کد خبر: ۲۵۹۷۳۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۰ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - 2020June 18
در دو هفته گذشته با آغاز موج دوم همه‌گیری، آمار مبتلایان به ویروس کرونا در عراق، روند بی‌سابقه و جهشی به خود گرفته و شمار مبتلایان از حدود ۱۰۰ مورد در روز به بیش از یک هزار نفر افزایش یافته است
شفاآنلاین>سلامت>هوشیار قرداغ، از نمایندگان پارلمان عراق امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که پنج نماینده پارلمان این کشور به ویروس جدید کرونا مبتلا شده اند.

به گزارش شفاآنلاین، قره داغ در بیانیه مطبوعاتی گفت که شمار نمایندگان پارلمان که به کرونا مبتلا شده اند، به پنج نفر رسیده که معروف ترین آنها، محاسن حمدون، علا الناشی و لیث الدلیمی است.
  
وی یادآور شد: هیات رئیسه بزودی تاریخ از سرگیری نشست های پارلمان در باره بحث پیرامون بحران مالی، کرونا و  تصویب تعدادی از قوانین مهم را اعلام می کند. 

قرداغ تاکید کرد که ابتلای این نمایندگان به ویروس کرونا به معنای مختل شدن نشست های مجلس نیست.

نشست‌های پارلمان عراق از نیمه اسفند گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا در این کشور به حال تعلیق درآمده است. 

در دو هفته گذشته با آغاز موج دوم همه‌گیری، آمار مبتلایان به ویروس کرونا در عراق، روند بی‌سابقه و جهشی به خود گرفته و شمار مبتلایان از حدود ۱۰۰ مورد در روز به بیش از یک هزار نفر افزایش یافته است.

وزارت بهداشت عراق شنبه گذشته در بیانیه‌ای، تدابیر پیشگیرانه تازه‌ای را در برابر شیوع ویروس کرونا در سراسر این کشور به اجرا ‌گذاشت.

طبق این تدابیر که به تایید ستاد مبارزه با کرونا در عراق نیز رسیده، همه افراد ملزم شده‌اند هنگام خروج از منزل، از ماسک صورت استفاده کنند.
ممنوعیت تجمع با هر عنوان دینی، عشایری یا اجتماعی، تعیین تعداد سرنشینان خودروهای جمعی، تعیین شمار مراجعان در مغازه‌ها حسب گستره آنها و استفاده مستمر از مواد ضد عفونی کننده، بخشی از این تدابیر است.

بر پایه این ضوابط، ادارات دولتی عراق همچنان با ۲۵ درصد ظرفیت، دوباره فعالیت خود را از سرگرفته و ترددها بین استان‌ها به صورت محدود و کنترل شده، خواهد بود.

وزارت بهداشت عراق اعلام کرد که هر کس از این مقررات تخلف کند، در معرض بازخواست قضایی قرار خواهد گرفت و مجبور به پرداخت جریمه مالی می‌شود.

این در حالی است که نمایندگی بهداشت جهانی در عراق با توجه به افزایش آمار مبتلایان و مرگ و میرها در اثر ویروس کرونا، بر ضرورت ادامه مقررات سخت پیشگیرانه از جمله منع رفت و آمد عمومی تاکید می کند.
بر اساس آخرین آمارها، شمار مبتلایان کرونا در عراق به ۲۴ هزار و ۲۵۴ نفر، آمار مرگ و میرها به ۷۷۳ و بهبود بافتگان به ۱۰ هزار و ۷۷۰ نفر رسیده است.الاخباریه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: