کد خبر: ۲۵۸۵۵۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - 2020May 30
اگر معتاد بهبود یافته در این مراکز به مرحله اشتغال برسد، برای هر نفر به شرط آنکه یک سال پاکی داشته باشد ۵۰ میلیون تومان هزینه اشتغال داده می شود
شفاآنلاین>اجتماعی>مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت: نخستین مراکز جامع درمان اعتیاد کشور به زودی به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش شفاآنلاین،اسدالله حیدری روز شنبه ۱۰ خرداد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این مراکز با ظرفیت ۵۰ نفر برای خانم‌ها و ۱۰۰ نفر برای آقایان آماده ارائه خدمات به معتادان شده است.

وی ادامه داد: در این مراکز به جای اقدامات پراکنده، درمان‌های کوتاه و مقطعی تلاش می‌شود تا درمان‌های سرپایی، سم زدایی اولیه، اقامت بیمار و در مرحله پایانی توانمندسازی و اشتغال در این مراکز تجمیع شود.

حیدری گفت: برای هر بیماری که تحت پوشش بهزیستی باشد در این مراکز سالانه ۹ میلیون تومان یارانه پرداخت می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین اگر معتاد بهبود یافته در این مراکز به مرحله اشتغال برسد، برای هر نفر به شرط آنکه یک سال پاکی داشته باشد ۵۰ میلیون تومان هزینه اشتغال داده می شود .

این مسئول اضافه کرد: علاوه بر این به کارفرمایانی که بیمار معتاد را تحت حمایت قرار دهند نیز برای هر بیمار ۵۰ میلیون تومان به کارفرما داده می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان البرز اظهار داشت: مراکز جامع درمان اعتیاد استان البرز در هفته بهزیستی راه اندازی می‌شود و بهزیستی با صرف اعتبارات دولتی به مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان برای تجهیز این مراکز همکاری لازم را داشته است.

لازم به ذکر است ۱۰۰ کمپ ترک اعتیاد ، دو مرکز سی تی ( مراکز اقامت کوتاه مدت معتادان)، مراکز کاهش آسیب و موسسات بسیاری با بهزیستی برای درمان اعتیاد در البرز همکاری دارند. ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: