کد خبر: ۲۵۹۱۰۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۷ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - 2020June 08
زمانی که تورم و رکود اقتصادی از مشکلات اصلی کشور بود ، ویروس کرونا هم به این مشکلات اضافه شده است. چون من از شیوع ویروس کرونا ترسی ندارم ، نمی خواهم فعالیتهای اقتصادی کشور محدود شود. » بر اولویت قرار گرفتن فعالیت های اقتصادی تاکید کرد
شفاآنلاین>سلامت>هر چند در ایران سرعت شیوع بیماری کرونا کاهش یافته بود ، ولی از ماه گذشته بار دیگر شمار مبتلایان در این کشور افزایش یافته و بدین ترتیب هم اکنون ایران در راس آمار مبتلایان به ویروس کرونا در خاورمیانه است. 

به گزارش شفاآنلاین،اما با این حال ، دولت ایران بر این باور است که از نظام پزشکی کارآمدی برخوردار و به همین علت به محدودیت دوباره در فعالیتهای اقتصادی رویکردی محتاطانه نشان داده است. در ایران از اواخر ماه فوریه شمار مبتلایان به شکل ناگهانی افزایش یافته و به همین جهت دولت اقداماتی برای محدود کردن فعالیت های اقتصادی انجام داده و به دنبال آن شمار مبتلایان کاهش یافته است. 

دولت ایران از اواسط ماه آوریل فعالیت های اقتصادی را به تدریج از سرگرفت و با ورود به ماه گذشته شمار مبتلایان بار دیگر افزایش پیدا کرد. روز چهارم ماه جاری شمار مبتلایان روزانه در ایران به 3 هزار 574 نفر رسیده و این آمار از زمان شیوع ویروس کرونا تا به امروز بیشترین شمار مبتلایان در یک روز بوده است. 

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در ایران تا روز هفتم ماه ژوئن به 171 هزار و 789 نفر رسیده است. روحانی رییس جمهور ایران ، روز ششم ماه ژوئن با اشاره به اینکه:« خدمات پزشکی کشور به خوبی عمل کرده است » خاطرنشان کرد که نظام پزشکی کشور آمده پذیرش بیماران می باشد. 

رییس جمهور ایران در ادامه با اشاره به اینکه:« ما ضمن اقدامات همه جانبه برای پیشگیری از بیماری کرونا، باید فعالیت های اقتصادی را دنبال کنیم و غیر از این چاره دیگری نداریم. » رویکردی محتاطانه در محدود کردن دوباره فعالیتهای اقتصادی نشان داده است. 

مرد چهل و شش ساله ای که در امور مالی مشغول به کار است ، با اشاره به اینکه:« زمانی که تورم و رکود اقتصادی از مشکلات اصلی کشور بود ، ویروس کرونا هم به این مشکلات اضافه شده است. چون من از شیوع ویروس کرونا ترسی ندارم ، نمی خواهم فعالیتهای اقتصادی کشور محدود شود. » بر اولویت قرار گرفتن فعالیت های اقتصادی تاکید کرد.

 از سوی دیگر ، معلم زبان انگلیسی چهل و شش ساله گفت:« هر چند کسب درآمد لازم و ضروری است ، ولی از سرگیری فعالیت اقتصادی پیش از کاهش مبتلایان یک اشتباه بزرگ بوده و از نظر من دولت در مجموع خوب عمل نکرده است. » همچنین یک مرد شصت ساله گفت:« جان مردم از اقتصاد مهم تر است و من فکر می کنم که محدودیت های اقتصادی باید بار دیگر اعمال شود. »   

ایران بر اثر تحریم های آمریکا نمی تواند نفت خام را که از اقتصاد این کشور حمایت می کند ، صادر کند. هم اکنون در ایران  نرخ تورم بیش از سی درصد است. بنابراین دولت ایران برای اینکه از رکود اقتصادی بیشتر جلوگیری کند ، در نظر دارد حتی با  افزایش شمار مبتلایان هم فعالیت های اقتصادی را دنبال کند.ان اچ کی   
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: