کد خبر: ۲۵۸۵۴۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۵ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - 2020May 30
در حال حاضر اعتقاد به فاصله گذاری اجتماعی از ۹۰ درصد به ۴۰ درصد و اعتقاد به خانه ماندن از ۸۰ به ۳۲ درصد کاهش پیدا کرده است
شفاآنلاین>سلامت>حریرچی با اشاره به افزایش میزان ابتلا به کرونا طی چند روز اخیر گفت: استفاده از ماسک باید در ادارات مانند وسایل حمل و نقل عمومی الزامی شود.

به گزارش شفاآنلاین،دکتر ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت در اخبار ساعت 21 شبکه یک اظهار کرد: در زمینه میزان ابتلا به بیماری کرونا روند نزولی مناسبی با اقدامات کادر درمان پیدا کرده بودیم به طوری که میزان فوت ناشی از این بیماری به زیر ۵۰ نفر رسیده بود، اما با عادی سازی و عادی انگاری از سوی مردم و برخی از مسئولان متاسفانه آمار‌ها تغییر کرده است.

وی  افزود: در حال حاضر اعتقاد به فاصله گذاری اجتماعی از ۹۰ درصد به ۴۰ درصد و اعتقاد به خانه ماندن از ۸۰ به ۳۲ درصد کاهش پیدا کرده است.

حریرچی با اشاره به اینکه مردم باید از سفر‌های غیرضروری بپرهیزند، بیان کرد: روشن کردن کولر در داخل ماشین و بستن تهویه ورودی هوا از خارج ماشین زمینه انتقال احتمالی ویروس را افزایش می‌دهد.

معاون کل وزارت بهداشت ادامه داد: هر فردی که از خانه خارج می‌شوند باید از ماسک استفاده کند و در ادارات باید میز خدمت ارباب رجوع ایجاد شود؛ استفاده از ماسک در ادارات مثل مترو اجباری و الزام شود همچنین باید سیستم تهوبه به خوبی کارکند و گوشه‌ای از پنجره باز باشد.

سفر‌های تفریحی با ماشین مانند یک بمب ساعتی است

وی با اشاره به اینکه کولر گازی در محیط‌های بسته به خصوص در مناطق جنوب زمینه برای انتقال بیشتر ویروس کرونا را فراهم می‌کند، افزود: استان‌هایی مثل خوزستان و دزفول آمار ابتلا شدیدا رو به افزایش است و مردم باید فاصله گذاری اجتماعی را به میزان حداقل یک متر رعایت کنند.

معاون کل وزارت بهداشت ادامه داد: میزان انتقال در آسانسور به دلیل محیط بسته اش مانند حمل و نقل عمومی بالا است.

وی  با اشاره به اینکه سفر‌های تفریحی با ماشین مانند یک بمب ساعتی است، خاطرنشان کرد: این تصور که ویروس ضعیف شده کاملا نادرست است و در جنگ تمام عیار با ویروس کرونا هستیم؛ افراد بالای ۵۰ سال و بیماران زمینه‌ای با اخذ گواهی نباید در محل کار خود حاضر شوند.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: