کد خبر: ۲۵۸۵۲۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۳ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - 2020May 30
روش مراجعه حضوری برای تأمین اعتبار دفترچه‌های درمانی از اول خردادماه حذف و روش الکترونیکی جایگزین آن می‌شود.

 شفاآنلاین>اجتماعی>بر اساس بخشنامه جدیدبیمه خدمات درمانی سازمان تامین اجتماعی در راستای حذف تدریجی دفترچه درمانی و به منظور ایجاد رضایتمندی وتسهیل در ارائه خدمات درمانی به بیمه شدگان، مستمری بگیران و افراد تحت تکفل آنان در کلیه مراکز درمانی و همچنین برای کاهش مراجعه مخاطبین، درگام نخست درج اعتبار دفترچه‌های درمانی حذف و اخذ استحقاق درمان از طریق سامانه استحقاق درمان جایگزین آن می‌شود.

به گزارش شفاآنلاین: از پنجشنبه، اول خرداد ماه فرآیند تأمین اعتبار دفترچه درمانی حذف و نیازی به مراجعه بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و افراد تحت تکفل آنان به شعب و کارگزاری‌های رسمی سازمان جهت تمدید اعتبار دفترچه درمانی نخواهد بود. 

بررسی و کنترل استحقاق درمان بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و افراد تحت تکفل آنان ضمن رعایت اصول و قواعد بیمه‌ای در بخش سرپایی در کلیه مراکز درمانی با استفاده از یکی از روش‌های جایگزین USSD، Mobile APP و سامانه medical.tamin.ir انجام می‌شود و راه اندازی سایر ابزارهای فنی استعلام برخورداری از حمایت‌های درمانی مانند پیامک و سامانه‌های تحت وب دیگر نیز در دستور کار قرار دارد .

 فرآیند اخذ استحقاق درمان در بخش بستری: این فرآیند ضمن رعایت اصول و قواعد رفع همپوشانی‌های درمانی سازمان‌های بیمه گر پایه کماکان به قوت خود باقی است.

سامانه‌های استعلام استحقاق درمان به نحوی طراحی شده است که در صورت استعلام از سوی مراکز درمانی طرف قرارداد اعم از پزشکان، بیمارستانها و مراکز پاراکلینیک دارا بودن یا دارا نبودن استحقاق درمان را در تاریخ استعلام اعلام کرده و کد رهگیری نیز برای آنان صادر می‌کند.

 در این سامانه برای شخص بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی امکان آگاهی از تاریخ استحقاق درمان نیز پیش‌بینی شده است و در صورت استعلام شخص بیمه شده، تاریخ اتمام استحقاق درمان نیز به وی اعلام می‌شود و در صورتی‌که بیمه شده و مستمری‌بگیر به هر دلیل به وضعیت استحقاق درمان خود معترض باشد می‌تواند از طریق تماس با سامانه «۱۴۲۰» سازمان‎ تأمین‌اجتماعی نسبت به پیگیری موضوع اقدام کند.

 کلیه مراکز درمانی طرف قرارداد اعم از؛ پزشکان، داروخانه‌ها، مراکز پاراکلینیک، درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها موظف به کنترل استحقاق درمان از یکی از روش‌های مذکورمی‌باشند. ضمناً فرآیند اخذ استحقاق درمان در بخش بستری ضمن رعایت اصول و قواعد رفع همپوشانی‌های درمانی سازمان‌های بیمه‌گر پایه، کماکان به قوت خود باقی است.

  در صورتی‌که فرزندان ذکور بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران (۱۹ سال تمام) به دلیل عدم ارائه گواهی تحصیلی معتبر دانشگاهی و همچنین فرزندان اناث آنان به جهت عدم ارائه اصل شناسنامه، در سرویس استحقاق درمان "فاقد حمایت درمانی" باشند، تا زمان برقراری تعامل الکترونیکی با پایگاه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، ارائه خدمات درمانی جهت این دسته از فرزندان مطابق ضوابط و روال جاری انجام خواهد شد.

 سازمان تأمین اجتماعی برای سهولت بیشتر و آگاهی بیمه شدگان و مستمری بگیران سند راهنمای کاربری این طرح را تدوین و قابل دریافت است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: