزرگسالان توضیح داد: در هردو رده سنی یک سری علائم مشترک وجود دارد؛ در کودکان شدت بیماری کمتر است اما در هر دو طیف سنی باید مراقبت و اصول پیگیری رعایت شود؛ در کودکان علائم بیماری مشابه سرماخوردگی بوده و با بدن درد، تب و علائم آبریزش بینی خود را نشان می‌دهد و کودکان کمتر نیاز به بستری پیدا می‌کنند اما این کودکان به عنوان ناقل بیماری هستند و بیماری را به دیگران منتقل می‌کنند.

به گزارش شفاآنلاین:امینیان گفت: تب‌های بالا، مشکلات تنفسی و گوارشی از جمله علائم بروز بیماری در بزرگسالان است اما از آنجا که تاکنون دارو یا واکسن خاصی برای درمان و پیشگیری از ابتلا تولید نشده است باید کماکان استفاده از ماسک و رعایت نکات بهداشتی مد نظر قرار گیرد.

شفاآنلاین را در اینستاگرام هم دنبال کنید

امینیان اظهار داشت: اگر خانواده‌ای بیمار مبتلا به کرونا دارد برای پیشگیری از ابتلای سایر افراد باید اقدام به جداسازی محیط نگهداری بیمار کنند، به دلیل اینکه این بیماری از طریق تنفس انتقال پیدا می‌کند.

فوق تخصص اطفال تأکید کرد: لازم است افراد بدون علامت نیز تست‌های آزمایشگاهی انجام دهند تا در صورت ابتلا به بیماری شناسایی شوند.

فارس

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: