کد خبر: ۲۶۰۱۵۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۹ - ۰۴ تير ۱۳۹۹ - 2020June 24
نشنال امارات؛
اکنون همه مردم برای کمک به مهار گسترش این ویروس مسؤولیت دارند و همه باید اقدامات احتیاطی را انجام دهند و فاصله اجتماعی را رعایت کنند. بسیاری از آنها به اشتباه برداشته شدن محدودیت را نشانه جدی نبودن تهدید کرونا تلقی کرده اند
شفاآنلاین>سلامت>کشورهای جهان محدویت های اعمال شده برای مقابله با کرونا را به تدریج برداشته اند. این در حالی است که روز یکشنبه، سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد آمار مبتلایان در یک روز به رقمی بی سابقه رسیده است. 

به گزارش شفاآنلاین،جهان امروز می داند چگونه با ویروس کوید 19 مقابله کند و استفاده از ماسک، ضدعفونی، رعایت فاصله اجتماعی و اقدامات احتیاطی می تواند مانع از شیوع آن شود. 

بیشترین آمار مبتلایان، اکنون در قاره آمریکا هستند. اروپا نیز همچنان یکی از بزرگترین مراکز شیوع ویروس است. آمار بالای مبتلایان جدید در منطقه خلیج فارس لزوماً ارتباطی با افزایش آلودگی به ویروس ندارد و بخش زیادی از آن نتیجه آزمایش گسترده برای تشخیص موارد مبتلا در بسیاری از کشورهای منطقه است.

اکنون همه مردم برای کمک به مهار گسترش این ویروس مسؤولیت دارند و همه باید اقدامات احتیاطی را انجام دهند و فاصله اجتماعی را رعایت کنند. بسیاری از آنها به اشتباه برداشته شدن محدودیت را نشانه جدی نبودن تهدید کرونا تلقی کرده اند. 

مقامات کشورها نیز اکنون دانش و ابزارهای لازم برای تشخیص زنجیره های کرونا و مهار شیوع آن را در اختیار دارند. در کشورهایی مانند امارات متحده عربی، نتایج مثبت اقدامات انجام شده، امکان بازگشایی مراکز اقتصادی، فرهنگی و .... را که هم برای اقتصاد و هم برای شهروندان ضرورت به شمار می رود، فراهم کرده است. حمایت از سلامت روانی و از سرگیری تعاملات اجتماعی به ویژه برای کودکان و سالمندان بسیار مهم است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: