کد خبر: ۲۵۸۵۵۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۰ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - 2020May 30
سال گذشته تنها ۱۵ درصد از مشترکین بیش از الگوی مصرف و ۸۵ درصد مابقی نیز مطابق الگوی مصرف یا کمتر از آن، برق مصرف کرده اند
شفاآنلاین>اجتماعی>سخنگوی صنعت برق گفت: برای ایجاد بازدارندگی در مصرف بیش از حد برق، از این پس مشترکینی که بیش از الگوی تعیین شده مصرف دارند، متحمل افزایش قیمت ۱۶ درصدی هزینه علاوه بر افزایش قیمت ۷ درصدی هستند.

به گزارش شفاآنلاین،مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق ضمن اشاره به افزایش سالانه قیمت برق بخش خانگی، گفت: براساس مصوبه دولت در راستای افزایش قیمت انرژی، قیمت برق سالانه ۷ درصد برای همه مشترکین افزایش می‌باید که این افزایش قیمت از اردیبهشت‌ماه لحاظ شده است.

*سیاست‌های توانیر به منظور اصلاح الگوی مصرف برق

سخنگوی صنعت برق با اشاره اینکه هزینه‌های این صنعت افزایش قابل توجهی را تجربه کرده است، عنوان کرد: برای ایجاد بازدارندگی در مصرف بیش از حد برق، از این پس مشترکینی که بیش از الگوی تعیین شده مصرف دارند، متحمل افزایش قیمت ۱۶ درصدی هزینه علاوه بر افزایش قیمت ۷ درصدی برای عموم مشترکین خواهند بود.

رجبی، در بیان اقدامات صنعت برق به منظور اصلاح الگوی مصرف مشترکین اذعان داشت: در کنار افزایش قیمت برق برای مشترکین پرمصرف، اقدامات تشویقی برای مشترکینی که کمتر از الگوی مصرف استفاده می‌کنند در نظر گرفته شده است. در این راستا به افرادی که در سال جدید، زیر الگوی تعیین شده و کمتر از سال گذشته مصرف برق داشته باشند، پاداشی تحت عنوان پاداش مدیریت مصرف تعلق می‌گیرد.

عضو هیات مدیره و معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی توانیر، افزود: در راستای اقدامات صنعت برق جهت اصلاح الگوی مصرف، سال گذشته پاداش ۱۰۶ میلیارد تومانی به مشترکین خوش مصرف، پرداخت شده است.

*۱۵ درصد مشترکین صنعت برق، پرمصرف هستند

رجبی در توضیح مصرف برق مشترکین، بیان کرد: سال گذشته تنها ۱۵ درصد از مشترکین بیش از الگوی مصرف و ۸۵ درصد مابقی نیز مطابق الگوی مصرف یا کمتر از آن، برق مصرف کرده اند.

سخنگوی صنعت برق کشور، در پایان ضمن اشاره به راهکار‌های کاهش مصرف برق نظیر خاموش کردن چراغ‌های اضافه، استفاده بهینه از کولر آبی و تنظیم دمای آسایش برای سایر وسایل سرمایش، گفت: در صورتیکه مردم نسبت به صرفه‌جویی ۱۰ درصدی مصرف برق اقدام ورزند، شاهد کاهش ۲۰ درصدی در هزینه برق خود خواهند بود. فارس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: