کد خبر: ۲۵۸۱۸۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۳ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - 2020May 24
نخست وزیر انگلیس از تلاش کادر درمانی مسلمان این کشور هم قدردانی و در این باره از پرستار مسلمانی که به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان جان باخت یاد کرد
شفاآنلاین>اجتماعی>نخست وزیر انگلیس ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر به پاس همراهی و مشارکت مسلمانان برای مهار ویروس کرونا و رعایت محدودیت‌های قرنطینه در ایام ماه مبارک رمضان قدردانی کرد.

به گزارش شفاآنلاین، بوریس جانسون با صدور بیانیه‌ای عنوان کرد که بسیاری از مسلمانان در ماهی که گذشت، با خانه ماندن و خودداری از رفتن به مسجد، افطار با دوستان و آشنایان و شرکت در آیین مذهبی سهم ارزنده‌ای را در جلوگیری از گسترش کرونا ایفا کردند. 

برخی دیگر به گفته او، از طریق مددکاری و فعالیت در بخش‌های ضروری مانند مراکز آموزشگاهی، حمل و نقل عمومی و فروشگاه‌ها ایفای نقش کردند.

نخست وزیر انگلیس از تلاش کادر درمانی مسلمان این کشور  هم قدردانی و در این باره از پرستار مسلمانی که به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان جان باخت یاد کرد.

جانسون سپس عنوان کرد اگر این روند ادامه یابد و اگر پس از کاهش محدودیت‌ها هوشیار باشیم قادر خواهیم بود که این ویروس را کنترل کنیم و جان مردم را نجات دهیم.

همچنین «کی‌یر استارمر» رهبر حزب کارگر انگلیس در پیامی پس از تبریک عید سعید فطر، از جامعه مسلمانان این کشور برای رعایت محدودیت‌های قرنطینه در ماه گذشته قدردانی کرد. او گفت: می‌دانم عید فطر یکی از مناسبت‌هایی است که مسلمانان دور هم جمع شده و در کنار هم آن را جشن می‌گیرند.

رهبر حزب کارگر با این حال به آمار ابتلا و فوتی‌های ناشی از کرونا در میان اقلیت‌های قومی اشاره و تصریح کرد: هنوز اولویت ما این است که بتوانیم جان عزیزان‌مان را با حفظ فاصله گذاری اجتماعی نجات دهیم. 

استارمر در این زمینه از تشکیل کارگروهی در حزب کارگر خبر داد که درباره پیامدهای کرونا بر اقلیت‌های قومی و مذهبی تحقیق خواهد کرد.

دولت انگلیس پیشتر با انتشار پیامی در توئیتر فرا رسیدن عید سعید فطر را به مسلمانان تبریک گفت و تاکید کرد که عید امسال را در خانه جشن بگیرند تا به کنترل شیوع کرونا کمک کنند. 

این پیام خشم  سه میلیون مسلمانی که امسال از شرکت در مراسم عبادی ماه رمضان چشم پوشی کردند برانگیخت و آن را اقدامی توهین آمیز و در راستای سیاست بیگانه‌هراسی و تضعیف جایگاه مسلمانان در جامعه  تفسیر کردند.

برخی گروه‌های مسلمان در انگلیس بر این باورند که دولت این کشور عزم جدی برای برخورد با اسلام‌هراسی ندارد.

گزارش‌ها حاکیست که در سال‌های اخیر آمار جرائم تنفر از مسلمانان در جوامع اروپایی همواره روند صعودی داشته است.

از نگاه کارشناسان، سیاست‌های ضد مهاجرتی در کنار خیزش جریان‌های راست‌افراطی در شکل‌گیری و تشدید تفکرات اسلام هراسی نقش موثری داشته است.ایرنا 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: