کد خبر: ۲۵۹۴۲۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۶ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - 2020June 13
سازمان ملل:
صداهايي که خواستار پايان دادن به قتل آمريکايي‌هاي سياهپوست غيرمسلح هستند، بايد شنيده شوند. صداهايي که خواستار پايان دادن به خشونت پليس هستند، بايد شنيده شوند
 شفاآنلاین>سلامت>يک کميته سازمان ملل متحد از دولت آمريکا خواست که اصلاحاتي را براي حذف نژادپرستي ساختاري در سيستم پليس اعمال کند.

به گزارش شفاآنلاین، کميته حذف تبعيض نژادي سازمان ملل متحد روز جمعه از دولت آمريکا خواست که اصلاحاتي فوري را براي حذف تبعيض (نژادپرستي) ساختاري از سيستم پليس اعمال کند.

اين کميته در بيانيه‌اي گفت که از "دولت ايالات متحده آمريکا، مقام‌هاي دولتي و محلي اين کشور مي‌خواهيم که اصلاحات فوري و مناسبي را براي حذف اقدامات نابرابر نژادي يا تبعيض ساختاري در پليس و نظام قضايي کيفري با توجه به حقوق قربانيان جنايات با انگيزه نژادي اعمال کنند.

دونالد ترامپ رييس جمهوري آمريکا روز گذشته گفت که در حال نهايي کردن فرماني اجرايي است که اداره‌هاي اعمال قانون را تشويق به «اعمال استانداردهاي جاري» مي‌کند.

پيشتر «ميچل باچله» کميسر عالي حقوق بشر سازمان ملل متحد نژادپرستي در آمريکا را «ساختاري» توصيف و آن را محکوم کرد و همچنين درباره حمله بي‌سابقه به خبرنگاراني که در حال پوشش اعتراضات در سراسر اين کشور هستند، هشدار داد.

باچله گفت: صداهايي که خواستار پايان دادن به قتل آمريکايي‌هاي سياهپوست غيرمسلح هستند، بايد شنيده شوند. صداهايي که خواستار پايان دادن به خشونت پليس هستند، بايد شنيده شوند. و همچنين صداهايي که خواستار پايان دادن نژادپرستي نهادينه و ساختاري هستند که جامعه آمريکا را تباه کرده، بايد شنيده شوند.

کميسر عالي حقوق بشر سازمان ملل متحد همچنين درباره خشونت عليه خبرنگاراني که در حال پوشش اعتراض ها  در آمريکا هستند و در موارد دستگيري آن‌ها تاکيد کرد: آنچه در حال روي دادن است، حمله‌اي بي‌سابقه عليه خبرنگاران است.

«جورج فلويد» شهروند سياهپوست آمريکايي در ششم خرداد ماه در حالي که دست هايش دستبند خورده بود، توسط ماموران پليس بر روي خيابان خوابانده شد و يکي از افسران به مدت نزديک به ۹ دقيقه زانوي خود را بر گردن وي فشرد.

او به طور مداوم فرياد مي‌زد نمي‌توانم نفس بکشم اما اين افسر پليس هيچ توجهي نکرد تا جايي که اين متهم از حرکت افتاد و با آمبولانس او را منتقل کردند. 

فيلم منتشر شده از اين جنايت انساني، به سرعت در شبکه‌هاي مجازي پيچيد و موج خشم و اعتراض عليه اين رفتارهاي نژادپرستانه را در سراسر ايالات متحده و حتي جهان برانگيخت.اسپوتنيک
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: