کد خبر: ۲۵۸۹۹۴
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۵ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - 2020June 06
در آستانه برگزاری این تظاهرات، پلیس استرالیا - با حمایت از سیاستمداران برجسته محافظه کار محلی - اقدام قانونی برای ممنوعیت تظاهرات به دلایل بهداشتی را انجام داد و با حکم دادگستری دزموند فاگان این راهپیمایی را غیرقانونی اعلام کرد
شفاآنلاین>سلامت>یک دادگاه در استرالیا با صدور حکمی برگزاری تظاهرات ضد نژادی را که قرار بود امروز (شنبه) در سیدنی برگزار شود با استدلال حمایت از دولت این کشور مبنی بر اینکه این اقدامخطر شیوع کرونا را  افزایش می دهد، ممنوع اعلام کرد.

به گزارش شفاآنلاین،قرار بود بیش از ۱۰ هزار نفر امروز (شنبه) درسیدنی تظاهرات ضد نژادپرستی برای اعلام همبستگی با تظاهرکنندگان ومعترضان درآمریکا، برگزار کنند.

برگزار کنندگان تظاهرات ضد نژادپرستی در استرالیا به رسانه های این کشور گفتند که آنها قرار بود در راهپیمایی اعتراض آمیز خود خواستار پایان یافتن مرگ مکرر بومیان استرالیا  دربازداشت پلیس شوند.

اما در آستانه برگزاری این تظاهرات، پلیس استرالیا - با حمایت از سیاستمداران برجسته محافظه کار محلی - اقدام قانونی برای ممنوعیت تظاهرات به دلایل بهداشتی را انجام داد و با حکم دادگستری دزموند فاگان این راهپیمایی را غیرقانونی  اعلام کرد.

اکنون تظاهرات گسترده معترضان به پایمال شدن حقوق شهروندی در ایالات متحده به بسیاری از کشورها تسری پیدا کرده و شهرهای مختلف استرالیا نیز تاکنون شاهد چند تظاهرات مشابه بوده است.

سازمان دهندگان تظاهرات امروز سیدنی امیدوار بودند که تعداد بالای آمار بازداشت شدگان بومی  در استرالیا  را در این برنامه مطرح کنند. آنان می گویند تاکنون بیش از ۴۰۰ نفر از بومیان استرالیایی در سه دهه اخیر در بازداشت های پلیس جان خود را ازدست داده اند.

براساس گزارش های رسانه ای قرار بود که در ملبورن نیز تظاهرات مشابهی برگزار شود اما به تظاهرکنندگان اخطار داده شده که در صورت شرکت  در تظاهرات جریمه نقدی می شوند، و برای جلوگیری از شیوع کرونا مقامات این شهر از مردم خواسته اند که درخانه بمانند.

به دنبال قتل جورج‌فلوید، سیاهپوست ۴۶ ساله، توسط پلیس سفیدپوست شهر مینیاپولیس ایالت مینه‌سوتا، موج اعتراض علیه تبعیض و نابرابری در سراسر آمریکا به راه افتاد که یازدهمین روز خود را سپری می‌کند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا خواستار حضور گارد ملی و ارتش برای سرکوب اعتراض‌ها شد که در این بین، تعداد زیادی از معترضان، خبرنگاران، عکاسان وفیلمبرداران خبری مورد حمله، ضرب و شتم و شلیک گلوله و گاز اشک‌آور قرار گرفته‌اند.

استفاده از ارتش برای سرکوب مردم و معترضان مسالمت‌آمیز، خشم مردم و بسیاری از دموکرات‌ها را برانگیخته است چرا که معتقدند ارتش باید برای دفاع از مردم و نه علیه آنها به کار گرفته شوند. شبکه های خبری استرالیا 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: