کد خبر: ۲۵۹۶۶۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۸ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - 2020June 17
در برنامه کشورهای اروپایی همچنین همکاری متقابل بین فناوری‌های ردیابی تماسی به عنوان امری ضروری توجه شده است تا به گشایش مرزهای اروپا پس از ریشه‌کن شدن کرونا کمک شود
شفاآنلاین>سلامت>اتحادیه اروپا درمورد استانداردهای فنی برای تعامل‌پذیری بین اپلیکیشن‌های هوشمند ردیاب ویروس کرونا توافق کرد؛ گامی که زمینه احیای گردشگری و سفر در این اتحادیه را مهیا می‌کند.

به گزارش شفاآنلاین، کمیسیون اروپا روز سه شنبه اعلام کرد که مدیریت یک دروازه مرکزی برای اپلیکیشن های ملی به منظور تبادل اطلاعات، امری مسئولانه است.

تییری برتون کمیسر اتحادیه اروپا اعلام کرد: با نزدیک شدن به فصل مسافرت، اطمینان از این مساله حائز اهمیت است که اروپایی ها بتوانند به هرکجا در اتحادیه اروپا که سفر می کنند، از اپ های کشور خود استفاده کنند.

وی افزود: اپلیکیشن های ردیابی تماسی می تواند برای محدود کردن شیوع ویروس کرونا، به ویژه به عنوان بخشی از راهبردهای ملی به منظور لغو تمهیدات محدود کننده، سودمند باشد.

آلمان، ایتالیا، لهستان و لتونی از اپلیکیشن های مبتنی بر بلوتوث برای ردیابی تماس های کرونایی استفاده کرده اند.

در همین حال، گروه‌های مدافع حقوق بشر اتحادیه اروپا، مقام‌های این اتحادیه را برای دریافت اطلاعات بیشتری در زمینه نحوه ذخیره و پردازش اطلاعات شهروندان در قالب اپلیکیشن‌های ردیابی تماس‌های کرونایی تحت فشار قرار داده‌اند.

۹ عضو اروپایی «اتحادیه آزادی‌های مدنی برای اروپا» درخواستی را به مقام‌های اروپایی ارائه دادند تا تضمین شود که دولت‌های مزبور به قانون محافظت از اطلاعات اتحادیه اروپا پایبند هستند.

این سازمان‌ها که از کشورهای بلغارستان، کرواسی، مجارستان، لیتوانی، لهستان، اسلوونی، اسپانیا و سوئد هستند، تضمین می‌خواهند که دولت‌های اروپایی اطلاعات شخصی بیش از حد نیاز برای ردیابی تماس‌های کرونایی را پردازش نکنند و اینکه کشورهای عضو خطر افشای اطلاعات و نقض حریم شخصی را به حداقل برسانند.

به موجب تدابیر جدید در کشورهای اروپایی برای مقابله با ویروس کرونا، شهروندان اروپایی برای افزایش اثربخشی مثبت اپلیکیشن‌های ردیاب تماس‌های کرونایی، موظف به همکاری با دولت‌های متبوعه هستند.

در برنامه کشورهای اروپایی همچنین همکاری متقابل بین فناوری‌های ردیابی تماسی به عنوان امری ضروری توجه شده است تا به گشایش مرزهای اروپا پس از ریشه‌کن شدن کرونا کمک شود.

در دستورالعمل‌های اتحادیه اروپا، این مسأله به ویژه برای کارگرانی که از مرز عبور می‌کنند و کشورهای همسایه، مهم ارزیابی شده است. در نهایت این تمهیدات به لغو تدریجی کنترل‌های مرزی در اتحادیه اروپا و از سرگیری ترددها منجر می‌شود. رویترز
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: