کد خبر: ۲۵۷۹۶۳
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۰ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020May 20
یونیسف به طور مستقیم این تجهیزات را در میان مراکز پزشکی تاجیکستان توزیع می کند
شفاآنلاین>سلامت>اتحادیه اروپا و صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) محموله‌ای از تجهیزات پزشکی حیاتی را برای حمایت از وزارت بهداشت تاجیکستان برای مقابله با کرونا، به این کشور تحویل دادند.

به گزارش شفاآنلاین، محموله ای ۱۳ تنی از تجهیزات پزشکی حیاتی با هماهنگی دفتر یونیسف در تاجیکستان و با تامین مالی هیات اروپایی در این کشور، به دوشنبه تحویل داده شد.

این محموله، اولین محموله از ۴ محموله کمکی اتحادیه اروپا و یونیسف است و ۳۰ درصد از تجهیزات ۶۴ تنی تهیه شده از سوی یونیسف در قالب بخشی از کمک های اتحادیه اروپا به تاجیکستان برای مقابله با کووید – ۱۹ را تشکیل می دهد.

یونیسف به طور مستقیم این تجهیزات را در میان مراکز پزشکی تاجیکستان توزیع می کند.

درمجموع، با اختصاص کمک های یک میلیون و ۳۰۰ هزار یورویی، بیمارستان ها و مراکز قرنطینه در تاجیکستان به تجهیزات محافظتی مورد نیاز مجهز می شوند.

«مرلین جوفسون» سفیر اتحادیه اروپا در تاجیکستان گفت که برای مقابله با این بیماری همه گیر، به بسیج بی سابقه ای در داخل این کشور نیاز است.

وی افزود: با تجارب به دست آمده از اروپا و دیگر نقاط دنیا، همکاری موثرترین راه برای غلبه بر بحران پزشکی و کاهش تاثیرات منفی اجتماعی – اقتصادی طولانی مدت این بحران است.

وی تاکید کرد که اکنون زمان همکاری و همبستگی است، زیرا این ویروس فرقی بین مردم یا مرزها قائل نمی شود.

سفیر اتحادیه اروپا در تاجیکستان گفت: پاسخ سریع و هماهنگ می تواند به نجات جان انسان ها، حمایت از مردم و مقابله با تاثیرات منفی اقتصادی این شرایط کمک کند.

دفتر یونیسف در تاجیکستان نسبت به حمایت از دولت تاجیکستان متعهد شده و از ماه فوریه به درخواست دولت این کشور، چهار محموله تجهیزات محافظتی ضروری و مواد ضدعفونی و بهداشتی تهیه و به این کشور تحویل داده است.

«زینت العزاوی» معاون نماینده یونیسف در تاجیکستان نیز گفت: عملیات حیات بخش کادر پزشکی و متخصصان بهداشت و درمان هیچ گاه بیش از امروز حیاتی نبوده است.

وی افزود: در مواجهه با این بیماری همه گیر، محافظت از این قهرمانان، اولویتی مهم است. ما در کنار شرکایمان از وزارت بهداشت تاجیکستان هستیم تا آنها را بسیج کنیم.

اتحادیه اروپا چندی پیش طرحی جهانی برای پاسخ هدفمند به منظور حمایت از کشورهای شریک خود در سراسر جهان برای مقابله با کووید – ۱۹ اعلام کرد.

به موجب این طرح، اتحادیه اروپا برای تقویت سطح آمادگی تاجیکستان برای مقابله با تاثیرات منفی کووید – ۱۹، حمایت از ادامه خدمات بهداشتی و آموزشی و افزایش سطح دسترسی به سیتسم های آب و بهداشت، مبلغ ۴۸ میلیون یورو دیگر در اختیار این کشور قرار می دهد.  

برنامه توسعه سلامت اتحادیه اروپا از سال ۲۰۰۸ در تاجیکستان اجرا شده است. تمرکز عمده این برنامه بر مراقبت های بهداشتی و تامین مالی بخش بهداشت معطوف است.

در مرحله جدید که از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۵ است، اتحادیه اروپا ۳۰ میلیون یورو در زمینه تقویت سیستم بهداشت عمومی برای دستیابی به هدف بهداشت جهانی در تاجیکستان سرمایه گذاری می کند.

صندوق یونیسف برای کمک به کودکان بی بهره از خدمات و مزایا در ۱۹۰ کشور فعالیت دارد. این صندوق که در سال ۱۹۴۶ تاسیس شد، با شرکای خود برای غلبه بر موضوعاتی که کودکان به دلیل فقر، خشونت، بیماری و تبعیض با آن روبه رو هستند، همکاری می کند. یونیسف کار خود را در سال ۱۹۹۳ در تاجیکستان آغاز کرد.آسیاپلاس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: