کد خبر: ۲۵۸۴۲۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۰ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - 2020May 28
در نشست مشترک با سه دانشگاه علوم پزشکی استان تهران؛
دست اندرکاران روابط عمومی سه دانشگاه علوم پزشکی تهران، ایران و شهید بهشتی، به پاس اطلاع رسانی در مقابله با کرونا، تقدیر شدند.

شفاآنلاین>سلامت> معصومه صادق زاده بروجنی قائم مقام و مدیر روابط عمومی کانون هموفیلی ایران، گفت: در یک اقدام مشترک با ستاد برگزاری هفته روابط عمومی، از مدیران روابط عمومی دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران، شهید بهشتی و تهران، تقدیر شد.

به گزارش شفاآنلاین:صادق زاده بروجنی افزود: این اقدام در راستای ارج نهادن به اهمیت ارتباطات و توجه ویژه به نقش آفرینی واحد روابط عمومی در این مرکز و سهم مهم آن در حفظ سلامت جامعه در دفتر ستاد هفته روابط عمومی برگزار گردید.

سید غلامرضا کاظمی دینان رئیس ستاد هفته روابط عمومی، با اشاره به شعار هفته روابط عمومی با عنوان «روابط عمومی هوشمند، انسان سالم، جامعه سالم»، تصریح نمود: انتظار شرایطی را می کشیم که امکان مراجعه ما به بیمارستان ها برای تقدیر از پزشکان، پرستاران، خدمه و اساساً تلاشگران حوزه بیمارستانها فراهم گردد و این امکان را پیدا کنیم که مستقیماً از این همه فداکاری و گذشت و بازگرداندن منزلت به جامعه پزشکی و پرستاری و…، سپاسگزاری نمائیم.

احمد قویدل مدیرعامل کانون هموفیلی ایران تصریح نمود: آنچه ایرانیان امروز از آن تحت عنوان مدافعان سلامت تقدیر می‌نمایند گذشته از فداکاری و تلاش ارزشمند کارکنان حوزه سلامت از پزشک و پرستار تا خدمه بیمارستانی حاصل تلاش مدیران روابط عمومی و حوزه ارتباطی دانشگاه‌های علوم پزشکی است.

وی افزود: مدیران روابط عمومی حوزه سلامت در سایه سیاست گذاری صحیح، تصمیم سازی، برنامه ریزی اقدامات ارزنده‌ای را عرصه اطلاع رسانی به ثمر رساندند. باید باور کنیم ارتباط فصل مشترک و کلید درک این تلاش ارزنده تلاشگران حوزه سلامت در جامعه بوده است.

قویدل تصریح کرد: برای اولین بار در ایران کارشناسان سلامت در حکمرانی نه تنها مشارکت کردند بلکه تمامی ارکان حاکمیت، یکصدا رهبری و هدایت جامعه توسط کارشناسان بهداشتی را به رسمیت شناختند که این پذیرش در سایه فداکاری بخش سلامت میسر گردیده است.

در ادامه مژگان کریمی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و عضو ستاد مقابله با کرونا ضمن مرور اجمالی بر سیر اتفاقات اخیر، افزود: در ابتدا این بحران با توجه به شرایط حاکم بر جامعه و رعب بیماری مانع از حضور خبرنگارها در مراکز درمان بود. روابط عمومی‌ها به عنوان پل ارتباطی اخبار مربوط به بیمارستان‌ها در اختیار واحد خبرگزاری قرار می‌دادند تا امکان انعکاس اخبار به سطح جامعه میسر گردد. توجه به آگاهی بخشی و انتقال اطلاعات از طریق کانال‌های رسمی نیز از جمله اقداماتی بود که در این دوران مورد توجه واحدهای روابط عمومی دانشگاه‌ها قرار گرفت. تلاش برای ارائه فیلم، کلیپ و موشن گرافی جهت اطلاع رسانی از جمله فعالیت‌هایی بود که ضرورت داشت به طوری جدی در برنامه‌های این واحد قرار گیرد. ایشان همچنین تصریح نمودند افکار سنجی که شاید تا قبل از این اتفاق به عنوان یک اقدام تشریفاتی محسوب می‌گردید امروز بسیار مؤثر برای معیار ارزیابی دریافت اطلاعات جامعه قرار گرفت.

وی تاکید نمود در ابتدا دریافت اطلاعات در شبکه‌های مجازی پیشی داشت از دریافت اطلاعات از شبکه‌های رسمی، که خوشبختانه در سایه اعتماد سازی کانال‌های رسمی پس از مدتی شاهد سبقت گرفتن اطلاعات از شبکه‌های رسمی نسبت به شبکه‌های اجتماعی بودیم.

زهره سعادتی رئیس امور عمومی روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، ضمن تاکید به توصیه‌های کارشناسان مبنی بر ضرورت مستند سازی اعلام نمود روابط عمومی دانشگاه تهران در صدد تهیه و تنظیم مستند تصویری تحت عنوان روایت شفا (شجاعانه، فداکارنه، آگاهانه) می‌باشد که انعکاس رشادت‌های قهرمانان حوزه سلامت در بحران کرونا است.
مدیر روابط عمومی کانون هموفیلی ایران نیز ضمن اشاره به همدلی مردم ایران که بار دیگر باورهای قدرتمند دوستی، ملی گرایی و مهر را به عرصه نمایش گذاشتند تاکید نمود این حال خوب تسری در جامعه انعکاسی از ایفای وظایف روابط عمومی‌ها در انتشار اقدامات مؤثر داوطلبانه و نیکوکارانه مردمی بود.

وی تصریح کرد: به موازات مخاطرات بهداشتی بیماری کرونا جامعه ما و جامعه جهانی مواجه با مخاطرات اقتصادی گردیده که کوچک‌ترین عارضه آن فقر است.

سید احمد احمدی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران تصریح کرد از آنجایی که پیشگیری یکی از وظایف مهم روابط عمومی‌ها است، روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران تلاش نمود پرچم دار این اطلاع رسانی از ابتدای این بحران در کشور باشد.

وی افزود: ایجاد سایت در خصوص موضوع کرونا با هدف آگاهی بخشی به جامعه از جمله اقداماتی بود که روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران در دستور کار خود قرار داد. نکته مهم در این امر آمار بالای بازدید کنندگان است که بزرگترین دستاورد در حوزه روابط عمومی و جلب اعتماد مردم به اخبار از منابع رسمی بوده است.

احمدی بر این اعتقاد است که اطلاع رسانی درست و به موقع می‌تواند مردم را ترغیب نماید از منابع رسمی اطلاعات خود را دریافت نمایند. در آغاز بحران مراجع رسمی کمتر از منابع غیر رسمی و شبکه‌های اجتماعی منبع خبر بودند اما این فرآیند در سایه تلاش روابط عمومی‌ها دانشگاه اساساً تغییر یافت.

در پایان تقدیرنامه‌ها و هدیه ستاد برگزاری هفته روابط عمومی توسط رئیس انجمن روابط عمومی و رئیس ستاد برگزاری هفته روابط عمومی تقدیم مدیران روابط عمومی دانشگاه‌ها گردید. کانون هموفیلی ایران نیز با تقدیم مدال سپاس و تقدیر نامه از تلاشگران حوزه ارتباطات سلامت در دانشگاه‌ها و همچنین به برگزار کنندگان این برنامه از تلاش‌های آن در حوزه اطلاع رسانی تقدیر نمود.

مهر

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: