کد خبر: ۲۵۹۸۳۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۱ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - 2020June 20
الحاق یکجانبه توسط اسرائیل مخالف سیاست‌های دیرینه است و ثبات منطقه و نیز منافع ملی ایالات متحده در منطقه [خاورمیانه] را تهدید می‌کند
شفاآنلاین>اجتماعی>سه سناتور دمکرات و طرفدار رژیم صهیونیستی در سنای آمریکا جمعه شب در بیانیه‌ای به تل‌آویو درمورد طرح الحاق کرانه باختری به دیگر سرزمین‌های اشغالی هشدار دادند.

به گزارش  شفاآنلاین، چاک شومر سناتور دمکرات از ایالت نیویورک و رهبر اقلیت سنا، به همراه سناتور بن کاردین از ایالت مریلند و رابرت منندز از ایالت نیوجرسی و عضو کمیته روابط خارجی سنا روز جمعه اعلام کردند، آنان مجبور به مخالفت با الحاق یکجانبه کرانه باختری (به سرزمین های اشغالی) توسط اسرائیل هستند.

در ادامه بیانیه این سه سناتور آمده است: توافق صلح پایدار که ضامن امنیت بلندمدت اسرائیل باشد و نیز سرنوشت فلسطینی‌ها را تعیین کند، باید با مذاکره مستقیم میان دو طرف [اسرائیل و فلسطینی‌ها] حاصل شود.

این بیانیه می‌افزاید: الحاق یکجانبه توسط اسرائیل مخالف سیاست‌های دیرینه است و ثبات منطقه و نیز منافع ملی ایالات متحده در منطقه [خاورمیانه] را تهدید می‌کند.

«کریستین گیلیبرند»، دیگر سناتور دموکرات نیز پیشتر در نامه‌ای خطاب به دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا نوشته بود: من اطلاع دارم که در توافق اسرائیل قید شده است که الحاق (کرانه باختری] تنها با موافقت کامل ایالات متحده انجام شود، اما به عنوان یک سناتور می‌خواهم به اطلاع شما برسانم که در برهه کنونی با این توافق مخالف هستم.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه مدعی شد  به وعده خود برای اجرای طرح الحاق شهرک‌های صهیونیست نشین کرانه باختری و دره اردن از اول ژوئیه (۱۱ تیر) پایبند خواهد بود اما مقامات صهیونیستی مدعی هستند که وی تنها الحاق بخشی از مناطق را در تاریخ مقرر اجرایی می‌کند.    

به گفته مقامات صهیونیستی، نتانیاهو الحاق اغلب مناطق را به تاخیر می‌اندازد و فقط روی مناطق "معاله آدومیم"، "آریل" و "گوش عتصیون" که محل اسکان بخش اعظم شهرک‌نشینان است، تمرکز خواهد کرد.

مخالفت سناتورهای دمکرات با طرح الحاق کرانه باختری چند هفته پس از آن مطرح می‌شود که رسانه‌های صهیونیستی فاش کردند، آمریکایی‌ها غرق در تظاهرات و کرونا هستند، به همین خاطر الحاق کرانه باختری توسط اسرائیل را اولویت خود نمی‌دانند.

پیش از این نیز برخی کشورهای اروپایی از جمله آلمان و فرانسه تهدید کرده‌اند، در صورت اجرای تصمیم رژیم اسرائیل برای الحاق کرانه باختری، اساس روابط خود با تل آویو را تغییر خواهند داد.

رژیم نامشروع اسرائیل قصد دارد بخش‌هایی از کرانه باختری رود اردن را که در جنگ ۱۹۶۷ میلادی به اشغال درآورده به قلمرو خود الحاق کند. آژانس خبری یهود (JTA)
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: