کد خبر: ۲۵۸۸۰۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۶ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - 2020June 03
پس از شناسایی چندین مورد ابتلا به کرونا از مسافران بازگشتی از پاکستان در چند فرودگاه اروپا و همچنین سنگاپور، قطرایرویز تصمیم به تعلیق موقف تمامی پروازها به مبدا و مقصد پاکستان گرفت
شفاآنلاین>اجتماعی>تنها چند هفته پس از موافقت سازمان هوانوردی پاکستان برای ازسرگیری پروازهای خارجی جهت بازگرداندن اتباع این کشور و انتقال اتباع مقیم پاکستان به کشورهای مختلف، شرکت هواپیمایی قطر تمامی پروازها با مبدا و مقصد پاکستان را به حالت تعلیق درآورد.

به گزارش شفاآنلاین، امروز (چهارشنبه) به نقل از منابع آگاه در سازمان هوانوردی و هواپیمایی این کشور گزارش دادند که دلایل اقدام شرکت قطر ایرویز مشخص نیست، اما تعلیق پروازها موقت خواهد بود.  

براساس مجوز ویژه سازمان هوانوردی پاکستان، چندی قبل شرکت قطرایرویز پروازهای اختصاصی خود به مقصد "کراچی، لاهور، اسلام آباد و پیشاور" را آغاز کرد که هدف آن بازگرداندن هزاران پاکستانی از کشورهای مختلف و در مقابل انتقال مسافران خارجی و یا اتباع پاکستانی به کشورهای دیگر اعلام شد.  

منابع هواپیمایی در پاکستان می‌گویند که دلایل تعلیق پروازهای شرکت قطری نامعلوم است، اما منابع خبری می‌گویند که پس از شناسایی چندین مورد ابتلا به کرونا از مسافران بازگشتی از پاکستان در چند فرودگاه اروپا و همچنین سنگاپور، قطرایرویز تصمیم به تعلیق موقف تمامی پروازها به مبدا و مقصد پاکستان گرفت.  

با توجه به اینکه دولت پاکستان تا روزهای آینده قرار است هزاران نفر از اتباع خود از کشورهای مختلف را بازگرداند، این فرآیند همزمان با تعلیق پروازهای هواپیمایی قطر ممکن است برای دولت اسلام آباد مشکل ساز شود.  

مشاور امنیت ملی پاکستان اعلام کرد: تا یک هفته آیند ۲۰ هزار پاکستانی از کشورهای مختلف به کمک پروازهای اختصاصی بازگردانده می‌شوند که بیشتر آنان را کارگران بیکار در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس تشکیل می‌دهند. رسانه‌های پاکستان 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: