کد خبر: ۲۵۹۹۱۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۶ - ۰۱ تير ۱۳۹۹ - 2020June 21
نویسنده :گریگوری تاناکا
فقدان ارزش ها به فروپاشی نظام اخلاقی جامعه منحر می شود و ما امروز شاهد این فروپاشی در امریکا هستیم
شفاآنلاین>اجتماعی>درحالی که جهان هر شب شاهد تصاویر از هم گسستگی اجتماعی و اقتصادی در امریکاست، شاید از خود بپرسیم ریشه مشکلات زیرین جامعه امریکا که این کشور را به سوی فروپاشی نظام مند احتمالی سوق می دهد، چیست.

 من سال هاست که در مورد نابرابری ها در اقتصاد و دمکراسی امریکا مطلب می نگارم. قتل جورج فلوید این واقعیت غمبار را نشان می دهد که رها شدن از سرکوب های نژادی هنوز در این کشور محقق نشده است. این گونه رویدادها امریکا را به طور مستقیم به سوی فروپاشی سوق می دهد. 

پیامدهای وخیم اقتصادی ناشی از تعطیلی اقتصاد صدمات شدیدی را بر ۸۰ درصد از مردم امریکا که بخشی از طبقات متوسط و کارگر یا مردم فقیر هستند، وارد کرده و  باعث نرخ ۳۹ درصد بیکاری در امریکا شده که بالاتر از  نرخ ۲۵ درصد  در دوره رکود بزرگ است. 

 اکنون شما جدای از تبعیض نژادی و مناقشات نژادی شاهد مشکلات اقتصادی ناشی از کرونا هستید و مردم امریکا هرچه بیشتر به این نتیجه می رسند که دمکراسی امریکایی درحال سقوط است. دمکراسی نمایندگی که به موجب قانون اساسی برای حکومت مردم بر مردم طراحی شده بود، دیگر چنین نقشی ندارد.

 اگرچه عوامل بسیاری در افول جنبه انتخابی دمکراسی امریکایی نقش داشته  ولی مهم ترین آن تصمیم دیوان عالی موسوم به Citizens United (2010) است که به ثروتمندان اجازه می دهد به نامزدهای مورد نظر خود کمک مالی نامحدود ارائه کنند. 

 مورخ معروف الکساندر توکویل  در سال ۱۸۲۴ نوشت امریکا باید مراقب رویکرد جامعه محور خود به دمکراسی باشد تا مبادا به دمکراسی تحت اداره ثروتمندان تبدیل نشود. 

وینسنت کراپانزانو می نویسد:  فقدان ارزش ها به فروپاشی نظام اخلاقی جامعه منحر می شود و ما امروز  شاهد این فروپاشی در امریکا هستیم.

این فرهنگ است که به مردم برای قضاوت در مورد رویدادهای غیرمنتظره کمک می کند و بدون هنجارهای تعیین شده از سوی فرهنگ، مقامات منتخب فاقد ابزار این شناخت هستند که طبق چه معیارهایی باید به وظایف خود در قبال رای دهندگان عمل کنند.

 من معتقدم نظام آموزش و تحصیلات در امریکا باید تلاش گسترده ای را برای احیای فرهنگ انجام  و قطب نمای اخلاقی تازه ای را در اختیار نسل های بعدی قراردهد.چاينا ديلي


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: