کد خبر: ۲۵۸۹۷۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۲ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - 2020June 06
بنابراین چاقی ارتباط مستقیم با بیماری‌های قلبی و عروقی دارد و شانس ابتلا به بیماری را در افراد چاق نسبت به افراد سالم و دارای وزن طبیعی افزایش می‌دهد
شفاآنلاین>سلامت>یک متخصص تغذیه و استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: افرادی که چاق هستند باید در این دوران شیوع کرونا رژیم غذایی خود را تغییر داده و در خانه فعالیت فیزیکی خود را افزایش دهند.

به گزارش شفاآنلاین، ‌ دکتر فرزاد شیدفر درباره برخی نگرانی‌ها مبنی بر ارتباط چاقی و ابتلا به ویروس کرونا گفت: افراد چاق معمولا با افزایش توده چربی در بدن مواجه هستند که می‌تواند خطرات متعددی را متوجه فرد کند و باعث افزایش چربی خون و عوامل التهابی در بدن شود و عروق بدن را مستعد به رسوب چربی و انسداد شریان کند.

وی افزود: این وضعیت باعث می‌شود تا رسیدن اکسیژن و مواد مغذی به قلب کم شود و سکته به وجود آید بنابراین چاقی ارتباط مستقیم با بیماری‌های قلبی و عروقی دارد و شانس ابتلا به بیماری را در افراد چاق نسبت به افراد سالم و دارای وزن طبیعی افزایش می‌دهد. به همین دلیل خود چاقی زمینه ساز بسیاری از بیماری‌های قلبی و حتی بروز فشار خون در افراد چاق بیشتر از افراد معمولی است. باید توجه کرد که کاهش وزن این افراد میزان بروز این خطرات را تا حد زیادی کم می‌کند.

شیدفر ادامه داد: این بدین معناست زمانی‌که سطح خطر در افراد چاق کاهش می‌یابد، به دنبال آن زمینه ابتلا و حتی شدت بیماری کرونا در صورت ابتلا در این افراد کمتر می‌شود. 

در عین حال اگر افراد چاق تحت نظارت کارشناس تغذیه رژیم غذایی بگیرند، خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر و فشار خون در آنها کاهش می‌یابد و روند سلامت در آن‌ها افزایش می‌یابد.  افرادی که چاق هستند باید در شرایط کرونایی رژیم غذایی خود را تغییر و در خانه فعالیت فیزیکی خود را افزایش دهند.

بنابر اعلام روابط عمومی سامانه ۴۰۳۰، وی اظهار کرد: عوامل متعددی اعم از کاهش مصرف چربی‌های خوراکی و جامد، در کاهش چربی خون نقش دارند بنابراین بهتر است افراد و به‌ویژه افراد چاق، ‌ به جای مصرف چربی‌های خوراکی و جامد، لبنیات کم چرب، سبزیجات و روغن‌های مایع و میوه‌ مصرف کنند.  ضمن اینکه همراه با این روند باید فعالیت‌های بدنی را افزایش و مصرف شیرینی، غذای سرخ کرده و شور را کاهش دهند. ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: