کد خبر: ۲۵۸۷۵۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۳ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - 2020June 02
رهبر جمهوريخواه سنا:
يک ملت نمي‌تواند عصبانيت، درد و نا اميدي آمريکايي‌هاي سياه پوست را نبيند. ملت ما بايد اين (صدا) را بشنود
شفاآنلاین>سلامت>ميچ مک کانل رهبر اکثريت سنا بامداد سه شنبه در واکنش به اعتراضات چند روز اخير مردم آمريکا به علت قتل جورج فلويد گفت: کشور نمي‌تواند در شنيدن دردهاي سياهان ناشنوا باشد.

به گزارش شفاآنلاین، مک کانل از مقامات واشنگتن خواست که به دنبال کشته شدن فلويد به صداي عدالت خواهانه شهروندان سياه پوست گوش دهند. 

وي خشونت و ويراني‌هاي روزهاي اخير در برخي از شهرها آمريکا را محکوم کرد. 

مک کانل در نشست مجلس سنا اعلام کرد، يک ملت نمي‌تواند عصبانيت، درد و نا اميدي آمريکايي‌هاي سياه پوست را نبيند. ملت ما بايد اين (صدا) را بشنود. 

وي افزود: در چند روز گذشته شهروندان ما، شهرهايي را که در سراسر آمريکا با غارت، شورش و ويراني همراه بود با وحشت مشاهده کردند. شما با حمله صلح را پيش نمي‌بريد. شما با تحميل بي‌عدالتي به همسايگان خود عدالت را پيش نمي‌بريد. 

مک کانل قتل فلويد و دو آمريکايي آفريقايي تبار ديگر را به عنوان بخشي از الگوي وقايعي که آمريکايي‌ها را "غمناک و وحشتناک" کرده است، توصيف کرد. 

جورج فلويد شهروند سياه پوست آمريکايي ۴۶ ساله، روز دوشنبه گذشته زير پاهاي پليس سفيدپوست در حالي که فرياد مي‌زد «نمي‌توانم نفس بکشم» جان داد تا بار ديگر تبعيض‌ها و خشونت‌هاي نژادپرستانه در اين کشور باعث اعتراضات گسترده شود. 

طبق برخي گزارش‌ها، فلويد در زمان کشته شدن توسط «درک چائووين» مامور پليس سفيدپوست مينياپوليس به خاطر شيوع ويروس کرونا، چند وقت بود که بيکار شده بود.واشنگتن پست
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: