کد خبر: ۲۵۷۸۹۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۵ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020May 19
نویسنده : زمرد عوان
در جهان پس از کرونا، کشورها با رکورد اقتصادی مواجه خواهند شد و این رکود در کشورهایی مانند پاکستان که حدود ۲۴ درصد جمعیت آن زیر خطر فقر زندگی می کند، بیشتر خواهد بود
شفاآنلاین>سلامت>افرادی مانند ترامپ که معتقد بودند کرونا را می توان در چین مهار کرد، اکنون باید این بیماری را به عنوان واقعیتی جهانی بپذیرند. 

باید واقع نگر بود و پذیرفت که کووید۱۹ جهان توسعه یافته و توسعه نیافته را به یک اندازه تحت تاثیر قرار می دهد و اثرات دیرپایی را بر همه جهان خواهد داشت.

 این بیماری نه تنها بر تحولات اجتماعی و فرهنگی همه جوامع ، بلکه بر نظام مدیریت و اداره کشورها و رفتارهای اجتماعی و نظام سلامت عمومی تاثیرگذار خواهد بود.

 برخلاف گذشته که حیات بیشتر بر گرد پول و قدرت می چرخید، خوشبختانه این بیماری باعث خواهد شد که مردم مراقب یکدیگر باشند و انتظار می رود که از نظر معنوی نیز با خالق خود بیشتر ارتباط داشته باشند. 

محدودیت های جهانی در مورد زیارت اماکن مقدسه  این پیام قدرتمند را به همراه دارد که هیچ مذهبی تنها شامل اعمال عبادی ظاهری نیست و روح واقعی ادیان شامل بخشش و مهربانی است.

مردم که زمان بیشتری را برای کنار خانواده بودن به عنوان یک سرمایه اجتماعی اختصاص داده اند، شاید ارزش زمان و فعالیت های خلاقانه در منزل را درک کنند.

 در جهان پس از کرونا ، طراحی باغچه درون خانه و دسترسی به نور و هوای تازه در منازل مورد توجه بیشتر شهرنشینان قرار خواهد گرفت .

در جهان پس از کرونا، معیار سنجش قدرت کشورها تغییر خواهد کرد و برخورداری از امکانات سلامتی و بهداشت و آموزش شهروندان خود ملاک قدرت خواهد بود.  

 در جهان پس از کرونا، کشورها با رکورد اقتصادی مواجه خواهند شد و این رکود در کشورهایی مانند پاکستان که حدود ۲۴ درصد جمعیت آن زیر خطر فقر زندگی می کند، بیشتر خواهد بود.

شیوع کووید ۱۹ بدون تردید، لزوم نیاز به پیشرفت های فناوری و توجه بیشتر بر پژوهش و توسعه را در دو حوزه مراقبت های بهداشتی و تشخیص بیشتر خواهد کرد.

 کشورهای عاقل تر بر اساس تجارب کسب شده در خلال شیوع کرونا اقدام به بازسازماندهی ساختارهای اقتصادی، اجتماعی و سیاسی خود خواهند کرد و دولت های دیکتاتوری به یقین بر امنیت و رفاه شخصی خود ونه مراقبت از مردم  توجه خواهند کرد. 

هنوز نمی توان گفت کشورهایی مانند پاکستان که از مشکلات سیاسی و اقتصادی فراون رنج می برد، چگونه خود را از نظر داخلی و خارجی با جهان پس از کرونا وفق خواهند داد. نيشن
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: