کد خبر: ۲۵۸۵۱۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۰ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - 2020May 30
زالی عنوان کرد؛
فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، گفت: از همه کارمندان و مراجعان به ادارات درخواست می شود ضمن رعایت فاصله گذاری، از ماسک استفاده کنند.

شفاآنلاین>سلامت>علیرضا زالی، تاکید کرد: یکی از مهم ترین مسائل در عادی شدن حضور کارمندان در ادارات، اجتناب از حضور در مراکز پرتجمع از قبیل نمازخانه‌ها و رستوران ها است.

به گزارش شفا آنلاین:زالی با اشاره به اینکه کارشناسان بهداشت حرفه‌ای و محیط سه دانشگاه علوم پزشکی مستقر در تهران بر اساس شیوه نامه ابلاغی بازدیدهای دوره‌ای و تصادفی خود را در ادارات خواهند داشت، گفت: با توجه به تغییر الگوی کار ادارات درخواست ما این است که با توجه به اینکه هنوز شرایط در تهران به نقطه مطلوب قطعی نرسیده و همچنان شاهد ابتلای جدید و بستری در بخش‌های عادی و ویژه هستیم باید هر گونه تغییر در الگوی کار همراه با رعایت استانداردهای قبلی باشد و در ذهن شهروندان این گونه متبادر نشود که اوضاع عادی است.

زالی با اشاره به اینکه کماکان در استان تهران و به ویژه شهر تهران باید رعایت ملاحظات بهداشتی جدی‌تر گرفته شود، رستوران‌ها و نمازخانه‌ها در ادارات را از مکان‌هایی خواند که احتمال انتقال بیماری به دلیل تجمع در آن بیشتر است.

وی گفت: کسانی که دچار علائم تب، سرفه، تنگی نفس، احساس درد عضلانی، آبریزش بینی، علائم گوارشی و احساس خستگی می‌شوند حتما باید به پزشک مراجعه کنند که اگر مظنون به بیماری کرونا باشند حتما از حضور آنها ‌در ادارات جلوگیری شود.

زالی ادامه داد: بررسی‌های دو ماه گذشته نشان می‌دهد که فقط ۴۰ درصد از بیمارانی که تست کرونا آنها مثبت بوده است، تب داشته اند. بنابراین تب، یافته شایعی در شهروندان تهرانی نیست و این گونه نیست که اگر کسی فکر کند تب ندارد حتما علائم کرونا را هم ندارد.

وی افزود: افرادی که در دو هفته اخیر در منزل و یا در میان اقوام با فرد مبتلا به کرونا تماس داشته اند، حتما از حضور در محل کار خودداری کنند.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، ضمن درخواست از همه کارمندان و مراجعان به ادارات برای رعایت فاصله گذاری و استفاده از ماسک، گفت: حتما در اتاق‌های مسقف پنجره‌ها باز باشد تا امکان تهویه هوا فراهم شود و اگر از کولر استفاده می‌شود حتما پنجره‌ای باز باشد تا امکان تهویه فراهم شود.

مهر

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: