کد خبر: ۲۶۰۱۱۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۸ - ۰۴ تير ۱۳۹۹ - 2020June 24
بخش اصلی کتاب مقالاتی است که به اندیشیدن درباره کرونا کمک می کند، موضوع مقالات و مطالب کتاب، مقولات مرتبط با انسان و زندگی است

شفاآنلاین>اجتماعی> کتاب «دوران کرونا ویروس؛ جهان در بحران تاج پنج گرمی» نوشته محمدعلی نویدی، اطلاعات قابل تاملی از این ویروس عجیب را به مخاطب ارائه می‌دهد.

به گزارش شفاآنلاین :درباره کرونا این روزها، کتاب‌ها و مقالات زیادی نوشته می‌شود اما کمتر اثری با نگاهی چند جانبه و دقیق نوشته شده است. کتاب در دوران کرونا ویروس، نوشته محمدعلی نویدی، کتابی است که مساله کرونا را به طور ویژه بررسی می‌کند.

در پیشگفتار کتاب، مطالعات تطبیقی و مقایسه‌ای از دوران کرونا ویروس با دوره‌های همه‌گیری طاعون، وبا، تیفوس، ایدز و آنفلوآنزا، صورت گرفته است. تفاوت‌ها و تشابه‌های این دوران تحلیل و بررسی می‌شود. در این بخش تجربه مشترک این اعصار اپیدمی و بیماری همه‌گیر و جهانی را، برای بشر قرن بیست و یکم، یادآوری و تفاوت دوران شیوع  کووید-۱۹ در قرن حاضر با شرایط و اوضاع قرون بیماری‌های واگیر را بررسی کرده است.

بخش اصلی کتاب مقالاتی است که به اندیشیدن درباره کرونا کمک می کند، موضوع مقالات و مطالب کتاب، مقولات مرتبط با انسان و زندگی است. مثل امیدواری، مدیریت ذهن، اندیشه‌ورزی در کارها و امور زندگی، همکاری‌ها و همبستگی‌های اجتماعی و غیره. پسا کرونا نیز بخش مهمی از کتاب را در بر می‌گیرد که بیش از ده بخش به روزگار بعد از کرونا و تحلیل رویدادهای آن اختصاص دارد.

بخش پایانی که در حقیقت پیوست کتاب است، به بررسی آمار و مستندات دوران پیک و موج اول شیوع کرونا، یعنی از اول اسفند ۱۳۹۸ تا خرداد ۱۳۹۹، اختصاص دارد. در این بخش به دقت آمار روزانه ایران و جهان را رصد و دسته‌بندی شده و نویدی مطالعه تطبیقی انجام داده است. این کتاب، می‌تواند به منزله یک کتاب مرجع تلقی شود و به پژوهشگران در درک موضوع کمک کند.ایرنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: