کد خبر: ۲۵۸۵۶۳
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۵ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - 2020May 30
هر چند مردم از ویروس کرونا به عنوان دغدغه اصلی خود در انتخابات نام نمی برند اما نحوه مدیریت شیوع این ویروس توسط دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و درک مردم از عملکرد دولت احتمالا در نتیجه انتخابات تاثیر خواهد داشت
شفاآنلاین>سلامت>ناظران سیاسی توافق دارند که اتفاقات چند ماه آتی درباره ویروس کرونا احتمالا بر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری نوامبر (آبان) و شانس دونالد ترامپ برای پیروزی دوباره تاثیرگذار خواهد بود.

به گزارش شفاآنلاین، شیوع ویروس کرونا کاملا زندگی مردم و سیاست های آمریکا را تحت فشار قرار داده است اما در نظرسنجی ها، مردم این موضوع را به عنوان اولویت اصلی خود در انتخابات عنوان نمی کنند.

هر چند مردم از ویروس کرونا به عنوان دغدغه اصلی خود در انتخابات نام نمی برند اما نحوه مدیریت شیوع این ویروس توسط دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و درک مردم از عملکرد دولت احتمالا در نتیجه انتخابات تاثیر خواهد داشت.

وایت آیرز مدیر یک موسسه نظرسنجی متعلق به جمهوری‌خواهان گفت: اکنون همه گیری و وضعیت اقتصادی کشور دو موضوع وابسته به هم هستند و دشوار می توان آنها را از هم جدا کرد. مساله واقعی این است که اوضاع در ماه اکتبر چگونه خواهد بود.

نتایج نظرسنجی بنیاد خانواده کیسر که این هفته منتشر شد، نشان داد رای دهندگان به موضوع های همچون مراقبت های بهداشتی، وضعیت اقتصادی و سیاست خارجی به عنوان گزینه های اصلی خود در انتخابات اشاره کردند.

با این حال ۵۰ درصد گفتند ویروس کرونا مساله مهمی در رای آنها به ترامپ خواهد بود، ۷۲ درصد بیان کردند که همه گیری دستکم تا حدی در رای آنها مهم خواهد بود. وقتی از رای دهندگان خواسته شد که منظور آنها چیست، توضیح دادند که واکنش ترامپ به این همه گیری برای آنها مهم است.

تردیدها درباره نحوه مدیریت ویروس در دولت ترامپ

حتی در بین جمهوریخواهان هم حزبی ترامپ نیز حمایت از نحوه مدیریت او در شیوع همه گیری پایین تر از شاخص کلی حمایت از عملکرد او به عنوان رئیس جمهور است.

رای دهندگانی که ابتدا درباره عملکرد ترامپ ابراز تردید کرده بودند اکنون کاملا اعتماد خود را نسبت به نحوه مدیریت این بحران از دست داده اند. در نظرسنجی فاکس نیوز که هفته پیش منتشر شد فقط ۲۹ درصد از رای دهندگان مستقل به او نمره مثبت دادند.

در نظرسنجی های فاکس نیوز، پذیرش عملکرد ترامپ در مدیریت همه پرسی نزد رای دهندگان واجد شرایط کاهشی ۸ نقطه ای را در بازه زمانی بین آوریل تا مه (فروردین- اردیبهشت) داشت. این حمایت اکنون ۴۳ درصد است و نسبت به شاخص کلی مقبولیت ۴۴ درصدی او روند یکنواختی را طی می کند.

تشکیلات جمهوریخواه و رسانه های خبری محافظه کار حامی ترامپ هستند و بعید است که محبوبیت او به زیر ۴۰ درصد برسد. برای این که ترامپ با قدرت در انتخابات نوامبر پیروز شود باید بتواند محبوبیت خود را پنج تا ۱۰ درصد در سطح ملی افزایش دهد و از این بشدت به رای دهندگانی نیاز دارد که بتواند آنها را نسبت به عملکردش متقاعد کند.

اقتصاد می تواند شانس ترامپ را کاهش یا افزایش دهد

عملکرد ترامپ در مدیریت اقتصاد مثبت بوده است. در پنج موضوعی که فاکس نیوز در نظرسنجی جدید خود مطرح کرده است اقتصاد تنها موضوعی بوده که رای دهندگان به طور معمول بیان نمی کنند که در این موضوع جو بایدن رقیب دموکرات را ترجیح می دهند.

رئیس جمهوری آمریکا وعده داده که کمک به رونق اقتصادی را در اولویت برنامه هایش دارد هر چند که ممکن است این به معنای بی توجهی به هشدارهای کارشناسان بهداشتی دولتش باشد.

به رغم افزایش شاخص بیکاری در آمریکا به ۱۴.۷ درصد که ممکن است براساس آمار واقعی حتی از این نیز بیشتر باشد، بازار سهام در آمریکا عمدتا رونق گرفته و اعتماد عمومی به بهبود وضعیت اقتصادی نیز افزایش نشان می دهد.

اکنون ۵۰ درصد آمریکایی ها براین باورند که وخیم ترین روزهای همه گیری در پیش رو است. سه چهارم از مردم آمریکا در ماه آوریل همین نظر را داشتند.

آیا فرمانداران دموکرات می توانند شانس بایدن را افزایش دهند؟

در حالی که ترامپ رتبه متوسطی را در نحوه مدیریت کرونا کسب کرده است شاخص تایید عملکرد بسیاری از فرمانداران در آمریکا جهش داشته است. در نظرسنجی های متعدد آمریکایی ها نمره بالاتری را به فرمانداران ایالت متبوع خود در مقابله با ویروس داده اند.

بسیاری از ایالت هایی که بشدت از شیوع ویروس آسیب دیده اند اتفاقا ایالت هایی هستند که فرمانداران دموکرات هدایت آنها را برعهده دارند که شاخص محبوبیت و پذیرش عملکرد آنها افزایش ایفته است. در دو ایالت کلیدی جورجیا و فلوریدا این روند برعکس است: نرخ مقبولیت فرمانداران جمهوریخواه که تمایلی به اعمال فاصله اجتماعی نداشتند کاهش داشته است.

تعداد معدودی از این فرمانداران خود را برای انتخاب دوباره در انتخابات ۲۰۲۰ آماده می کنند اما محبوبیت یا فقدان محبوبیت آنها می تواند نقش مهمی در اشتیاق یا میزان مشارکت رای دهندگان هم حزبی شان ایفا کند. نیویورک تایمز 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: