کد خبر: ۲۵۸۵۱۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۵ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - 2020May 30
اطلاعات و توصیفات از کروناویروس یا کووید۱۹ به سرعت در حال تغییر است و نگرانی‌هایی به همراه دارد که موجب آشفتگی خاطر می‌شود و به اشاعه این بیماری کمک می‌کند. برای مبارزه با اشاعه ویروس و تاثیرات منفی‌اش بر روی احساسات، لازم است تا کارمند با کارفرمای خود درباره ویروس گفت و گو کند.این اتفاق در سازمان تاثیر می‌گذارد و کارفرما می‌تواند از همه‌شان در برابر ویروس محافظت کند.

شفاآنلاین>سلامت>شاید برای شما دیگر زمان دورکاری به پایان رسیده است و باید به محل کارتان بازگردید. در قرنطینه، بهداشت یک جور رعایت می‌شد و در محل کار و ادارات باید جور دیگری کنترل شود. این جا دیگر هم کارفرما دخیل است و هم کارمند. هر دوشان باید رعایت کنند. از استفاده از ماسک و دستکش گرفته تا روحیه دادن به یکدیگر و کمتر در مورد بیماری کووید۱۹ صحبت کردن.

به گزارش شفاآنلاین: مریم ۱۹ ساله که خود مبتلا به کرونا شده بود و الان بهبود یافته است از تجربه روز اول کاری‌اش می‌گوید. این که مجبور بود مدام با دستکش و ماسک پشت رایانه بنشیند و متعاقبا در تایپ کردن مشکل پیدا می‌کرد. او در این باره  می‌گوید: «کار کردن واقعا ضجرآور شده است. این که یک جا بنشینی و نتوانی با همکارات یک کلام راحت صحبت کنی واقعا ملال‌آور است.»

او ادامه می‌دهد: «البته داستان در همین جا خلاصه نمی‌شود. استرس این که مبادا همکارات کووید۱۹ گرفته باشد و تو را مبتلا کند، آدم را می‌کشد.این وضعیت وقتی بدتر می‌شود که خودت عامل ابتلای دیگران باشی.»

او همچنین می افزاید: «واقعا دیدن حال بد همکارت در سرکار دردآور است. نه می‌توان به او کمک کرد و نه می‌توان کمک نکرد. خیلی سخت است که تا آمدن اورژانس به همکارت که حالش بد شده نگاه کنی و کاری از دستت برنیاید.»

وی از تجربه شخصی خودش این طور می‌گوید: «شاید کم رعایت کردم، شاید دست‌هایم را به موقع نشستم و شاید و شاید.. نمی‌دانم چرا ولی تجربه سختی بود. هرچند که خفیف گرفته بودم اما با قرنطینه خودم توانستم از پسش بربیایم.»

به نقل از دیلی میل، متخصصان مواردی را نام می‌برند که در مواقعی که سر کار هستید، با رعایت کردنشان هم روحیه خود را حفظ کنید و هم از شر ویروس کرونا در امان بمانید. برخی از این توصیه‌ها را در ادامه می‌توانید بخوانید:

تشویق برای شستن مداوم دست‌ها

به کارمندان یادآوری کنید که مدام دست‌های خود را بشویند و از تماس دست‌ها با چشم و دهان بینی‌شان خودداری کنند. متخصصان مردم را به شستن دست‌ها با آب و صابون در طول ۲۰ ثانیه توصیه کرده‌اند.پشت دست، بین انگشتان و زیر ناخن‌ها را با کف و صابون بشویید. موثرین راه، همان شستن با آب و صابون به مدت ۲۰ ثانیه است. می‌توانید در این حین، دو بار پشت سر هم آهنگ تولدت مبارک را از اول تا آخر  بخوانید.

پروتکل اجرایی: شستن مداوم محیط

به طور مداوم هر سطحی را که در محل کارتان با آن تماس دارید تمیز و ضدعفونی کنید؛ مثل رایانه، رومیزی و دستگیره‌های در. متخصصان توصیه می‌کنند که کارمندان از ماموران پاکسازی که معمولا در آن محیط هستند کمک بخواهند و دستورالعمل‌های آنان را اجرا کنند. بهترین کار این است که دستمال مرطوب‌هایی به کارمندان داده شود تا هر سطحی را قبل از استفاده ضدعفونی کنند.

تشویق کردن فرد بیماری به خانه ماندن

متخصصان و سازمان‌های بهداشت توصیه کردند کارمندانی که علائم بیماری حاد تنفسی و تب دارند تا ۲۴ ساعت در خانه بمانند و بعد از آن به نزدیک‌ترین مرکز بهداشت مخصوص بیماری کرونا مراجعه کنند.

کارفرمایان باید اطمینان حاصل کنند که مرخصی‌های کارمندان مطابق با خط مشی‌های بهداشتی باشد و همچنین کارمندان از این خط مشی‌ها مطلع باشند.

با کارمندان درباره برنامه سفرشان صحبت کنید

به کارمندان توصیه کنید که در مورد مقصد سفر خود، اعلامیه‌های سلامت دیگر مسافران را بررسی کرده و اگر منطقه‌ای که می‌خواهند به آن سفر کنند، آلوده است، او را از تصمیمش منصرف کنید، از او بخواهید سفرش را لغو یا به تاخیر بیندازد. همچنین در صورت تصمیم‌گیری وی برای مسافرت، حتما باید خود را از نظر علائم ویروسی بررسی کند که فرد دیگری را آلوده نکند.

به طور مداوم هر سطحی را که در محل کارتان با آن تماس دارید تمیز و ضدعفونی کنید؛ مثل رایانه، رومیزی و دستگیره‌های در. متخصصان توصیه می‌کنند که کارمندان از ماموران پاکسازی که معمولا در آن محیط هستند کمک بخواهند و دستورالعمل‌های آنان را اجرا کنند. بهترین کار این است که دستمال مرطوب‌هایی به کارمندان داده شود تا هر سطحی را قبل از استفاده ضدعفونی کنند.

یک گفت و گوی آزاد داشته باشید و اهداف خود را با کامندان دیگر به اشتراک بگذارید

کارفرمایا باید دقت کنند که چگونه می‌توانند به بهترین شکل از شیوع ویروس کرونا جلوگیری کرده و یا ابتلا به آن را کاهش دهند و برنامه‌هایی را با آنان به اشتراک بگذارند. برنامه‌ها باید اهداف خود را که ممکن است یکی از موارد زیر باشد را دنبال کنند:

1.کاهش انتقال در بین کارمندان

2.محافظت از افرادی که از نظر سلامت در خطر بیشتری هستند

3.حفظ عملیات تجاری

4.به حداقل رساندان تاثیرات منفی

خبرآنلاین

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: