کد خبر: ۲۵۹۲۳۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۵ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - 2020June 10
بانک جهانی:
بانک جهانی پیش‌بینی کرده که در کل منطقه آسیای مرکزی و شرق اروپا ، ازبکستان تنها کشوری است که در سال جاری میلادی رشد اقتصادی را تجربه خواهد کرد
شفاآنلاین>سلامت>گزارش جدید بانک جهانی حاکی است: شیوع کرونا که با اخلال در زنجیره‌های جهانی و منطقه‌ای تامین کالا همراه بوده ، در سراسر منطقه آسیای مرکزی و شرق ‌اروپا احساس شده و انتظار می‌رود که اقتصادهای این مناطق در سال جاری میلادی کاهش شدیدی را تجربه کنند.

به گزارش شفاآنلاین، گزارش دورنماهای اقتصادی جهانی ماه ژوئن حاکی است: با سرایت تاثیرات اقتصادی از اروپا و چین از طریق تجارت و کانال های انتقال درآمد کارگران مهاجر ، انتظار می‌رود رشد اقتصادی در آسیای مرکزی در سال جاری میلادی به منفی ۱.۷ درصد کاهش یابد . درصورتی که شیوع کرونا و کاهش فعالیت‌های اقتصادی ناشی از آن نیز تشدید شود، تاثیر این مساله بر رشد اقتصادی هم به شدت نامشخص خواهد بود.

بانک جهانی پیش‌بینی کرده که در کل منطقه آسیای مرکزی و شرق اروپا ، ازبکستان تنها کشوری است که در سال جاری میلادی رشد اقتصادی را تجربه خواهد کرد.

طبق گزارش این بانک، اقتصاد جهانی در سال جاری میلادی ۵.۲ درصد کوچک خواهد شد که بیشترین میزان رشد اقتصادی منفی از زمان جنگ جهانی دوم به شمار می‌رود. در واکنش به  این بحران اقتصادی بانک‌های مرکزی در بسیاری از کشورهای آسیای مرکزی و شرق اروپا حمایت‌های مالی خود را افزایش داده‌اند.

 قزاقستان در بازارهای ارز دخالت کرده تا پول خود را تثبیت کند و بی‌ثباتی را کاهش دهد. در مجموع اقتصادهای منطقه آسیای مرکزی و شرق آسیا ۴.۷ درصد کوچک خواهد شد و تقریبا همه کشورها رشد صفر یا منفی خواهند داشت. در بین تمام ۲۴ کشور در این مناطق تنها برای ازبکستان رشد اقتصادی مثبت ۱.۵ درصدی پیش بینی شده است. آسیا پلاس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: