کد خبر: ۲۵۹۵۸۰
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۴ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - 2020June 15
پليس شهر آتلانتا «رايشارد بروکس» جوان ۲۷ ساله سياهپوست را که در مقابل يک رستوران در انتظار تحويل گرفتن غذا بود در پي يک برخورد خشونت‌بار، به ضرب گلوله از پاي درآورد
شفاآنلاین>سلامت>رسانه‌هاي آمريکا از کشته شدن يک شهروند سياهپوست ديگر به دست نيروهاي پليس آمريکايي در شهر آتلانتا خبر دادند که موج جديدي از اعتراض و آشوب‌هاي خياباني را موجب شد؛ اين موضوع نشان مي‌دهد با گذشت ۱۶ روز از اعتراض‌هاي سراسري عليه رفتار خشونت‌بار و نژادپرستانه پليس آمريکا، کشتار رنگين‌پوستان يک اصل نهادينه در اين بخش است.

به گزارش شفاآنلاین، پليس شهر آتلانتا رايشارد بروکس جوان ۲۷ ساله سياهپوست را که در مقابل يک رستوران در انتظار تحويل گرفتن غذا بود در پي يک برخورد خشونت‌بار،  به ضرب گلوله از پاي درآورد. 

اين حادثه که اواخر روز جمعه (۲۳ خردادماه) روي داد، منجر شد تا شب گذشته (شنبه) شهر آتلانتا به صحنه خشونت و آشوب بدل شود.

معترضان خشمگين، محلي را که اين حادثه در آن روي داد به آتش کشيدند به گونه‌اي که نيروهاي آتش‌نشان قادر به اطفاي حريق نشدند.

معترضان به اين اقدام مرگبار پليس آتلانتا، همچنين چند دستگاه خودرو را در نزديکي اين رستوران و محل پارکينگي که اين جوان سياهپوست به دست نيروهاي پليس به قتل رسيد، به آتش کشيدند.
 
استعفاي رئيس پليس اتلانتا

 به دنبال اين اقدام مرگبار پليس، رئيس پليس شهر آتلانتا از مقام خود استعفا کرد و شهردار اين شهر نيز خواستار اخراج نيروهاي پليسي شد که در اين قتل دست داشتند. 

«کيشا لانس باتومس» شهردار آتلانتا در انتقاد به اين اقدام مرگبار پليس اين شهر، ديروز(شنبه) در يک نشست خبري گفت: تفاوت فاحشي است بين اينکه به‌عنوان يک پليس، «چه مي‌توانيد» بکنيد و اينکه «چه بايد» بکنيد، وجود دارد؛ هيچ باوري ندارم که استفاده از اعمال زوري که منجر به مرگ است، عمل معقول و محکمه پسندي باشد. 

باتومس افزود: « اريکا شيدل» تصميم گرفت در پي اين ماجرا شخصا از مقام رئيس پليسي اين شهر استعفا دهد.

در حالي پليس آتلانتا اقدام به برخورد عامرانه منجر به قتل يک شهروند سياهپوست آمريکايي مي‌کند که اکنون ۱۶ روز است سراسر ايالات متحده شاهد اعتراض‌هاي خياباني عليه رفتار خشونت‌بار و نژادپرستانه پليس اين کشور عليه رنگين‌پوستان در آمريکاست که با قتل «جورج فلويد» شهروند سياهپوست به دست پليس سفيدپوست شهر مينياپوليس در پنجم خرداد ماه جرقه آن زده شد.سي ان ان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: