کد خبر: ۲۵۹۲۴۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۹ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - 2020June 10
گزارش همچنين حاکي است تعداد کارمندان شاغل اين کشور در ماه مي ۳۹۲ هزار تن نفر کاهش يافته و به ۲۶.۹۳ ميليون نفر رسيده است که سومين کاهش ماهانه متوالي است
شفاآنلاین>سلامت>داده هاي جمع آوري شده توسط سازمان آمار کره جنوبي نشان مي دهد که نرخ بيکاري در اين کشور در ماه مه /۱۲ ارديبهشت تا ۱۲ خرداد ۱۳۹۹/ به بالاترين حد در ۱۰ سال گذشته رسيده است.

به گزارش شفاآنلاین، نرخ بيکاري تعديل شده فصلي در ماه مه در کره جنوبي ۴.۵ درصد بوده است که بالاترين ميزان بيکاري در اين کشور از ژانويه سال ۲۰۱۰ /دي ماه ۱۳۸۸/ تا کنون است.

گزارش همچنين حاکي است تعداد کارمندان شاغل اين کشور در ماه مي ۳۹۲ هزار تن نفر کاهش يافته و به ۲۶.۹۳ ميليون نفر رسيده است که سومين کاهش ماهانه متوالي است.

اين نخستين باري بود که ميزان شغل در کره جنوبي براي سومين ماه مستقيم از اکتبر سال ۲۰۰۹ /مهر ۱۳۸۸/ که بحران مالي جهان را در بر گرفت کاهش پيدا کرده بود.

بر اساس اين گزارش، نرخ اشتغال براي بزرگسالان - افراد بين ۱۵ تا ۲۹ سال - نيز با ۱.۴ درصد کاهش نسبت به سال گذشته به ۴۲.۲ درصد در ماه گذشته رسيده است.

با توجه به نشانه هاي بهبود اقتصاد به دنبال بهبود نسبي وضعيت کرونا، سرعت کاهش و از دست دادن شغل در کره جنوبي در ماه مه کاهش يافته است اين کشور در ماه آوريل حدود ۴۶۷ هزار شغل از دست داد اين رقم شديدترين کاهش ماهانه را در بيش از ۲۱ سال نشان مي دهد.

کره جنوبي هفته گذشته سومين بودجه اضافي خود به مبلغ ۳۵.۳ تريليون وون (۲۹ ميليارد دلار) را به منظور کمک به صنايع کليدي و محافظت از مشاغل پيشنهاد داد.

داده ها نشان مي دهد که شيوع کرونا بر زندگي کارگران فصلي و روزانه اين کشور نيز تاثيرگذاشته است به طوري که تعداد کارگران موقت در ماه مه ۵۰۱ هزار نفر کاهش يافته است.

ناظران مي گويند با توجه به تاخير زماني سه تا ۶ ماه براي اثرگذاري يک بحران اقتصادي، تاثير ويروس کرونا ممکن است در داده هاي شغلي کشور در نيمه دوم سال ظاهر شود.

کره جنوبي از کشورهايي نمونه و موفق در کنترل ويروس کرونا است در اين کشور تا کنون ۱۱ هزار و ۹۰۲ تن به کرونا مبتلا شده که از اين تعداد ۲۷۶ تن جان خود را از دست داده اند.يونهاپ
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: