کد خبر: ۲۶۰۷۶۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۳ - ۱۴ تير ۱۳۹۹ - 2020July 04
ورزشکاران برای ادامه دادن به فعالیت های ورزشی خود در روزهای کرونایی با رعایت نکاتی ساده می‌توانند از ابتلا به ویروس کرونا به راحتی جلوگیری کنند.

شفاآنلاین>سلامت>ویروس کرونا شرایط را برای تمام اقشار جامعه به خصوص ورزشکاران سخت کرده است. به همین دلیل ورزشکاران باید نسبت به قبل بیشتر مراقب سلامتی خود باشند. ورزشکاران برای ادامه دادن به فعالیت های ورزشی خود در روزهای کرونایی با رعایت نکاتی ساده می‌توانند از ابتلا به ویروس کرونا به راحتی جلوگیری کنند.

 هنگام ورزش چه نکاتی را رعایت کنیم؟

- در فعالیت‌های ورزشی با شدت پایین تا متوسط استفاده از ماسک توصیه می‌شود.

-بهترین توصیه جهت فعالیت‌های ورزشی حفظ فاصله گذاری اجتماعی است.

- فاصله گذاری اجتماعی در فعالیت‌های ورزشی هنگام پیاده روی ۵ متر و زمان دویدن ۱۰ متر پیشنهاد می‌شود.

- در فعالیت‌های ورزشی با شدت متوسط تا شدید استفاده از ماسک توصیه نمی‌شود، اما حفظ فاصله گذاری اجتماعی الزامی است.

- در افراد با سابقه بیماری زمینه‌ای مانند بیماری‌های قلبی عروقی، ریوی پیشنهاد می‌شود که ورزش با شدت پایین و استفاده از ماسک و حفظ فاصله اجتماعی در زمان‌های کوتاه‌تر انجام شود.

- این افراد اگر بخواهند ورزش با شدت بالاتر انجام دهند استفاده از ماسک توصیه نمی‌شود بلکه باید در مکان‌های خلوت و با رعایت فاصله ، فعالیت ورزشی را انجام دهند.

شفاآنلاین را در اینستاگرام هم دنبال کنید

- در صورتی که فعالیت‌های ورزشی طولانی شوند، باعث مرطوب شدن ماسک خواهد شد، به همین دلیل توصیه می‌شود که ماسک جدیدی را جایگزین آن کنید.

- اگر هنگام ورزش کردن احساس تنگی نفس، سبکی سر و سرگیجه داشتید، فعالیت ورزشی را قطع کرده و بنشینید، ماسک خود را برداشته و چند نفس عمیق بکشید. اگرهم این علائم ادامه پیدا کرد، حتما به پزشک مراجعه کنید.

باشگاه خبرنگاران جوان

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: