کد خبر: ۲۵۸۴۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۰ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - 2020May 29
نوشیدن آب گرم یا ولرم می تواند به بهبود سیستم عصبی بدن و گوارش کمک کند.

شفاآنلاین>سلامت>نوشیدن آب یکی از مهم‌ترین و الزامی‌ترین عنصر‌های حیاتی برای بدن است. متخصصان توصیه می‌کنند که روزانه افراد باید مقدار زیادی آب بنوشند، البته نوشیدن مایعات دیگر مانند آب میوه یا میوه‌هایی از قبیل هندوانه، طالبی، خیار و ... به علت اینکه حاوی مقدار زیادی آب هستند، توصیه می‌شوند.

به گزارش شفاآنلاین: نوشیدن آب ولرم هنگام ورزش یا فعالیت بدنی یکی از مهم‌ترین کار‌ها برای سوزاندن کالری بیشتر و حفظ سلامت جسمانی است. در واقع نوشیدن آب باعث می‌شود تا از تجمع کالری‌های اضافی در بدن جلوگیری شود و سوخت و ساز با روش درست اتفاق بیفتد.

ترکیب آب ولرم همراه با چند قطره لیمو ترش قبل از انجام فعالیت‌های بدنی باعث تقویت سیستم ایمنی خواهد شد و سوخت و ساز بدن را به صورت مرتب و با روش صحیح انجام می‌دهد.

نوشیدن کم آب برای تمامی افراد باعث اختلال در فرایند‌های روانی و جسمانی خواهد شد. در صورتی که ورزشکاران از آب کمتری استفاده کنند بدن آنها خشک می‌شود و ادامه دادن این روند باعث می‌شود تا فعالیت‌های ورزشی آنها روز به روز کاهش یابد و باعث آسیب به سلول‌های بدنی شود.

متخصصان طب ورزشی مدعی هستند که کمبود آب در بدن هنگام فعالیت ورزشی باعث خستگی، گرفتگی عضلات، استرس و گرمازدگی می‌شود و این در افت عملکرد ورزشی، افراد موثر خواهد بود.

از دست دادن ۳ لیتر آب بدن با هر یک ساعت فعالیت بدنی

یک فرد بزرگسال روزانه حدود ۲ لیتر آب از دست خواهد داد و یک فرد ورزشکار هنگام انجام یک ساعت فعالیت بدنی به صورت روزانه ۳ لیتر آب از دست خواهد داد که در صورت عدم جایگزینی باعث بروز بیماری‌های گوناگون، خستگی، ضعف سیستم ایمنی بدن و کم آبی می‌شود.


روزانه چه میزان باید آب نوشید؟

متخصصان تغذیه ورزش می‌گویند: میزان نوشیدن آب در روز به عوامل گوناگونی از قبیل درجه حرارت محیط، رژیم غذایی، نوع و میزان فعالیت بدنی، وزن بدن، سن و جنسیت بستگی خواهد داشت. همواره باید بین آب مصرفی و آب دفع شده از بدن تعادل را حفظ کنیم.

طبق تحقیقات علمی آب از دست رفته بدن ناشی از تنفس، تعریق، ادرار و مدفوع در مجموع حدود ۲۷۵۰ سی سی است که با نوشیدن، مصرف غذا و متابولیسم بدن ۲۷۵۰ سی سی آب باید جذب بدن افراد شود؛ بنابراین روزانه تقریبا ۱۲ لیتر آب، برای بدن ضروری است.

نوشیدن آب ولرم در هنگام ورزش یا فعالیت بدنی از گرفتگی عضلات جلوگیری می‌کند؛ بنابراین سعی کنید آب را با بهار نارنج، برگ نعناع، خیار یا میوه طعم دار کنید. اگر مدت زمان ورزش بیشتر از یک ساعت بود، می‌توانید در کنار مایعات از خوراکی‌هایی مانند موز استفاده کنید.

باشگاه خبرنگاران جوان

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: