کد خبر: ۲۵۹۶۲۸
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۷ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - 2020June 17
نویسنده: کاترين ريدلينک
در حال حاضر به نظر می رسد که احتمالا ویروس کشف شده بر روی تخته خردکن توسط ماهی فروش عمده یا یکی از فروشندگان خرد که بیمار بوده و از قوانین بهداشتی پیروی نکرده اند، منتقل شده باشد
شفاآنلاین>سلامت>شیوع دوباره کرونا در پکن نه فقط چین، بلکه کل جهان را نگران کرده است. همانند اولین شیوع کرونا در ووهان، موج فعلی از یک بازار مواد خوراکی تازه نشات گرفته و ظاهرا نه یک حیوان وحشی عجیب، بلکه ماهی سالمون وارداتی عامل جدید انتقال بیماری می باشد. چین ماهی سالمون را از چندین کشور مانند نروژ، شیلی، استرالیا، کانادا و جزایر فارو وارد می کند.

36 مورد ابتلای جدید در پکن تاکنون با این بازار مرتبط بوده اند. مقامات بلافاصله اقدام کرده و یازده منطقه مسکونی، مهدکودک ها و مدارس را در مجاورت بازار پلمپ کردند. 

در حال حاضر مطالعات متعددی در مورد انتقال ویروس از حیوانات به انسان انجام شده است. در شرایط آزمایشگاهی، تعدادی از حیوانات قبلا مستعد ابتلا به Sars-CoV-2 بودند، از جمله گربه، شتر، اسب، گوسفند و خرگوش. اما به طور کلی خطر ابتلای بیماری از طریق خزندگان، دوزیستان، ماهی و پرندگان کم است. با توجه به این نکته، جای تعجب دارد که ماهی سالمون عامل شیوع بیماری باشد.

در عوض، به نظر می رسد این حیوان قربانی شده است. سیاست اطلاعاتی چین این تصور را ایجاد می کند که مقامات می خواهند به کشورهای داخلی و خارجی پیام دهند که همه چیز را تحت کنترل دارند.

انتظار می رود انجام آزمایشات گسترده همچنین به کنترل هر چه سریعتر اوضاع کمک کند: براساس اطلاعات خبرگزاری ها، یکشنبه بیش از 76 هزار نفر تست کرونا دادند. همچنین ماهی سالمون منجمد از سوپر مارکت ها جمع آوری شده است.

در حال حاضر به نظر می رسد که احتمالا ویروس کشف شده بر روی تخته خردکن توسط ماهی فروش عمده یا یکی از فروشندگان خرد که بیمار بوده و از قوانین بهداشتی پیروی نکرده اند، منتقل شده باشد. اشپيگل (آلمان)
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: