کد خبر: ۲۵۹۲۵۶
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۸ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - 2020June 11
نویسنده : عبدل حسين حسين
همه روسای جمهور امرکا از دو حزب محافظه کار جمهوریخواه یا لیبرال دمکرات در چند دهه گذشته درنهایت برای رسیدن به اجماع در کنگره تلاش میکردند ولی ترامپ این گونه نیست
شفاآنلاین>اجتماعی>امریکا درحال حاضر با سه بحران همزمان – شیوع کرونا،  رکود اقتصادی و جنبش اعتراضی – مواجه است.

 امریکا در زمان  ترامپ تحت ریاست جمهوری عجیب ترین رهبر در تاریخ خود قرار دارد و خاورمیانه باید با دقت شراط امریکا پس از نتخابات ریاست جمهوری را رصد کند .

 همه روسای جمهور امرکا از دو حزب محافظه کار جمهوریخواه یا لیبرال دمکرات در چند دهه گذشته درنهایت برای رسیدن به اجماع در کنگره تلاش میکردند ولی ترامپ این گونه  نیست.  

برای ترامپ چپ و راست و میانه معنا ندارد. ویژگی خود پرستی او باید برای بسیاری ازمردم خاورمیانه آشنا باشد. او خود را به عنوان رهبری قدرتمند ترسیم کرده است و ما را به یاد مستبدان و دیکتاتورهای  خاورمیانه می اندازد.

حصارکشی های اطراف کاخ سفید ما رابه یاد نظام های جمهوری جعلی می اندازد.

ترامپ درقبال خاورمیانه رفتارها دمدمی مزاج گونه ای را اتخاذ کرده است. او از برجام خارج شد و بار دیگربه ایران یشنهاد داده است که اگر تا پبش ازانتخابات ماه نوامبر باامریکا مذاکره کند ، به توافق بهتری دست خواهد یافت.

اگر ترامپ ازنارضایتی های اخیر جان بدر برد، احتمال پیروزی او زیاد خواهد بود و در این صورت روش خودمحورانه خود را ادامه خواهد داد.

 برای بیشتر کشورهای جهان ، چهار سال حضور دوباره  ترامپ بر منصب و عدم قطعیت های راهبردی این ابرقدرت ، چشم انداز هولناکی خواهد بود .  آسیا و اروپا باید نگران باشند، ولی نگرانی خاورمیانه گرفتار درجنگ و متاثر از سیاست خارجی امریکا  باید بیشتر باشد. آسيا تايمز

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: