کد خبر: ۲۵۹۶۴۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۷ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - 2020June 17
بسیاری از افراد از درد مفاصل رنج میبرند. اما دارو و درمان های پزشکی ممکن است، عارضه های جدی دیگری به همراه داشته باشند. اگر به دنبال روش های طبیعی و سالم برای تسکین درد مفاصل خود هستید، استفاده از مواد طبیعی زیر برای شما سودمند خواهد بود.
شفاآنلاین>سلامت>بسیاری از افراد از درد مفاصل رنج میبرند. اما دارو و درمان های پزشکی ممکن است، عارضه های جدی دیگری به همراه داشته باشند. اگر به دنبال روش های طبیعی و سالم برای تسکین درد مفاصل خود هستید، استفاده از مواد طبیعی زیر برای شما سودمند خواهد بود.

۱. زنجبیل

در طب سنتی چینی، زنجبیل برای افزایش گردش خون داده می شود. می توانید از آن به صورت تازه، خشک، پودر شده یا به صورت روغن استفاده کرد. ریشه خشک یا تازه زنجبیل می تواند درد مفاصل را کاهش داده و التهاب را در افراد مبتلا به آرتریت کاهش دهد. همچنین تصور می شود زنجبیل باعث افزایش سطح قند خون، محافظت در برابر بیماری های قلبی، کاهش کلسترول بد، تقویت عملکرد مغز و حتی کاهش خطر ابتلا به سرطان می شود.

ماده فعال موجود در زنجبیل، دارای قابلیت های ضد التهابی و آنتی اکسیدانی قوی است. بیشتر مردم از عطر و طعم زنجبیل لذت می برند، اما در صورت تمایل به فواید بدون طعم، از مکمل کپسول استفاده کنید.  مطالعات اولیه مربوط به استفاده از زنجبیل در بیماران مبتلا به آرتریت روماتوئید بسیار امیدوارکننده است. اما همچنان تحقیقات در مورد فواید تسکین دهنده درد این گیاه قدرتمند در حال انجام است.

۲. چای سبز

چای سبز سالمترین نوشیدنی روی کره زمین است. این ماده با آنتی اکسیدان، پلی فنول ها و مواد مغذی که دارد. دارای اثرات قدرتمندی در بدن از جمله بهبود عملکرد مغز، کاهش التهاب، افزایش عمر غضروف از بین رفتن چربی، و خطر ابتلا به سرطان و بسیاری از مزایای چشمگیر دیگر است.

به سادگی آن را دم کرده و از خوردن آن لذت ببرید. اما می توانید آن را به شکل قرص نیز مصرف کنید. یک کنسانتره چای سبز به شما امکان می دهد تا طعم چای سبز را به انواع غذاها اضافه کنید.  شما همچنین می توانید سایر گیاهان کاهش دهنده التهاب مانند زنجبیل یا آلوئه ورا را به چای سبز اضافه کنید.

۳. زرد چوبه

زردچوبه ادویه ای زرد یا تقریبا نارنجی است که برای تهیه کاری از آن استفاده می شود. علاوه بر عطر و طعم دلپذیر، زردچوبه برای درمان التهاب نیز استفاده میشود. موارد استفاده شامل پیشگیری و درمان سرطان و همچنین درمان آرتریت روماتوئید و عفونت است.

کورکومین یک ماده شیمیایی مهم در زردچوبه است. که دارای خواص ضد التهابی است. مصرف زردچوبه یا  کورکومین به صورت خوراکی در مقایسه با کاربرد موضعی موثر تر است. اما اگر عطر و طعم آن را دوست ندارید، از کپسول های کورکومین استفاده کنید.

نتیجه

گیاهانی که به عنوان کاهش دهنده التهاب شناخته می شوند، داروهای خارق العاده ای برای درد مفاصل هستند. آنها کمک می کنند تا ایمنی  بدن، بدون ایجاد مشکلات بیشتر در قالب عوارض ناخواسته تامین شود. بعضی از آنها بهتر است که بصورت موضعی استفاده شوند، اما اکثر آنها می توانند بطور طبیعی روزانه در رژیم غذایی شما قرار بگیرند. مانند چای سبز و زنجبیل.

یک رژیم ضد التهابی که به گیاهان طبیعی متکی است، احتمالاً وابستگی به داروهای تجویزی را کاهش می دهد، که این می تواند کیفیت زندگی را بهبود بخشد. البته  گیاهان ذکر شده، فراتر از تسکین درد، مزایای سلامتی زیادی برای شما دارند. بنابراین امتحان آنها برای شما ضرری نخواهد داشت.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: