کد خبر: ۲۵۸۱۴۲
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۰ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - 2020May 23
تاکنون جان باختن ۹۷ نفر در این حادثه تایید شده و عملیات جست وجو برای یافتن اجساد در لاشه هواپیما و ساختمان‌های مسکونی که درپی سقوط هواپیما منهدم شد، ادامه دارد
شفاآنلاین>سلامت>مردم مسلمان پاکستان در حالی به استقبال عید فطر که در این کشور معروف به عید شیرین است، می‌روند که سیر صعودی مبتلایان به ویروس و افزایش جان باختگان ناشی از این بیماری از یک طرف و حادثه سقوط هواپیمای مسافربری این کشور از طرفی دیگر، لذت این عید را برای پاکستانی‌ها تلخ کرده است.

به گزارش شفاآنلاینمقامات پاکستانی از چند روز پیش به دلیل گسترش شیوع ویروس کووید-۱۹، از مردم خواسته بودند تا برای قطع زنجیره انتقال کرونا و مدیریت شیوع آن از سفر در ایام تعطیلات عید جداً خودداری کرده و جشن‌های عید فطر را ساده برگزار کنند. 

اما سانحه سقوط هواپیمای مسافربری پاکستان که روز گذشته در نزدیکی فرودگاه بین المللی کراچی رخ داد، لذت عید شیرین را بیشتر برای مردم این کشور تلخ کرد به طوری که پاکستانی‌ها با نگرانی نسبت به وضعیت کرونایی کشور و غم از دست دادن هم نوعان خود در سانحه هوایی، به استقبال عید فطر می‌روند. 

تاکنون جان باختن ۹۷ نفر در این حادثه تایید شده و عملیات جست وجو برای یافتن اجساد در لاشه هواپیما و ساختمان‌های مسکونی که درپی سقوط هواپیما منهدم شد، ادامه دارد. 

به گفته مسئولان پاکستانی، سقوط هواپیمای مسافربری لذت عید شیرین را از مردم گرفت و این کشور در ایام عید داغدار هم وطنان از دست رفته خود خواهند بود. 

از سوی دیگر شیوع کرونا در پاکستان به وضعیت خطرناکی رسیده به طوری که هر روز رکورد جدیدی در ابتلای افراد به این ویروس ثبت می‌شود. 

طی ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۷۴۳ نفر در مناطق مختلف پاکستان به کرونا مبتلا شده و ۳۴ نفر طی یک روز گذشته جان خود را از دست دادند. براساس آمار امروز ستاد عملیات و مدیریت مبارزه با کرونا در پاکستان، ابتلای ۵۲ هزار و ۴۳۷ به ویروس کووید-۱۹ قطعی است و تاکنون هزار و ۱۰۱ بیمار کرونایی نیز جان خود را از دست داده‌اند. 

در همین راستا وزیر بهداشت پاکستان با انتقاد از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه طرح فاصله گذاری اجتماعی از سوی مردم، نسبت به ازدحام و شلوغی معابر و شهرها پس از لغو محدودیت‌های کرونایی به شدت ابراز نگرانی کرد. 

«ظفر میرزا» هشدار داد که شیوع کرونا، شکل خطرناک‌تری به خود گرفته و مردم مسئول عواقب ناشی از عدم رعایت تمهیدات بهداشتی خواهند بود. 

وی از مردم پاکستان خواست تا از فرصت ایام تعطیلات عید فطر استفاده کرده و به خانه نشینی پایبند باشند.

وزیر بهداشت پاکستان بر استفاده از ماسک صورت که از هفته گذشته در این کشور اجباری شد، تاکید کرد و گفت: وضعیت فعلی بسیار نگران کننده است و ما از مردم می‌خواهیم که حتی نماز عید فطر را نیز با ماندن در خانه‌ها اقامه کنند. 

با لغو محدودیت‌هایی کرونایی در پاکستان فعالیت حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی نیز در این کشو از سرگرفته شده است اما میزان رفت و آمد مردم به ویژه در روزهای فعلی که مقارن با تعطیلات رسمی به مناسبت عید فطر است، نسبت به سال گذشته بسیار پایین دیده شده است درحالی که شهرها، مراکز خرید و نقاط دیگر مملو از جمعیت مردم است، موضوعی که نگرانی جدی مسئولان پاکستانی را به دنبال دارد.ایرنا 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: