کد خبر: ۲۵۹۱۰۹
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۶ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - 2020June 08
نویسنده:تاکائو ساتو
در قاهره بیشتر افراد ماسک می زنند، ولی وقتی با آشنایان برخورد می کنند، ماسک را بر می دارند و گونه ها را به هم نزدیک و با یکدیگر احوالپرسی می کنند. همچنین برخی از این افراد هم بدون داشتن دستکش به یکدیگر دست می دهند
شفاآنلاین>سلامت>شب هنگام با ناپدید شدن خودروها و شهروندان در قاهره، آرامش سراسر پایتخت مصر را فرا می گیرد. قرنطینه خانگی شبانه در مصر به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اواخر ماه مه وارد سومین ماه شده است. ماه رمضان در اواخر ماه مه پایان یافت و بیشترین آمار مبتلایان در مصر در خلال این ماه ثبت شده است. 

به گزارش شفاآنلاین، در مصر اواخر ماه رمضان شمار مبتلایان روزانه به بیش از هزار سیصد نفر رسیده است و در این کشور در مجموع بیش از 900 نفر کشته شدند. وقتی با مردم حرف زدم ، دریافتم  که خلق و خوی مردم مانع مهار ویروس کرونا در این کشور شده است.  

روز شنبه در اواسط ماه رمضان وقتی پس از ساعت شش صبح وارد خیابان شدم با شمار زیادی خودرو که همه سرنشین های آن از یک خانواده بودند ، رو به رو شدم. با توجه به اینکه روز شنبه روز تعطیل است و معمولا اکثر افراد تا دیر وقت می خوابند ، این سوال در ذهنم خطور کرد که چرا خانواده های مصری در روز شنبه اول صبح از خانه بیرون می آیند؟

 این پرسش را برای یک کدبانوی سی ساله که ساکن قاهره است مطرح کردم و وی در پاسخ به این پرسش گفت:« این افراد برای اینکه بتوانند قرنطینه خانگی دور بزنند ،  شب را در خانه بستگان و دوستان سپری می کنند و هنگام صبح به خانه بر می گردند. » دولت مصر در طول ماه رمضان  از نه شب تا شش صبح بیرون رفتن از خانه ممنوع اعلام کرده است. 

در قاهره بیشتر افراد ماسک می زنند، ولی وقتی با آشنایان برخورد می کنند، ماسک را بر می دارند و گونه ها را به هم نزدیک و با یکدیگر احوالپرسی می کنند. همچنین برخی از این افراد هم بدون داشتن دستکش به یکدیگر دست می دهند. چرا مردم مصر در ابتدای برخورد ماسک را بر می دارند و به یکدیگر دست می دهند؟ در مصر دست دادن به منظور بر قرار کردن ارتباط با یکدیگر بسیار مهم است. 

مصر از گذشته های دور به عنوان پل ارتباطی میان خاورمیانه و آفریقا توسعه یافته است و به نظر می رسد همین امر موجب شده است که دست دادن و به آغوش گرفتن یکدیگر به عنوان یک شخصیت ملی شکل بگیرد. 

 درک نادرست مردم از بیماری کرونا یکی از عوامل گسترش شیوع ویروس کرونا در مصر است. اواخر ماه فوریه سفر کاری به ایران داشتم و از آنجا که در آن زمان بیماری کرونا در ایران گسترش یافته بود، پس از بازگشت به مصر دو هفته خودم را قرنطینه و کار را تعطیل کردم. در آن زمان به من دستور داده شد ، که برای خودم صابون ، مواد ضد عفونی کننده ، آب آشامیدنی و کاغذ توالت تهیه کنم. 

اما یکی از کارمندان محلی به من گفت:« دلیلی وجود ندارد که ویروس کرونا در مصر شیوع پیدا کند.» او در ادامه افزود:«من نباید الان لوازم بهداشتی را بخرم ، چون قیمت آنها خیلی گران شده است.» اما وقتی شمار مبتلایان در مصر افزایش یافته است ، همین  کارمند با اشاره به اینکه:« بیماری کرونا بسیار وحشتناک است » به شدت از گسترش شیوع ویروس کرونا ابراز نگرانی کرده است. سانکی 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: