کد خبر: ۲۵۷۸۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۶ - ۰۲ تير ۱۳۹۳ - 2014June 23
شفا آنلاين- تومورهای مغزی از مهمترین چالش‌های جراحی‌های مغز و اعصاب است، که هر کدام علائم و نشانه‌ها، درمان و پیش‌آگاهی‌های مخصوص به خود را دارند اگرچه احتمال پیدایش تومورها در هر سنی وجود دارد، اما بیشتر در کودکان 3 تا 12 سال و بزرگسالان 40 تا 70 ساله مشاهده می‌شوند.
به گزارش شفا آنلاين،با وجود پیشرفت‌های علم پزشکی در چند دهه اخیر، تاکنون عوامل و ریسک فاکتورهای مربوط به تومورهای مغزی شناخته نشده است و پزشکان معتقدند تومورها از رشد غیرطبیعی سلول‌ها به وجود می‌آیند و ممکن است غیرسرطانی (خوش‌خیم) یا سرطانی (بدخیم) باشند.


آنان می‌گویند اغلب سردردها، تهدیدی جدی برای فرد تلقی نمی‌شوند، اما سردردهایی که به شکلی پیش رونده و شدیدتر می‌شوند، یا صبح‌ها شدیدتر از عصرها و توأم با تهوع و استفراغ، تاری دید یا دوبینی است، نیاز به بررسی‌های بیشتری توسط پزشکان دارند و تشخیص زودهنگام تومور مغزی، می‌تواند درمان سریع‌تر و مؤثرتری را به دنبال داشته باشد.



دکتر هوشنگ صابری دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در مصاحبه با رسانه‌های گروهی اظهار داشت امکان درمان گلیوما (تومورهای اولیه مغزی) در تمامی مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها وجود دارد و کشور از لحاظ نیروی انسانی متخصص جراح مغز و اعصاب و امکانات تصویر‌برداری در وضعیت خوبی به سر می‌برد.

وی با بیان این مطلب که گلیوما یا تومورهای اولیه مغزی یکی از تومورهای نسبتاً شایع مغزی است که اغلب اوقات سیر خوش خیمی ندارند افزود: «تومورهای مغزی یکی از مشکل‌ترین عوارض مغزی از نظر درمانی به شمار می‌روند و این در حالی است که گلیوما 30 درصد کل تومورهای سیستم مرکزی عصبی و 80 درصد تومورهای بدخیم مغز را تشکیل می‌دهد و این تومورها مشکلات زیادی برای بیماران ایجاد می‌کند.»

به گفته این متخصص جراح مغز و اعصاب، معمولاً تومورهای مغزی به صورت افزایش فشار داخل جمجمه ظاهر می‌شود و اغلب علائمی به صورت سردرد، کاهش دید، ضعف و بی‌حسی یک سمت بدن دارد.

دکتر حمید رحمت متخصص و جراح مغز و اعصاب در مورد تومور‌های مغزی و علائم آن گفت: «تومور به معنای توده است که در جایی از بدن قرار می‌گیرد که بعضی از تومورها مانند سرطان به همه جای بدن دست‌اندازی می‌کند ولی بعضی دیگر توده‌ای بسیار محدود‌ند، به تدریج که حجمشان زیاد می‌شود به قسمت‌های دیگر مغز فشار می‌آورند و آن را تخریب می‌کنند.»

وی افزود: «مسأله مهم در مورد تومورهای مغزی، این است که به محض این‌که تشخیص تومور داده می‌شود، عده‌ای به هراس می‌افتند، این در حالی است که بسیاری از تومورها براحتی درمان می‌شوند و بیمار برای سال‌های سال می‌تواند زندگی کند، حتی در مورد کودکان هم که مبتلا به تومور می‌شوند، والدین‌شان نباید این بیماری را مساوی با مرگ بدانند، زیرا بسیاری از تومورها با جراحی قابل درمان‌اند و تنها بعضی از آن‌ها که خطرناکند، عمر را کوتاه می‌کنند.»

رئیس انجمن جراحان مغز و اعصاب با بیان این‌که تومورهای مغزی به دو دسته تقسیم می‌شوند، خاطرنشان کرد: «برخی از تومورها از سلول‌های مغز، نگهدارنده مغز و سلول‌های عصبی به وجود می‌آیند و برخی دیگر از پوشش‌های مغز یا از دیگر نقاط بدن وارد مغز می‌شوند. علت به وجود آمدن تومورهای مغزی خیلی مشخص نیست، ولی در بعضی از موارد یکسری از تغییرات ژنتیکی ممکن است در بروز تومورهای مغزی تأثیر داشته باشند. در بعضی از نژادها و بعضی از مناطق جهان هم برخی از تومورهای مغزی بیشتر دیده می‌شوند.»



وی تأکید کرد: «حدود 50 درصد از تومورها درجات مختلفی از بدخیمی دارند، یعنی مستقیم با درمان نمی‌توان آن‌ها را حذف کرد و از بین برد. بقیه تومورها بدخیم نیستند و اگر جراح بتواند تومور را بطور کامل بردارد، دیگر به درمان‌های اضافی نیازی نیست.»

این استاد دانشگاه تهران در مورد نشانه‌ها و علائم تومورهای مغزی خاطرنشان کرد: «ساده‌ترین علامت تومورهای مغزی، سردرد است و این در حالی است که سردرد از بیماری‌هایی است که فراوانی دارد، بطوری که از هر یک هزار نفری که از سردرد شکایت می‌کنند، ممکن است فقط یک نفر تومور مغزی داشته باشد، ولی هرکسی که تومور مغزی دارد، سردرد هم دارد. در واقع سردردها به‌طور مداوم شروع می‌شود، یعنی اول کم است، ولی روز به روز شدت پیدا می‌کند و افراد باید نسبت به این سردردها حساس شوند و به پزشک مراجعه کنند. بخصوص سردردهایی که هنگام صبح و پس از برخاستن از خواب شروع می‌شود و نیم ساعت بعد خود به خود از بین می‌رود. اگر این سردردها در روز باشد و شدتشان هم به تدریج زیاد شود، علامتی برای وجود تومورهای مغزی است که بعدها ممکن است در بیمار تشنج به وجود آورد و لرزش‌های موضعی و حتی بیهوشی اتفاق بیفتد.»

وی با اشاره به این مطلب که به تومورهایی خوش خیم می‌گوییم که محدودند، به اطراف دست‌اندازی نمی‌کنند و در جای خودشان بزرگ می‌شوند، سیر پیشرفت آهسته دارند و اگر بطور کامل برداشته شوند، احتمال عودشان بسیار کم است گفت: «در تومورهای بدخیم سلو‌ل‌ها فعالند، این تومورها سلول‌های متعددی دارند، رشدشان سریع است و محدود نیستند، به اطراف هم دست‌اندازی می‌کنند و عمل برداشتن تومور مانع عود آن نمی‌شود که البته خود این بدخیمی‌ها درجات مختلفی دارد، در «نوع یک» آنها، بدخیمی کم است، رشدشان آهسته و عودشان دیر هنگام است. در انواع دیگر نیز که بسیار تهاجمی هستند تومورها، خیلی سریع رشد می‌کنند و در صورت درمان هم امکان بازگشت آن‌ها وجود دارد.»
این متخصص مغز و اعصاب یادآوری کرد: «معمولاً تومورهای مغزی متاستاز نمی‌دهند، ولی ممکن است از جاهای دیگر بدن به مغز متاستاز داده باشند که آن هم به تعداد و محل تومور مغز و سایر اعضای بدن، بستگی دارد.»

دکتر رحمت در پاسخ به این پرسش که تومورهای مغزی چگونه شناسایی می‌شوند، گفت: «بطور کلی قانون خاصی برای این کار وجود ندارد، گاهی ممکن است در تصویر برداری‌ها بطور اتفاقی توده‌ای در جایی از مغز مشاهده شود که بیمار هم از آن شکایتی ندارد و به عبارت دیگر فاقد علامت خاص است که در این مواقع توده با توجه به محل و نوع آن، بررسی می‌شود. در این صورت اگر توده در طول سال‌ها رشد نکرد و بیمار را آزار نداد، لزومی به برداشتن آن نیست. البته در مراحل اولیه امکان تشخیص در مورد تومور و ضایعات دیگر مغزی وجود ندارد، مثلاً در هفته‌های اول باید بررسی زمانی روی تومور انجام شود و بعد از 2 تا 3 ماه هم مشخص می‌شود که سیر توده به کدام طرف است و بعد که تومور مغزی تشخیص داده شد، پزشک می‌تواند در مورد آن تصمیم بگیرد.»

وی افزود: «معمولاً جراحان مغز و اعصاب و رادیولوژیست‌ها از نوع تصویر، محل و نوع چسبندگی آن، این‌که رگی به آن وارد شده است یا نه و این‌که تومور فعالیت دارد یا نه، می‌توانند وضعیت این بیماری را مشخص کنند. به وسیله «ام. آر. آی» نیز تا حد زیادی می‌توان نوع ضایعه مغزی را مشخص کرد.»

این جراح مغز و اعصاب در مورد علائم و نشانه‌های تومورهای مغزی در کودکان گفت: «کودکان مبتلا به تومور مغزی معمولاً دچار تشنج می‌شوند و سرشان بزرگ می‌شود که دلیل آن، حجیم شدن تومور است. در کودکانی که بزرگتر هستند، علائم شامل عدم تعادل بدن، بدخلقی، بی‌اشتهایی و گاهی انحراف چشم، استفراغ‌های مکرر و سردردهای شدید است و درمان تومور هم بستگی به نوع تومور و محل قرار گرفتن آن دارد. نخستین راه درمان، این است که تومور کاملاً برداشته شود. در بعضی مواقع هم نیاز به اشعه درمانی است و گاهی نیز از داروهای شیمیایی برای جلوگیری از رشد سلول‌های بدخیم، استفاده می‌شود.»
دکتر رحمت در مورد هزینه‌های جراحی تومورهای مغزی افزود: «نمی‌توان هزینه این جراحی‌ها را پیش‌بینی کرد، زیرا به محل تومور و نوع بزرگی آن بستگی دارد، باید وضعیت بیمار پس از جراحی مشخص شود که آیا باید مدت بیشتری در بخش مراقبت‌های ویژه بستری باشد یا نه؟ همه این مسائل نیازمنـــد هزینه‌های بیشتری است، یکی دیگر از مسائل مهم، هزینه داروهای مصرفی توسط بیمار است که بخش اعظم مخارج او را تشکیل می‌دهد، بیماری که مجبور است برای مدت طولانی داروی گران قیمتی را مصرف کند، قطعاً هزینه درمانی‌اش بالا می‌رود.»
وی همچنین گفت: «به‌طور کلی باید از عوامل شناخته شده‌ای که در بروز سرطان‌ها مؤثرند، پیشگیری شود از جمله می‌توان به استعمال دخانیات، مصرف مواد مخدر، مواد شیمیایی صنعتی و غیرصنعتی و آلودگی هوا، اشاره کرد. این‌که آیا تومورهای مغزی می‌توانند بر اثر آلودگی هوا به‌وجود بیایند، نیازمند مطالعات دقیقی است که متأسفانه تاکنون در کشور ما انجام نشده است.»

بيتامهدوي
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹۹
باران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۳
0
0
واقعا خوبه که با استفاده از این مطالب اطلاعاتمون بالا میره
شهلا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۰
0
0
همسر من در اذر ٩٣عمل مغز داشته و تومورGBM تشخيص داده شده و٦٥ ساله هستند وهنوز از سمت چپ به غير از ميدان ديد توانايي كامل دارند و از سمت راست پنجاه درصد توانايي دارند وهر هفته دگزا زده مي شود لطفا نظرتان را بگوييد كه روند بيماري ايشان چطور خواهد بود ممنون كه وقت مي گذاريد
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
0
1
سلام لطفا جواب منو بدید ، الان حدود یکهفته است که پشت سر درد میکنه ، عینکی هم‌هستم گاهی وقتا این درد بحالت قلقلک هست و درد نداره و اکثرا از چشمم شروع میشه بعضی وقتا از گردنم شروع میشه گاهی اوقاتم از بی خوابی ، خیلی میترسم ینظر شما چیه ک پشت سرم اینجوری قلقلکم میده و گاهی وقتا هم یه دردای ریزی میگیره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۸
0
1
سلام چن وقته ناجور سرم درد میکنه و توش احساس کز کز و سوزش دارم بیشتر طرف راستمه..انگار یه چیزی از درون سرمو فشار میده..اشتها و وزنم یه دفعه کم شده...شبا نمیتونم بخوابم..سرم رو رو بالش بزارم دردم بیشتره..سرگیجه هم فراوون دارم...همش احساس بی قراری و ضعف میکنم...بعضی وقتا اونقد بیحال میشم که نمیتونم تکون بخورم.. تار میبینم...حالت تهوع هم زیاد دارم.. .پاهام هم زیاد خواب میرن..یا درد دست و پاهام هم زیاده...دوسال پیش سرم درد میکرد ام ار ای گرفتم چیزیم نبود ولی الان سر دردم فرق میکنه...خیلی هم عصبی و بی حوصله شدم...تمرکز ندارم و حتی نمیتونم درس بخونم...ینی ممکنه سرطان داشته باشم؟؟تورو خدا یکی جواب بده..
از خانوادم نمیتونم بپرسم و کمک بگیرم..امکان دکتر نیس...از هر کی پرسیدم جواب نداده...خواهشا یکی بگه...یه دختر 16 ساله ام...
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۳
0
0
پدرم در بستر بیماری هست دکتر متخص خوب بردیم کفتن طورمار دارد راحتش بزارین بدنش تکان نداردچشمش کم سو شده سن ایشان 85سال دارد تور خدا بکین چه کار باید کرد ایا عمل مشود یا نه متشگرم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۱
0
0
من چشم درد دارن باید چه کار کنم
هانیه
|
United Kingdom
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
0
0
موضوع خوبی رو بررسی کردین
سودابه
|
Afghanistan
|
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۲
0
0
من مدت زیادی است که دچار سردرد های شدیدی
میشوم که بیشتر اوقات تنها یک قسمت سرم درد میگیرد حدود یک یا دو دقیقه طول میکشد گاهی در
روز دو یا سه بار گاهی هم دو روز یک مرتبه رنگ منم خیلی زرد شده همیشه هم خسته هستم ..اصلا هم حوصله ندارم..علتیو میشه بفهمم؟؟
سودابه
|
Afghanistan
|
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۲
0
0
من مدت زیادی است که دچار سردرد های شدیدی
میشوم که بیشتر اوقات تنها یک قسمت سرم درد میگیرد حدود یک یا دو دقیقه طول میکشد گاهی در
روز دو یا سه بار گاهی هم دو روز یک مرتبه رنگ منم خیلی زرد شده همیشه هم خسته هستم ..اصلا هم حوصله ندارم..علتیو میشه بفهمم؟؟
مدیر پایگاه باسلام
شما چند ساله هستید؟
آیا فشارخون وقند خون تان را بررسی کرده اید؟
آیا این شرایط هرروزاتفاق می افتد؟
سودابه
|
Afghanistan
|
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۲
0
0
مه 18 سال سن دارم....
مشکل فشار خون ندارم مشکل مه فقط سردرد اهایم است گاهی در چند روز سردرد نمیشوم اما گاهی در روز دو یا سه بار سردرد میشوم همراه سردرد تهوع بدون استفراغ گیچی و بی حالی هم دارم..
مدیر پایگاه باسلام
شما باید ازسوی متخصص مغزواعصاب ویزیت شوید
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
0
0
سلام
من یه مدته پشت سرم‌خیلی درد میکنه
و گاهی وقتا هم چشمام تار میشه و حالت تهوه میگیرم
احتمالش هست ک تومور داشته باشم؟
سید امیر فتاحیان
|
Netherlands
|
۰۱:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
0
0
سلام پدر من دوسال پیش توسط دکتر رستگار جراحی تومور مغز شد در ام ار ای جدید تومور دیگری با عرض ۶*۴سانت دیده شد ایا امکان عمل مجدد داره ! ایا میشه امیدوار بود سنش ۶۰ ساله
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
0
0
سلام من چند وقتیه که استخان بازوم به صورت عجیبی درد میکنه و بعضی اوقات دست و پاهای راست بدنم همزمان گزگز میکنن و تلفظ بسیاری از کلمات. وجملات برایم خیلی دشوار شده است و من چند وقتی است که احساس می کنم گنگ شدم ازتون خواهش میکنم بگین این علایم من مشکوک به تومور هست یا نه ممنون میشم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
0
0
سلام. حدود یک ماه است که کف سرم احساس سوزش و گزگز دارم و گاهی به پیشانی و گاهی هم به پشت گردنم و سر شانه هام میزنه .. و حالت تهوع هم دارم . ضمنا ضعف بدن و پا هم دارم ... خیلی نگران هستم بابت این موضوع ... راهنمایی بفرمایید ... ممنون
مدیر پایگاه باسلام
اولا جنسیت شما چیست ؟دوم اینکه چند ساله هستید؟
اکبر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۲
0
0
سلام خسته نباشیدخیلی وقته یه سردردی گرفتم میگن میگرن رفتم داروهاشو گرفتم خوردم ولی هیچی تاثیری روم نداشته الان بعضی موقع که سردردمیگیرم چشمام میخان از کاسه دربیان تا قرص سردرد قوی یه دوسه تا نخورم اروم نمیشم مشکل اعصاب هم دارم شدید لطفا راهنمایی کنید متشکر
مدیر پایگاه باسلام
شما باید ازسوی متخصص مغزواعصاب با تجربه معاینه شوید تا علت شناسایی ودرمان شود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
0
0
سلام مامانم چندروزه سردردشدیدداره حالت تهوع وتاری دیدم داره لطفاراهنمایی کنیدممنون
مدیر پایگاه باسلام
بهتر است سریع فشارخون شان بررسی شود
ویک متخصص داخلی هم ایشان را ویزیت نمایند
زهرا
|
Afghanistan
|
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
0
0
سلام من ١٨سالم هسته و سرم خيلى دود داره بعضى وقت ها هم سرم گيج ميره اشتها هم ندارم ميشه راه نماى بكنين
مدیر پایگاه باسلام
شما ابتدا باید فشارخون وقند خون تان را بررسی نمایید.ضمن اینکه اگرتوسط متخصص مغزواعصاب ویزیت شوید بسیارمفید است
زهرا
|
Afghanistan
|
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
0
0
سلام من ١٨سالم هسته و سرم خيلى دود داره بعضى وقت ها هم سرم گيج ميره اشتها هم ندارم ميشه راه نماى بكنين
مدیر پایگاه باسلام
بهتراست ازسوی متخصص مغزواعصاب معاینه شوید
ناشناس
|
Turkey
|
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
0
0
سلام من خیلی سر درد های عجیبی پیدا میکنم طوری که سرم داره میترکه میتونم بپرسم چرا این سر درد عجیب رو دارم خیلی اذیتم میکنه لطفا یکی جوابم بده ممنون
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
0
0
باسلام پدربزرگ من حدودا 67.68سال داره اون تومور مغزی داره و نفس مصنویی داره نفس مکشه حالا میخوان عملش کنن ایا امکان مردنشون وجود داره
سیفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۲
0
0
باسلام برادر زاده من ۴ساله است وبعد از دوسال تشنج شد با لکه های قهوه ای در بدن که بعد از چندین ماه تشخیص نوروفیبروماتوز دادند.بعد تشخیص عمل جراحی برای قطع رابط بین دونیمکره برای کاهش تشنج والان جراحی شده واز حالت قبل از عمل بدتر تعادل ندارد وهنوز تشنج می شود این بچه ۴ ساله است تو ایران واقعا میشه کاری کرد از وقتی وارد سیستم درمان شد از روزهای اول حالش بدتر شد چرااا واقعا کجا باید بریم برای این بچه ها بیمار
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۶
0
0
سلام من خانم هستم ۲۴ سالمه نزدیک ۳ماه ناراحتی معده دارم پزشک رفتم دارو داده ازهمون روز سرم خیلی درد می کنه پیش دکتر رفتم دارو داده ولی بهتر نشده به نظر شما باید چکار کنم
مدیر پایگاه باسلام
شما به چه پزشکی مراجعه کرده اید؟
حتما باید تحت نظرمتخصص گوارش یا داخلی باشید
سحر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۳
0
0
من س ساله ک سردرد دارم اما یساله ک بدتر شده نمیدونم چرااینجوری شدم بی خوابی دارم...چشام درد میکنه
مدیر پایگاه باسلام
شما چند ساله هستید؟
ایا تاکنون به پزشک مراجعه کرده اید؟
آیا مشکل معده درد یا فشارخون ندارید؟
مبینا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
0
0
سلام من 14 سالمه و چن روزس حالت تهوع دارم ک گاهی خودم سعی میکنم بالا بیارم که سریع هم میاد تو این چن روز سردرد هم دارم ولی 1 سالس که سرگیجه های خفیف دارم ولی بعضی وختا تعادلم رو از دست میدم احساس ضعف هم دارم و اشتهای زیادی هم ندارم
مدیر پایگاه باسلام
بهتراست به متخصص داخلی مراجعه نمایید
میثم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۸
0
0
سلام من یک ماه هروز از ساعت پنج عصر سردردم شروع میشه تا شب چشامم درد میکنه جوری ک نمیتونم بخوابم میشه بگید باید چکار کنم
مدیر پایگاه باسلام
شما باید ابتدا فشارخون تان را بررسی کنید.ضمن اینکه بهتراست به متخصص مغزواعصاب مراجعه کنید تا معاینه شوید
رقیه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۸
0
0
سلام من دوهفتس که از سمت چپ سرم درد دارم یعنی یه لحظه ای میاد و میره و بعضی موقع ها سمت راست سرم اونجوری میکنه بنظر شما علت چیه ؟دکتر هم رفتم گفت میگرنه
مدیر پایگاه باسلام
اگرمتخصص مغزواعصاب به شما اعلام کرده میگرن دارید که باید تحت نظرایشان درمان شوید
ویس الله
|
Netherlands
|
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
0
0
سلام دوکتوری خوب کجایی افغانستان است برای تمور مغز سر
دختر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
0
0
با سلام .دختری ۲۰ ساله هستم که تقریبا از وقتی وارد بلوغ شدم(چندین سال پیش)در قسمت چپ سرم از وسط قسمت چپ سرم تا شقیقه هام درد شدیدی حس میکنم البته همیشگی نیست گاهی دوهفته ای یک بار یا گاهی ماهی یکبار.دکتر مغز و اعصاب رفتم سیتی اسکن ننوشت و گفت وقتی سر دردت با استامینوفن خوب میشه چیز خطرناکی نیست.اما من خیلی نگرانم.گاهی چشمم هم درد میگیره.آیا من تومور دارم؟ و اگه دارم چرا بعد از این همه سال زندم هنوز!؟
با تشکر لطفا جواب بدین
مدیر پایگاه باسلام
اینها که شما فرمودید بعید است نشانه بیماری بدخیمی باشد
اما درهرصورت شما باید تحت نظریک متخصص مغزواعصاب قراربگیرید تا ضمن شناسایی درد،درمان مناسب نیزاریه شود
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۷
0
0
سلام
میخواستم بدونم تومور مغزی ارثی است یا نه
چون میخوام با دختری ازدواج کنم که مادرش قبلا تومور مغزی داشته و بعد از عمل هم نابینا شده
ایا ممکنه فرزندانش دچار این تومور ها و... شوند
خواهش میکنم کمکم کنید
مدیر پایگاه باسلام
بهتراست دخترمورد نظرتان ازسوی یک متخصص مغزو اعصاب مورد بررسی قرارگیرند تا بعدازآن دراین باره اظهارنظرمنطقی صورت گیرد
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
0
0
سلام میخواستم بپرسم من دو ساله پیش تشنج کردم وقبلا هم سابقه رو داشته ام ولی از زمان آخرین تشنج م همیشه سردرد و سرگیجه و فشارپایین دارم نمی توانم متمزکز باشم وهر آزمایشی هم انجام دادم سالم بوده مشکلم چیست
حسام
|
United Arab Emirates
|
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
0
0
منم حسام کلاته عربی هستم وقسمت چپ سرم درد شدیدی دارد ایا این عمل خطرناک است
من از حکم اباد هستم
پسر
|
United Arab Emirates
|
۰۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۲
0
0
من میخوام بایه دختری ازدواج کنم که تومورمغزی داره آیا خودمم بعدازازدواج به تومور مبتلا میشم یا ن .
مدیر پایگاه باسلام
این بیماری واگیرنیست
اما بهتراست قبل ازازدواج حتما بایک متخصص جراحی مغزواعصاب و یک مشاورخانواده مشورت نمایید
معصومه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۲
0
0
سلام من دختري هفده ساله هستم و تمام علائم تمور مغزي رو دارم مثل سردرد شديد سر صبح بدخلقي سستيه بدنو....
ممکنه ک من تمور مغزي داشته باشم؟
مدیر پایگاه باسلام
احتمال این بیماری درچنین سنی بسیارضعیف است
اما شما برای بررسی می بایست به متخصص مغزواعصاب مراجعه نمایید
شهلا بیت سیاح
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۴
0
0
باسلام. بنده شهلا 49ساله16روزه عمل تومور سر انجام دادم ولی سردرد شدید وحالت سرگیجه وچشام حالت مه گرفت تا سه متری خوب نمیبینم لطف کنید راهنمای لازم تشکر فراوان .
مدیر پایگاه باسلام
بدلیل انجام جراحی تومور حتما باید تحت نظرمتخصص مربوطه  باشید تا بررسی های لازم صورت گیرد
اشکان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۷
0
0
ایا بچه ها هم تومور میگیرند مثل ۱۰ ساله یا ۱۱،۱۲،۱۳
مدیر پایگاه باسلام
بله درمواردی این بیماری بروزمی کند
اشکان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۷
0
0
ایا بچه ها هم این مریضی را میگیرند؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
0
0
سلام من پدرم 50ساله هستن . سرطان ریه دارن الان به مغزشون آسیب زده سمت راست و اختلال در شناخت و فراموشی دارن این فراموشی چقد زمان میبره که شدید تر بشه. الان سمت راست مغز تورمور داره میشه راهنمایی کنید
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
0
0
سلام مادر بزرگ من حدود ۷۳ سالشه الان ۴ونیم ماهه فهمیدیم تومور مغزی بدخیم داره بدلیل مشکل قلبیش دکترا عملش نکردن و حالش بد و بدتر میشه تا جایی که روزا و هفته ها به کما میره دوست ندارم این سوالو بپرسم ولی خیلی زجر میکشه تا جایی که حتی تو کما بدنش شدید میلرزه تا کی ایشون زنده میمونن؟
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
0
0
سلام خسته نباشید من عمه ام تومور مغزی یدخیم داشتن و به رحمت خدا از بین ما رفتن بعد من از اون روز به بعد هی ترس دارم و میترسم که منم دچار این بیماری شوم و من تک فرزند پسر و فرزند ۴ و اخر خانواده ام هستم و ۱۷ سال دارم
مدیر پایگاه
باسلام
نگران نباشید اما بهتراست تمامی خواهروبرادر ها و پدرتان هم تحت بررسی های تخصصی قرارگیرند
hossein
|
United Arab Emirates
|
۰۲:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
0
0
سلام آیا میشه تومور مغزی خوش خیم بدون عمل درمان کرد توروخدا کمکم کنید کسی ندارم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۹
0
0
سلام خسته نباشید
مادرم 58سالشه یک هفته فهمیده توده داره سمت چپ سرش روی شقیقش.
دکترمتخصص گفته تومور به مغزش رسیده عمل کنید نکنید اثری نداره
بنظر شما چکار کنیم از لحاظ روحی بهم ریخته
محمود
|
France
|
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۱
0
0
مادرم سال 66 تشخیص مننژیوما میدن اون موقع 40 سالشون بود. که عمل میکنن. بعد در سال 90 و 92 و 94 و 95 به خاطر عود مجدد عمل میشن. که سال 95 بعد عمل 33 جلسه میرن رادیوتراپی اما متاسفانه بازم عود کرده... بعد هر عمل وضعیت مامانم خیلی بد میشه و البته الانم زیاد خوب نیستن سردرد های شدید دیگه خودشون نمیتونن کار خودشون رو انجام بدن... تشخیص هم گرید 3 بوده... هیچ راه چاره ای نیست که بعد عمل دوباره عود نکنه؟
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
0
0
باسلام
ببخشد من ۱۹ سالو ۱ماهو۱۰ روزمه سردردهای شدید. دارم زود عصبی میشم خیلی به خواب علاقه دارم کلا همش احساس سرگیجه دارم نوار مغز ام ا رای گرفتم با تزریغ بهم دپاکین اینا دادن من میندازه باید چیکارکنم.
تنها
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
0
0
سلام به همه
با اجازتون میخوام مشکلم رو باهاتون درمیون بذارم
من۳۵ سالمه حدود ۲ سالی میشه که در طول روز حد اقل ۱ یا دوبار چشمام بیناییش رو از دست میده و هر بار تقریبا ۲ یا ۳ ساعت طول میکشه که به حالت اول برگرده و وقتی دیدم نرمال میشه سر درد وحشتناکی میگیرم البته این رو هم بگم که سابقه میگرن دارم و چند سالی هست که از قرص تپیرامات ۱۰۰ استفاده میکنم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
0
0
با سلام من وقتی با شوهرم حرفم میشه عصانی میشم و خیلی روی سرم میزنم الان مشکل من خیلی میخوام و سرد درد دارم میشه خوابم میاد
monika
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
0
0
من حدود یک هفتس سردرد شدیدی دارم تقریبا تمام طول روز درد میکنه انگار ی فشار درونی ... سمت راست طرف چشم راستم درد میکنه و تار میبینم پیش 2 چشم پزشک رفتم ولی میگن چشمت مشکل نداره وقتی میام صحبت کنم صدام میگیره ... دختری 18 سالم میشه کمکم کنید و جواب سوالمو بدین؟
مدیر پایگاه
باسلام
شما به متخصص مغزواعصاب هم مراجعه کنید
Somayeh
|
United Arab Emirates
|
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
0
0
سلام ۲۳ سال سن دارم و مدتی هست حدودا ۱۰ روز در سرم احساس گز گز شدن سوزش و سردرد در ناحیه پشت گوش و و نزدیک گردن دارم خیلی ترسیده ام و نمیدونم باید چکار کنم امکان داره که این تومور مغزی باشه؟ اوایل احساس میکردم گردنم درد داره تا اینکه کم کم سرم هم درد گرفت بعدش فک هم درد میکنه حدود ۲ ماه پیش وسایل سنگین جا به جا کردنم و گردنم شدید درد میکرد تا یک هفته نمیتونستم تکون بدم بعد با ورزش کردن کم کم خوب شد ک تا الان این درد اومده سراغم خواهش میکنم راهنماییم کنید
مدیر پایگاه
باسلام
بهتراست به متخصص مغزواعصاب مراجعه کنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
0
0
سلام چقدبدخت ترمنی شما
طوبی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
0
0
من 4 روزه که سرم درد میکنه و بعضی آفات چشمم درد میکنه ممنون میشم جوابم را بدین
سیما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
0
0
سلام من ۱ ماه ازدواج کردم هنوز هنای عروسی ازدستم پاک نشده ۱بار چندسال پیش تشنج کردم گفتن عادیه قرص دادن بهم وقتی قطع کرد قرصامودوباره تشنج کردم ایندفعه میترسم ک تومورباشه چون بهم گفته باگوشی کارنکن جلو نور نرو دستوپام سرمیشه مشکل حافظه دارم بداخلاق شدم حتی زن داداشم دیشب انقد مسخرم کرد تیکه مینداخت میگفت فلانی سرطان داره میخواد بمیره همش تو خودشه دلم بدجور شکست گریه کردم بچه هاخیلی دلم گرفته اگردکترخوب سراغ دارید بگید گاهی وقتا انقد ناراحت میشم وسایلااززدستم میفته میشکنه دستم انگارلمس ت خیابون میخورم ب ادما نمیفهمم خسته ام بعدازتشنج حالت تعوع وگیجی دارم حتی انگار فراموشی میگیرم متخصص مغز واعصاب واسه صرع خواهش میکنم معرفی کنید ثواب داره
پیمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
0
0
من دو سال پیش عمل کردم و هیچی نمیخوردم و الان چند روز است که سر گیجه دارم چیکار کنم
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
0
0
سلام.من ی دختر16ساله ام ک 3ساله سردردهای شدیدی میگیرم اما توی این3سال ب صورت گذرا سردرداشتم مثلا ی روز سردردداشتم ی روز نداشتم یا چن روز پشت سر هم داشتم ی مدت هم نداشتم.ب دکتر مراجعه کردم گفتش میگرن و سینوزیت داری ی چنتا قرص تجویز کرد ولی من چون ب بیشتر قرصا حساسیت دارم ب این قرصا هم حساسیت پیداکردم و بیشتر از ی هفته نخوردم این برای چن ماهه پیشه بعدش سردردام بامدت های زیادی بود ولی شدید.الان ی چن روزه ک سردردای عجیبی گرفتم:ی مدته تو فشار عصبی شدیدی هستم ب دلیل مشکلاتی؛بعد چن روزه سردردام خیلی شدیده همراه بااین سردردان پادرد و گردن دردو کتف درددارم قفسه ی سینم هم شدیدا دردمیکنه چشام هم تار میبینه بینیم آبریزش بینی هم دارم گاهی هم میگیره عرقای سرد میریزم فشارم پایین میره همش.میخواستم بدونم دلیل این سردرد چیه.ممنون
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
0
0
من بمدت چندروزه که سردرددارم سردردشدیدافسردگی دارم کل بدنم افسرده شده ام سرم خیلی داغه باپیشونیم متولد70هستم علایم چیه توروخداراهنمایی کنیدمثلااین که تواعصاب افتادم توراخداجوابموبدین ممنونم میشم
مدیر پایگاه
باسلام
آیا شما با مشکل خاصی روبرو بوده اید؟
آیا مشکل خاصی دارید؟
بیشترین نگرانی ویا موضوع آزاردهنده برای شما چیست؟
دختر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
0
0
سلام من پشت سرم دردمیکنه صدام میگیره ونمیتونم حرف بزنم وهالته تهوع دارم وحس میکنم چشمام نمیتونم بازکنم به نظر شما دلیل این سردردچیه .ممنون
مدیر پایگاه
باسلام
شما چند ساله هستید؟
این مشکلات ازچه زمانی شروع شده؟
آیا به پزشک مراجعه کرده اید؟
دختر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
0
0
سلام من پشت سرم دردمیکنه صدام میگیره ونمیتونم حرف بزنم وهالته تهوع دارم وحس میکنم چشمام نمیتونم بازکنم به نظر شما دلیل این سردردچیه .ممنون
مدیر پایگاه
باسلام
شما چند ساله هستید؟
آیا سابقه بیماری داشته اید؟
آیا به پزشک مراجعه کرده اید؟
آیا فشارخون تان را گرفته اید؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
0
0
سلام چند وقته سرم خیلی درد میکنه گاهی سمت چپ گاهی هم سمت راست گاهی هم وست سرم ازمایش. چکاو کامل دادم تیروئید دارم چربی هم دارم ویتامین دی هم خیلی پاینه علت سر دردم چیه خیلی میترسم تورو خدا راهنمایی کنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۴
0
0
سلام خانمی 45ساله هستم حدود دو هفته پیش دست وپام خواب میرفت و یخ میشد و دهنم خشک خشک میشد بعداز مراجعه ب دکتر الان حدود یک هفته است که دارو خوردم ،دست وپام خوب شد ولی نمیدونم توی گوشم یا توی مغزم صدا داره مثل صدای هلیکوپتر یا ترانس یخچال که مدام کم و زیاد میشه به متخصص گوش وحلق وبینی مراجعه کنم یا مغز و اعصاب لطفا راهنمایی بفرمایید
مدیر پایگاه
باسلام
بهتراست ابتدا به متخصص مغزواعصاب مراجعه کنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
0
0
سلام من دختری 18 ساله هستم
حدودا یک هفته هست ک پشت سرم درد میگیره.تیر میکشه سمت چشمام و گوشام.چشامم تار میبینه.هر قرصی هم میخورم خوب نمیشم.صبح ها ک بیدار میشم سرم درد میکنه اما بعد از یکساعت خوب میشه بازم درد میگیره.دائم خوابم میاد و بی حالم.بنظرتون برم پیش دکتر مغز و اعصاب یا چشم پزشک؟اینا علائم چی هستن
مدیر پایگاه
باسلام
بهتراست ابتدا به متخصص مغزواعصاب مراجعه نمایید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۲
0
0
خواهرم تومور مغزی داره هنوز معلوم نیست خوش خیم یا بدخیم اگه بدخیم باشه خوب میشه
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۷
0
0
سلام خسته نباشید
لطفا جوابمو بدید
خواهر م حدود یک. ماه ونیم پیش دچار سردرد شدید شد که با خوردن مسکن اروم میشد دچار دوبینی و بی حسی دست و پا هم میشد که سریع برمیگشت تا اینکه گفت توی چشم چپش احساس ی غبار گرفتگی رو دارت که رفت و چشم پزشک براش اورژانسی ام ار ای نوشت که متاسفانه گزارش ام ارا ای نوع بدخیم و غیر قابل علاج زده بود اما دکتر جراح گفتن خوشخیم هست و ایشون رو اورژانسی در عرﺽ یک روز عمل کردن وگفتن چون خوشخیم هست نمونه برداری نمیشه اما نمونه رو فرستادن ازمایش،
امکان داره گزارش ام ار ای اشتباه باشه
و اینکه دکتر گفت این غده سریع در حال رشده جوری که به اندازه یک سیب بزرگ شده و یک چهارم مغز رو گرفته اگه خوش خیم هست چجوری اینقد سریع در حال رشد هست الان عمل کرده ومنتظر جواب،اما تاکید دکتر کلا به خوش خیمی بودن هست
وگفتن چون داره به چشم چپش میرسه باید سریع برداشته بشه
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۷
0
0
الان هم ۲۶سالش هست
مدیر پایگاه
باسلام
دراین باره باید کمیسیون پزشکی ویژه درنظام پزشکی یا پزشکی قانونی نظردهند
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۷
0
0
MRI مغز با و بدون کنتراست: تصاویر چند بعدی محمدرضا multiseguential از طریق مغز با و بدون تزریق گادولینیوم، گرفته شد که نشان می دهد: است میلی متر 72x54x40 تیتانیم hyposignal و T2 توده hypersignal ناهمگن در سمت چپ لوب آهیانه بالا که پس از تزریق نشان می دهد افزایش مشخص شده وجود دارد کنتراست ضایعه ذکر شده از یافته های کلی به نفع یک فرایند تومورال بدخیم و امکان آستروسیتوما درجه بالا و یا الیگودندروگلیوم باید در نظر گرفته شود. هیچ علامت ایسکمیک حاد یا فرآیند هموراژیک وجود ندارد. مجتمع های 7 و 8 عصب در شما طبیعی هستند. توده محوری یا هماتوم یا جمع آوری مایع شناخته شده و غیر قابل علاج است با احترام دکتر محمدحسینی
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۷
0
0
این نتیجه ام ار ای اولیه خواهرم بود که جراح فقط به سی دی اکتفا کرد و. گفت این گزارش قبول نیست اما خیلی سریع گفت باید بستری و عمل بشه که تو یک. روز بستری و عمل شدن
ام ار ای هم دارم اما نتونستم براتون بفرستم. تا ببینید
ناشناس
|
United Kingdom
|
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
0
0
سلام من ١٦ سالمه چند روزه صبح ها سر درد شديد دارم كه تقريبا به كل جمجمه ام دردش ميگيره چند روز هم هست پشت سرم تير ميكشه ولي سري ول ميكنه روزي ٣،٤ بار اينجوري ميشه چشم هام هم بعضي وقتا درد ميگيره و جمع ميشه البته سرما هم خوردم ممكنه من تومور داشته باشم ؟
ناشناس
|
United Kingdom
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
0
0
سلام من ١٦ سالمه چند روزه صبح ها سر درد شديد دارم كه تقريبا به كل جمجمه ام دردش ميگيره چند روز هم هست پشت سرم تير ميكشه ولي سري ول ميكنه روزي ٣،٤ بار اينجوري ميشه چشم هام هم بعضي وقتا درد ميگيره و جمع ميشه البته سرما هم خوردم ممكنه من تومور داشته باشم ؟
مدیر پایگاه
باسلام
اولا که نباید بی دلیل نگران باشید
دوم اینکه بهتراست به یک متخصص داخلی مراجعه نمایید تا چکاب شوید
ناشناس
|
United Kingdom
|
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
0
0
سلام من ١٦ سالمه چند روزه صبح ها سر درد شديد دارم كه تقريبا به كل جمجمه ام دردش ميگيره چند روز هم هست پشت سرم تير ميكشه ولي سري ول ميكنه روزي ٣،٤ بار اينجوري ميشه چشم هام هم بعضي وقتا درد ميگيره و جمع ميشه البته سرما هم خوردم ممكنه من تومور داشته باشم ؟
مدیر پایگاه
باسلام
شما باید ابتدا به یک متخصص داخلی مراجعه کنید تا فشارخون و سایربررسی های مقدماتی انجام شود
اما نباید نگران باشید
مینا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
0
0
من دختری ۲۳ ساله ۵ ماه قبل سرم درد گرفت رفتم دکتر مغزو عصاب ازم نوار مغزو سی تی اسکن گرفت گفت مرن داری از اون موقع تا الان سرم درد نمیگرفت ولی مدتی دوباره درد گرفته دیگه نرفتم پیشش دکتر مغزو عصاب رفتم پیش یه دکتر جراح عمومی گفت سینوزیت داری یه ذره حالت تهوع دارم چشامم درد میکنه ولی اصلا تو بین خوتب اصلا درد نمیکنه احتمالش هست تومور مغزی باشه
زینت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۳
0
0
سلام من 37سمت راست سر م و چشم راست ودست وپا راست درد داره و بی حس میشه گاهی نفس کم میارم بیشتر تا ظهر طول می‌کشد
مدیر پایگاه
باسلام
بهتراست به یک متخصص مغزواعصاب مراجعه نمایید تا چکاب شوید
الناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۳
0
0
سلام خسته نباشید
آیا سردردهای که با استانینوفن ساده خوب میشن مشکل تومور ندارن؟
آیا رنگ موهای که میزاریم برامون مشکل ایجاد نمیکنه؟
من باد سرد به صورتم میخوره سرم درد میگیره سابقه سینوزیت دارم.البته همیشه نه گهگاهی.یعنی خطرناک نیس؟
بعصی وقتا سرم میخارونم انگار شبیه جوش تو سرم هست.بعدش کم کم خوب میشن.گهگاهی این جوشا تو سرم هستن مخصوصا پشت سرم آیا این جوشا خطرناک نیس؟
جنسیتم زن
۳۵ سال
الناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۳
0
0
سلام خسته نباشید
آیا سردردهای که با استانینوفن ساده خوب میشن مشکل تومور ندارن؟
آیا رنگ موهای که میزاریم برامون مشکل ایجاد نمیکنه؟
من باد سرد به صورتم میخوره سرم درد میگیره سابقه سینوزیت دارم.البته همیشه نه گهگاهی.یعنی خطرناک نیس؟
بعصی وقتا سرم میخارونم انگار شبیه جوش تو سرم هست.بعدش کم کم خوب میشن.گهگاهی این جوشا تو سرم هستن مخصوصا پشت سرم آیا این جوشا خطرناک نیس؟
جنسیتم زن
۳۵ سال
کوروش
|
France
|
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
0
0
از راه های آمیزش با افراد مبتلا ب تومر در سر هم این بیماری منتقل میشود یا خیر
داریوش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
0
0
سلام دیدم به خیلیا جواب ندادین خواهش میکنم بمن‌جواب بدین لطفا
من ی پسر‌۱۹ ساله هستم که دوسال پیش سرم سنگین شد به همراه‌گردن درد رفتم دکتر بعد چن‌ماه سی تی اسکن دادم گفتن سالمی و الان بعد از دوسال اون سرسنگینی مونده به اضافه دوبینی عجیب‌چشم که فقط نوشته های نورانی که دور هستن رو دوتا میبینه من پدرم فشار خون و قند و مشکل قلبی داره
من حالت تهوو ندارم اصلا به شدتم اشتهامم زیاده سوال من‌اینه یا من تومور دارم؟ و اگر الان سه سال از تومورم گذشته باشه چقد دیگه زندم خواهش میکنم ادمین با ی جواب کلی بمن امسد و انرژی میدی درکم کن از درس و زندگی افتادم بخدا
مدیر پایگاه
باسلام
شما باید بدانید که تومورمغزی درجوانان بسیاراندک است
ضمن اینکه به هیچ عنوان نگران نباشید
شما دچاروسواس فکری هستید
بهتراست برای بررسی علت به متخصص مغزواعصاب مراجعه کنید اما بی دلیل نباید این چنین نگران باشید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۲
0
0
عوامل ترمورمغزی چیه باتشکر
سحر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
0
0
سلام من مادرم 67سال سن دارددچارتومورمغزی شدعملش کردیم نزدیک ودوماهه شباخیلی بی تابی میکنه یه مدقه هایی هزیون میگه واسم هارواشتباه صدامیزنه اصلاقبلن اینطورنبوداماالان فراموشی کوتاه مدت گرفته میخواستم ببینم خوب میشه یانه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
0
0
سلام خسته نباشید. برادر من14 سالشه و یه مدته سر درد های شدید داشته . همراه با تب . دکتر گفته ویروس است و بعد ده روز تمام میشود اما الان مدت بیشتری گذشته و چشم چپش گود افتاده و انحراف گرفته و خطای دید ( دید سایه ای) گرفته. امر ای انجام دادیمو گفتن بین چشم و مغزش کیست وجود داره. یکی هم گفته احتمال تومور . میشه کمکمون کنین در این زمینه لطفا..
معصومه
|
United States
|
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
0
0
سلام خسته نباشید من ۱۷ سالمه چند روزی هستش سردرد دارم با هیچ قرص مسکنی خوب نمیشه و قسمت پشت و جلو ی درد میکنه و دیدم کم کم تار میشه وهمه چیز رو سیاه رنگ میبینم و بعضی موقع حالت تهوع دارم
مدیر پایگاه
باسلام
شما حتما به متخصص مغزواعصاب یا داخلی مراجعه کنید
معصومه
|
United States
|
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
0
0
سلام خسته نباشید من ۱۷ سالمه چند روزی هستش سردرد دارم با هیچ قرص مسکنی خوب نمیشه و قسمت پشت و جلو ی درد میکنه و دیدم کم کم تار میشه وهمه چیز رو سیاه رنگ میبینم و بعضی موقع حالت تهوع دارم
اوا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
0
0
سلام،منم یه دونه خواهرم تومور مغزی گرفت و بعددوعمل درسن سی دوسالگی دعوت حق ولبیک گفتن،ایادراینده منم دچار این بیماری خواهم شد مرسی اگه پاسخ گوباشید
پرویز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
0
0
سلام، خانمم تومور مغزی را عمل کرد، از نوع بدخیم، ولی حالا 4ماه هست که خانه برادرش هست ونمیاد خانه بیش بچه‌اش، میگه هر چی میکنم نمیتونم، نمیدونم چرا اینجوریه، بفکرشما روانبزشک نبرمش؟
مدیر پایگاه
باسلام
بهتراست با یک روانپزشک یا روان شناس مشاوره کنند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۸
0
0
سلام
Kimia
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
0
0
سلام من دوسه روزه سردرد دارم گاهی وسط سرم گاهی سمت راست و گاهی سمت چپ ولی علائم دیگه ای مثل استفراغ و حالت تهوع و تار بینی رو ندارم امکانش هست تومور باشه ؟راهنمایی کنید ممنون
رها
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
0
0
سلام من ۱۹سالمه سردرد های من از دوسال پیش شروع شد دکترم رفتم خیلی اما خب قرص میدادن ولی الان نه میگرنم بهش اضافه شده خیلی سرم درد میکنه عینکیم هستم ولی اعصابمم ضعیفه بعضی موقعه ها سرگیجه دارم ولی سردردفقط با قرص همونلحظه خوبهخوبه وگوگرنه خیلی پشت سرم درد میکنه به چشمه راستمم سرایت کرده
مدیر پایگاه
باسلام
آیا به متخصص مغزواعصاب مراجعه کرده اید؟
اریان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
0
0
سلام برادر زاده من ۱۷ ساله است تومور مغزی گرید ۳ دارد .بعد ۷جلسه پرتو درمانی بدتر شد و بدنش واکنشی نشان نداد الان در بخش ای سی یو بستری است خواهش میکنم راهنمای کنید چکار باید بکنیم چون دکترها جوابمون کردن
سلام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
0
0
من شوهرم 33 سالشه سه سال پیش عمل تومور انجام داده که.از نوع خوش خیم بود الان دوباره همونجای سرش درد میکنه ایا ممکنه دوباره برگشته باشه خیلی نگرانم لطفا جواب بدین
مدیر پایگاه
باسلام
باید پزشک معالج شان ایشان را ویزیت کنند
سلام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
0
0
من شوهرم 33 سالشه سه سال پیش عمل تومور انجام داده که.از نوع خوش خیم بود الان دوباره همونجای سرش درد میکنه ایا ممکنه دوباره برگشته باشه خیلی نگرانم لطفا جواب بدین
مدیر پایگاه
باسلام
ایشان حتما باید با پزشک معالج شان مشورت کنند
سجاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
0
0
سلام تومور دارم سرم گیچ میره حالت تهوع دارم مال من از نوع بد خیمه دکتر دوتا قصر داد میگه شش ماه عکس بنداز همسرم برای این بیماریم عزم جدا شد بهم تهین می کردبه من می گفت تموری سرطانی یک دختر نه ساله دارممن مادر ندارم کار نگهانی چون نمی تونم کار کنم دوبینای دارم زیاد جای نیس کمک حال من باشه کاش زودتر خاموش شم 32سالمه
شکوفه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۱
0
0
سلام خسته نباشید، مبتلا ب سردرد در ناحیه راست سرم هستم پوست سرم قرمز شده و سوزش درسرم دارم تندخو شدم و بدن درد و کسلی هم دارم ممنون میشو راهنمایی کنید خانم هستم ۲۰سالمه
مدیر پایگاه
باسلام
بهتراست توسط متخصص مغزواعصاب معاینه شوید بدون معاینه نمی توان به شما نظرداد
دهقان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
0
0
همسر دفعه اول عمل کرده تومور در ناحیه سمت چپ بوده سال ۹۴ والبته خوش خیم با گرید ۲ و دوباره ۱۲ آذر ۹۸ با علایم لکنت زبان و بی حسی دست و پای راست عمل دوم و این بار بسیار بدخیم و تهاجمی در وسط سر عمل کرده و با گرید ۴ تنها تشنج یکبار قبل از عمل دوم و دوبار بعد از عمل و در زمان فیزیوتراپی علت تشنج و ارائه طریق
ali
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
0
0
سلام وقتتون بخیر
من یه چند وقتیه که همش سرگیجه با حالت تهوع دارم سرم همش گزگز میکنه و بیشتر موقع خوابیدن احساس میکنم یه چیزی داره به سرم فشار میاره و خوابمو بهم ریخته و همراه با تپش قلبه پیش دکتر هم رفتم گفتن بخاطر ضعیفیه قرص هایی که بهم دادن هم هیچ تاثیری نزاشت ممنون میشم اگه راهنماییم کنید.
راضیه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
0
0
سلام خسته نباشید
حدود ۲سال هست دچار سردرد های شدید میشدم گاهی ۲بار در هفته و گاهی۳بار(ولی گاهی اوقات این درد یکی،دو ماه اتفاق نمی افتاد)ولی الان هر روز سردرد دارم ولی به صورت پراکنده گاهی حتی سرم رو به سمت دیگه حرکت میدم باعث سردردم میشه
اوایل سردردم،ابتدا مرکز پیشانی و بعد درد به هر دو طرف پیشانی کشیده میشدو درد شدیدی رو تحمل میکردم و بعد از چند ساعت این درد به پشت سرم میزد
ولی مدتی هست که سردردهام به بالای سرم( قسمت بالای پیشانی) میزنه
خواستم بدونم دلیل این سردردها چیه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
0
0
سلام خسته نباشید
حدود ۲سال هست دچار سردرد های شدید میشدم گاهی ۲بار در هفته و گاهی۳بار(ولی گاهی اوقات این درد یکی،دو ماه اتفاق نمی افتاد)ولی الان هر روز سردرد دارم ولی به صورت پراکنده گاهی حتی سرم رو به سمت دیگه حرکت میدم باعث سردردم میشه
اوایل سردردم،ابتدا مرکز پیشانی و بعد درد به هر دو طرف پیشانی کشیده میشدو درد شدیدی رو تحمل میکردم و بعد از چند ساعت این درد به پشت سرم میزد
ولی مدتی هست که سردردهام به بالای سرم( قسمت بالای پیشانی) میزنه
خواستم بدونم دلیل این سردردها چیه
Parei
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
0
0
سلام خسته نباشید من دختر هستم و20سالمه من جمجمه سرم شکسته و گاهی وقتا سردرد شدید دارم چشامم ضعیفه بنظرتون تومر مغزی دارم
مدیر پایگاه
باسلام
آیا به جراح مغزواعصاب مراجعه کرده اید؟
آیا سی تی اسکن و یا ام آر آی شده اید؟
ضمنا ابتدا به این مسایل که ریشه سردردشماست رسیدگی کنید.
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
0
0
با سلام و خسته نباشید یه مدته سردرد دارم چشمام هم ضعیف شدن بعضی از کارهای روزمره م یادم میره اعصابم هم ضعیف شده میشه راهنمایی کنید
مدیر پایگاه
باسلام
چند ساله هستید؟
آیا به پزشک مراجعه کرده اید؟
ایا آزمایش های روتین و معمول را انجام داده اید؟
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
0
0
سلام من ۲۸سالمه دو ماه پیش در سرم احساس سوزش شدید پیدا کردم رفتم دکتر نوار مغز وام ار ای گرفتم گفت چیزی نیست الان سوزشم رفع شده ولی احساس میکنم دورتادرو سرمو فشارمیدن چند روزی هم میشه گوش درد دارم بعضی وقتا هم دردم یک طرفه میشه سمت راست سرم یا چپ مشکل چی میتونه باشه خواهشن جواب بدید از کار زندگی افتادم همش نگرانم ممنون
آوا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
0
0
سلام من 13 ساله هستم یک فیلمی دیدم که پسری درآن فیلم مبتلا به تمور شد واز اون وقت تا حالا فقط سرم درد داره وبه جز سر درد هیچ علاپت دیگه ای ندارم حالا من خیلی میترسم که تومور داشته باشم لطفا تورو به خدا جوام رو بدید
مدیر پایگاه
باسلام
شما نباید بی دلیل نگران باشید.تومور عوارض جدی دارد که تحمل اش برای فرد آسان نیست.ضمن اینکه اگرمشکل سردرد دارید بهتراست با مشورت خانواده ودرفرصت مناسب به پزشک مراجعه کنید.ضمن اینکه تفکرات منفی می تواند موجب سردرد و موارد مشابه باشد
سارینا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
0
0
سلام من ۱۲ سالمه و حدودا ۲ ماهه که بعضی روز ها قسمت هایی از سرم درد میگیره و فقط یک قسمت نیست و بعضی مواقعم توی قسمت پشت چشمم احساس درد میکنم ، پزشک چشمم رفتم گفت چیزی نیست ، ایا من تمور دارم یا نه؟؟
لطفا جواب بدید خیلی مهمه
مدیر پایگاه
باسلام
وقتی پزشک متخصص به شما نظرداده برای چه نگران هستید؟
هرسردردی نشانه بیماری بدخیم نیست.بهتراست آرامش تان را حفظ کنید.اگرسردردهایتان ادامه داشت برای معاینه به متخصص مغزواعصاب مراجعه کنید
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
0
0
سلام من سه روز هست که سر گیجه دارم میشه بگید مشکل من چی هس سرگیجه ام از چیست لطفا بگید 15سالمه
فاطمه
|
United Arab Emirates
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
0
0
چیکار کنیم تاتومور مغزی بگیریم
بلال
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
0
0
سلام من پدر سانیا هستم دخترم سینوزت داره ولی با بخور درمان شد الانم حالش خوب ولی قبل خوب شدنش ام ار ای بردمش تومر مغزی گفتن اکس گفتن ننیدونم چکار کنم حالا یکی گفت دولار بیار زود عمل کنم اونم ۱۰۰ میلیون الان دخترم خیلی بهتره ایا بازم جراح میشه یا نه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: