کد خبر: ۲۶۰۵۸۷
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۹ - ۱۱ تير ۱۳۹۹ - 2020July 01
به هيچ عنوان کارت عابر بانک خود را در اختيار افراد غير قرار ندهيد
 شفاآنلاین>اجتماعی>از جمله شیوه های کلاهبرداری ادعای برنده شدن و انتخاب در قرعه کشی و ... و سپس هدایت مخاطب به خودپرداز و برداشت وجه از کارت عابربانک می باشد شیوه ای که همچنان قربانی می گیرد. 
 
به گزارش خبرنگار شفاآنلاین، سردار عليرضا لطفي رئيس پليس آگاهي پايتخت با اعلام اين خبر كه هنوز كلاهبرداري به شيوه تماس تلفني يا كارت به كارت با مالباختگان قرباني مي گيرد، گفت : شهروندان برای گرفتار نشدن در دام انواع کلاهبرداري با استفاده از عابر بانک و دستگاه خودپرداز لازم است اين موارد را مد نظر داشته باشند : 

به منظور واريز پول به حساب شما به هيچ وجه نيازي به حضورتان پاي دستگاه خودپرداز نيست.

هرگز هنگام پرداخت وجه خريد خود در مراکز خريد و فروشگاه ها، کارت و رمز خود را در اختيار فروشنده قرار ندهيد در غير اين صورت بايد منتظر دريافت پيامک هاي خريد و کسر وجه از حساب خود با وجود قرارداشتن کارت عابر بانک در جيب خود باشيد.

در برابر دريافت پيامک هاي دعوت به واريز وجه، نسبت به اين مورد که فرد فرستنده همان فردي است که شما بايد وجهي را به حساب او واريز کنيد، اطمينان يابيد.


به هيچ عنوان کارت عابر بانک خود را در اختيار افراد غير قرار ندهيد.

از قبول درخواست افراد غريبه در پاي دستگاه هاي خودپرداز مبني بر انتقال وجه از مقصدي ناشناس به حسابتان، خودداري کنيد چون با قبول اين درخواست ممکن است به سادگي وارد چرخه يک پرونده سرقت، پولشويي يا حتي آدم ربايي شويد.

در زمان انجام خريدهاي اينترنتي يا معاملاتي که نقطه شروع آنها سايت هاي خريد و فروش اينترنتي کالا است از واريز وجه به حساب خود اطمينان يابيد و تنها به ادعاي فرد خريدار يا نشان دادن صفحه مراحل تراکنش هاي مالي در موبايل خريدار اکتفا نكنيد.

با توجه به اينکه اکثر کلاهبرداران براي پيشگيري از پيگيري قضائي و اداري ساعات آخر شب و روزهاي آخر هفته را براي انجام اقدامات مجرمانه خود و خالي کردن حساب شما يا به سرقت بردن کالاي به فروش گذاشته شده شما بر مي گزينند، حتي الامکان از انجام در زمان هاي اعلام شده در سطرهاي پيشين خودداري کنيد.

در پايان دوباره تاکيد مي کنيم در زمان تماس هاي تلفني با وعده برنده شدن شما در يک برنامه خاص يا قرعه کشي قبل از غلبه حس طمع بر هيجانات و قوه قضاوتتان، يک نفس عميق بکشيد و به مغز خود اجازه تجزيه و تحليل منطقي شرايط را بدهيد. 

فروش يا اجاره کارت بانکي غير قانوني بوده و تبعات جبران ناپذيري براي مالک آن دارد، لذا تحت هيچ شرايطي اقدام به اين کار نکنيد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: