کد خبر: ۲۶۰۷۲۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۸ - ۱۳ تير ۱۳۹۹ - 2020July 03
باید مجوز لازم از سوی سازمان بهزیستی برای این افراد صادر شود تا بتوانند از پلاک ویژه معلولان استفاده کنند
شفاآنلاین>اجتماعی>رئیس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور ناجا گفت: شرط ارائه خدمات و اخذ پلاک معلولان در مراکز تعویض پلاک، وجود اطلاعات معلول در سامانه پلیس که از طریق بهزیستی ثبت می‌شود، است. 

به گزارش شفاآنلاین:سرهنگ علی محمدی افزود: معلولان برای انجام تعویض پلاک قبل از مراجعه به این مراکز، برای بررسی و تایید صحت اطلاعات شخصی به سازمان بهزیستی شهر خود مراجعه کرده و اطلاعات خود را در سازمان مربوطه بررسی کنند.

وی ادامه داد: باید مجوز لازم از سوی سازمان بهزیستی برای این افراد صادر شود تا بتوانند از پلاک ویژه معلولان استفاده کنند.

رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور افزود: سازمان بهزیستی استان ها نیز از طریق سیستمی مراتب را به راهور ارجاع داده و در نهایت معلولان باید به مراکز تعویض پلاک مراجعه کرده تا بتوانند پلاک ویژه خود را در یافت کنند.

رئیس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور ناجا گفت: پلاک خودروی جانبازی نیز بر روی خودرو افرادی که بالای ۵۰ درصد جانبازی دارند و نیز آنهایی که اسامیشان در سامانه شماره‌گذاری ثبت شده، نصب می‌شود.

به گفته وی، اسامی جانبازان حائز شرایط قبلا توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران به پلیس راهور اعلام و در سامانه شماره گذاری ثبت شده است.

سرهنگ محمدی گفت: افراد برای تعویض پلاک و نقل و انتقال وسایل نقلیه باید اصل شناسنامه جدید با کارت ملی خود یا نمایندگان قانونی آنها، حضور فروشنده و خریدار یا نماینده قانونی آنها، ارائه برگ عدم خلافی، ارائه اصل فیش پرداخت بهای پلاک براساس تعرفه، مدارک احراز سکونت خریدار، اصل بیمه نامه شخص ثالث معتبر و همچنین ارائه اصل کارت معاینه فنی برای خودروهای شخصی و دولتی که بیش از چهار سال از مدل آن سپری شده باشد و خودروهای عمومی که بیش از یک سال از مدل آن ها سپری شده باشد را ارائه دهند. ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: