کد خبر: ۲۵۹۶۵۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۹ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - 2020June 17
بیشترین افزایش نگرانی نسبت به اطلاعات نادرست رسانه‌ها در هنگ کنگ بود؛ جایی که معترضان ضد دولتی با تلاش‌های چین برای کنترل بر این مستعمره سابق انگلیس مخالفت می‌کردند
شفاآنلاین>سلامت>شیوع کرونا باعث افزایش چشمگیر مصرف اخبار دیجیتال شده که این امر به ویژه نگرانی در خصوص نشر اخبار جعلی و کاهش اعتماد به اخبار را افزایش داده است.

به گزارش شفاآنلاین، شیوع کرونا باعث افزایش چشمگیر در مصرف اخبار شده اما آشفتگی اقتصادی مشاغل خبری را وادار می‌کند تا حرکت خود را به سمت دیجیتالی شدن تسریع کنند.  

در واقع با گسترش ویروس کرونا در جهان و وضع مقررات قرنطینه، شاهد افزایش جهانی مشاهدات اخبار تلویزیونی و آنلاین شده‌ایم که همین امر نگرانی‌ها در خصوص انتشار اخبار نادرست و جعلی را افزایش داده است، آن هم در شرایطی که فیسبوک و واتس اپ به عنوان دو کانال اصلی انتشار اخبار جعلی از محبوبیت گسترده جهانی برخوردار هستند.  

در گزارش سالانه موسسه مطالعاتی رویترز آمده است: تصویر گسترده‌تر از این نگرانی این است که شیوع روند پیش رو که دستاورد انقلاب فناوری بوده و با ظهور تلفن‌های هوشمند که یکی از نتایج این انقلاب است، مصرف اخبار را سرعت گرفته است.  

«راسموس کلایس نیلسن» (Rasmus Kleis Nielsen) مدیر این موسسه مطالعاتی گفت: ما شاهد یک حرکت شتابزده در رسانه‌های دیجیتال و تلفن همراه و انواع مختلف سیستم عامل هستیم که این امر با کاهش مداوم اعتماد به اخبار و نگرانی‌های روز افزون در مورد اطلاعات نادرست همراه است، به ویژه اخباری که در رسانه‌های اجتماعی و از زبان برخی سیاستمداران دست به دست می‌شود.  

بیشترین افزایش نگرانی نسبت به اطلاعات نادرست رسانه‌ها در هنگ کنگ بود؛ جایی که معترضان ضد دولتی با تلاش‌های چین برای کنترل بر این مستعمره سابق انگلیس مخالفت می‌کردند.  

لذا باید یادآور شد که تجارت در حوزه اخبار همچنان آینده‌ای نامعلوم دارد و از این رو رسانه‌ها در سراسر جهان برای مقابله با افت چشمگیر درآمدهای تبلیغاتی، کارمندان خود را کاهش می‌دهند.  

اما بارقه امیدی هم در میان این تاریکی به چشم می‌خورد و آن این است که شاید شمار فزاینده‌ای از مردم مایل به پرداخت پول برای خواندن اخبار آنلاین باشند، هرچند ممکن است همین امر سبب بالا گرفتن نابرابری‌های اطلاعاتی شود زیرا بسیاری دیگر قادر به استفاده از روزنامه نگاری با کیفیت نیستند.  

، نزدیک به نیمی از کسانی که اشتراک روزنامه را در ایالات متحده تهیه می‌کنند، به نیویورک تایمز یا واشنگتن پست گرایش دارند. همین روند مشابه در انگلیس به سمت تایمز و تلگراف است. رویترز  
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: