کد خبر: ۲۵۹۵۸۵
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۳ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - 2020June 15
نویسنده: هانس اشتاين
بعد از 25 مه آمریکا تصمیم گرفت وانمود کند که ویروس کرونا دیگر وجود ندارد. مشکل این است که ویروس به هیچ چیز اهمیتی نمی دهد و تظاهرکنندگان نه تنها سلامتی خود، بلکه سلامتی اطرافیان را نیز به خطر می اندازند
شفاآنلاین>اجتماعی>سلامت>این بار روز یادبود در 25 مه برگزار شد، روزی که آغاز غیررسمی تعطیلات تابستان برای مردم عادی آمریکا به شمار می رود. امسال، روز یادبود با پایان قرنطینه در بسیاری از ایالات همزمان شد. نتیجه آن قابل پیش بینی بود: افزایش سریع موارد ابتلا به کووید 19 در کارولینای شمالی و جنوبی، فلوریدا، تگزاس، یوتا، آرکانزاس، کالیفرنیا.

اما این فقط یک قسمت از داستان است. 25 مه همچنین روزی بود که جورج فلوید توسط یک پلیس سفید در مینیاپولیس به قتل رسید.  سپس اعتراضات خودجوش و گسترده ای در بسیاری از شهرهای بزرگ آمریکا برگزار شد و پلیس با تمام قوا برای سرکوب آنها تلاش کرد. هیچ یک از طرفین ماجرا به حفظ فاصله اجتماعی توجهی نشان نداد.

در همین حال، دونالد ترامپ اعلام کرد تجمع های گسترده خود را در هفته های آینده از سر خواهد گرفت. از شرکت کنندگان خواسته می شود فرمی را امضا کنند که در آن گفته شده در صورت ابتلا به بیماری کووید 19، حق شکایت از سازمان تبلیغات ترامپ را ندارند

علاوه بر آن، حزب جمهوری خواه اعلام كرد كه گردهمایی خود را از كارولینای شمالی به فلوریدای آلوده به كرونا منتقل می كند؛ زیرا حزب جمهوری خواه هیچ تمایلی به پیروی از قوانین فاصله اجتماعی ندارد.

به طور خلاصه، بعد از 25 مه آمریکا تصمیم گرفت وانمود کند که ویروس کرونا دیگر وجود ندارد. مشکل این است که ویروس به هیچ چیز اهمیتی نمی دهد و تظاهرکنندگان نه تنها سلامتی خود، بلکه سلامتی اطرافیان را نیز به خطر می اندازند.

پیروان ترامپ هرگز بیماری را جدی نگرفتند. هرکسی که به اندازه کافی بدبین باشد، می تواند از ته دل دعا کند که هواداران ترامپ به صورت گسترده بیمار شوند. اما اولا، چنین آرزویی غیر انسانی است و ثانیا، هر برنامه ترامپ به کانون بیماری تبدیل شده و برای دیگران نیز خطرناک است.
می توان آنچه را که هم اکنون در آمریکا اتفاق می افتد، به عنوان یک آزمایش عظیم پزشکی تعبیر کرد. 

چندین گروه کنترل وجود دارد که می توانند با یکدیگر مقایسه شوند: میزان آلودگی تظاهرکنندگان ضدنژادپرستی در مقایسه با شرکت کنندگان در یرنامه های ترامپ چقدر خواهد بود؟ چه عواملی باعث شده در ایالت جورجیا که همواره بر خلاف همه توصیه های ویروس شناسان عمل کرده است، به جای افزایش شدید، شمار مبتلایان تقریبا ثابت مانده است؟

نتایج این آزمایش تا حدود یک ماه دیگر مشخص می شود و یک تصویر کاملا واضح خواهیم داشت. فقط جای تاسف دارد که بسیاری از آمریکایی ها هزینه این آزمایش را با جان خود می پردازند.دی ولت(آلمان)
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: