کد خبر: ۲۵۸۶۱۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۸ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - 2020May 31
نگرانی‌ها درباره تعلیق ۳۰ برنامه سازمان ملل متحد از ۴۱ برنامه‌ای که این سازمان در یمن در دست اقدام دارد به خاطر کمبود منابع مالی افزایش یافته است
 شفاآنلاین>اجتماعی>سلامت>سخنگوی هماهنگ‌کننده امور بشر دوستانه سازمان ملل متحد نسبت به وخیم‌شدن بحران انسانی در یمن به دلیل کمبود منابع مالی برای حمایت از مردم این کشور ابراز نگرانی کرد.

به گزارش شفاآنلاین، ینس لارکیه  روز شنبه در ویدیو کنفرانسی در شهر ژنو از کشورها خواست تا با توجه به بحران انسانی در یمن، هرچه سریعتر به تعهدات مالی خود عمل کنند.

وی افزود: میلیون‌ها یمنی از آوارگی، سوء تغذیه و شیوع بیماری‌های واگیردار به ویژه در کنار شیوع کرونا رنج می‌برند.

سخنگوی هماهنگ‌کننده امور بشر دوستانه سازمان ملل متحد تاکید کرد، عدم حمایت مالی مطلوب، باعث کاهش مکمل‌های غذایی برای حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار کودک و زن باردار خواهد شد که به معنای مرگ آنها است؛ اما در صورتی که سازمان ملل متحد بتواند حمایت مالی مورد نیاز را انجام دهد، از این فاجعه می‌توان جلوگیری کرد.

از سوی دیگر «الیزابت پیرز» سخنگوی برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل متحد در این کنفرانس خبری گفت: این نهاد، برای انجام فعالیت‌های خود در یمن به ماهانه ۲۰۰ میلیون دلار کمک مالی نیاز دارد.

پنجشنبه گذشته ۱۷ سازمان و نهاد بین‌المللی نسبت به افزایش مرگ و میر در یمن هشدار دادند.

نهادهای بین‌المللی اعلام کردند نگرانی‌ها درباره تعلیق ۳۰ برنامه سازمان ملل متحد از ۴۱ برنامه‌ای که این سازمان در یمن در دست اقدام دارد به خاطر کمبود منابع مالی افزایش یافته است.

عربستان با همراهی امارات متحده عربی، بحرین، سودان و آمریکا در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ با تشکیل به اصطلاح ائتلاف عربی-آمریکایی، تجاوز خود به کشور یمن را آغاز کرد اما ظرف تقریباً پنج سال گذشته به استثنای امارات و آمریکا، سایر همپیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند و ابوظبی نیز هم‌اکنون از یک همپیمان قدیمی به یک رقیب رو در روی ریاض در جنوب یمن تبدیل شده است.

بر اثر تجاوز عربستان به یمن، تاکنون هزاران یمنی به شهادت رسیده‌اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده‌ است. آناتولی ترکیه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: