کد خبر: ۲۶۰۴۱۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۹ - ۰۸ تير ۱۳۹۹ - 2020June 28
اين کودکان هيچ همراهي ندارند و خطراتي مانند خشونت و تبعيض آنها را تهديد مي‌کند آنها را تهديد مي‌کند
شفاآنلاین>اجتماعی>دادگاهي در لس آنجلس با صدور حکمي خواستار آزادي بيش از يک‌صد کودک مستقر در بازداشتگاه‌هاي مهاجران در آمريکا شد که با خطر ابتلا به ويروس کرونا مواجه هستند.

به گزارش شفاآنلاین، دالي گي قاضي اين دادگاه در حکم خود اعلام کرد که از سه مرکز بازداشت خانواده هاي مهاجر در آمريکا، دو مرکز موارد ابتلا به کرونا را تائيد کرده اند.

وي تاکيد کرد که با وجود تلاش هاي سازمان اعمال مهاجرت و گمرک ايالات متحده براي کاستن از شمار مهاجران در بازداشتگاه ها، اين مراکز با خطر رويارويي با يک بحران بزرگ سلامت دست به گريبان هستند.

وي افزود: مراکز اسکان خانواده ها، در تب و تاب هستند و زمان بيشتري براي انجام اقدامات نيمه کاره نيست.

حکم اين قاضي به ۱۲۴ کودکي اشاره داشت که در مراکز بازداشت سازمان اعمال مهاجرت و گمرک آمريکا به سر مي برند. به موجب اين حکم، اين کودکان بايد تا ۱۷ ژوئيه (۲۷ تير) يا به همراه والدين خود آزاد شوند و يا با رضايت والدين تحت حضانت حاميان مالي مناسب درآيند.

دونالد ترامپ رئيس جمهوري آمريکا کارزار بزرگي عليه مهاجرت غيرقانوني به راه انداخته و مکزيک را براي استقرار نيروهاي نظامي در امتداد مرز خود به منظور جلوگيري از ورود مهاجران به آمريکا تحت فشار قرار داده است.

به موجب سياست دولت ترامپ، هزاران کودک در سال ۲۰۱۸ميلادي از والدين شان در مرز آمريکا جدا شدند.

ديوان عالي آمريکا هفته گذشته تصميم دولت ترامپ براي لغو برنامه حمايت از ۷۰۰ هزار مهاجر موسوم به «روياپردازان» را رد کرد. اين مهاجران، افرادي فاقد مدارک قانوني هستند که در کودکي به آمريکا آورده شدند.


در همين حال، ابتلاي بيش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در بازداشت سازمان اعمال مهاجرت و گمرک آمريکا مورد تائيد قرار گرفته است.  

آژانس کودکان سازمان ملل متحد (يونيسف) به تازگي در انتقاد از آمريکا اعلام کرد که اين کشور در ماه‌هاي اخير دستکم يک هزار کودک مهاجر را با وجود خطراتي که آنها را تهديد مي‌کند، به مکزيک، السالوادور، گواتمالا و هندوراس بازگردانده است.

«هنريتا فور» مدير اجرايي يونيسف گفت: اين کودکان هيچ همراهي ندارند و خطراتي مانند خشونت و تبعيض آنها را تهديد مي‌کند.آ اف پ
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: