کد خبر: ۲۵۷۸۱۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۶ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020May 18
تولید واقعی ناخالص داخلی در این دوره در مقایسه با دوره قبل از نظر نرخ سالانه سه و چهار دهم درصد افت داشته که این دوره در واقع دومین دوره متوالی است که تولید ناخالص داخلی روند انقباضی را در پیش گرفته است
شفاآنلاین>اجتماعی>سلامت>کاهش قابل توجه صادرات و مصارف شخصی بر اثر ادامه روند شیوع ویروس کرونا موجب شده است که تولید ناخالص داخلی ژاپن در طی یک دوره سه ماهه (  از ژنوایه تا ماه مارس ) شاهد افت شدیدی باشد.

 به گزارش شفاآنلاین،تولید ناخالص داخلی ژاپن در سه ماه اول امسال در مقایسه با سه ماه اول سال قبل حدود نه دهم درصد رشد منفی داشته است. رشد منفی این دوره از تولید ناخالص داخلی در واقع دومین دوره متوالی افت تولید ناخالص داخلی ژاپن به شمار می آید. 

 بر اساس گزارش دفتر کابینه ژاپن ،‌ تولید واقعی ناخالص داخلی در این دوره در مقایسه با دوره قبل از نظر نرخ سالانه سه و چهار دهم درصد افت داشته که این دوره در واقع دومین دوره متوالی است که تولید ناخالص داخلی روند انقباضی را در پیش گرفته است.

 مصارف شخصی که بیش از نیمی از تولید ناخالص داخلی ژاپن را تشکیل می دهد به میزان هفت درصد کاهش یافته است. چرا که شهروندان ژاپنی در دوره شیوع ویروس کرونا از غذا خوردن در بیرون از منزل (‌مانند رستوران ها ) و همچنین از رفتن به مسافرت اجتناب کردند. افزون بر این ، در دوره شیوع ویروس کرونا فروش خودرو نیز به شدت کاهش یافته است. 

در پی رکود فعالیت های اقتصادی در سطح جهانی بر اثر شیوع ویروس کرونا صادرات ژاپن هم حدود شش درصد افت داشته است. سرمایه گذاری در بخش مسکن چهار و نیم درصد کاهش داشته و سرمایه گذاری شرکتی نیم درصد افت داشته است. با توجه به اعلام وضعیت اضطراری در ژاپن از ماه آوریل بر آورد می شود که تولید ناخالص داخلی ژاپن از نظر نرخ سالانه بیش از هفده و هشت دهم درصد افت خواهد داشت. 

نیشیمورا ، وزیر اقتصاد ژاپن ، در مصاحبه مطبوعاتی درباره این دوره از تولید ناخالص داخلی اظهار داشت:« از آنجا که گسترش شیوع ویروس کرونا مانع فعالیت های اقتصادی شده ، تاثیر آن بر تولید ناخالص داخلی بسیار قابل توجه بوده است. »

‌ وی در ادامه درباره آینده اقتصاد کشور گفت:« با توجه به اعلام وضعیت اضطراری از ماه آوریل فکر می کنم در ماه مه وضعیت سخت تری را در پیش خواهیم داشت. علاوه بر این ،‌ رکود اقتصادی در خارج از کشور هم بر اثر شیوع ویروس کرونا همچنان ادامه دارد و به همین جهت انتظار می رود که اقتصاد کشور سقوط قابل توجهی داشته باشد. » ‌ان اچ کی 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: