کد خبر: ۲۵۷۸۰۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020May 18
جايز است مردان نماز عيد فطر را با خانواده خود به صورت جماعت برگزار کند. همچنين اداي فراداي آن نيز جايز است؛ زيرا از بزرگترين اهداف شريعت اسلام، حفظ جان و محافظت از آن در برابر انواع خطرات و خسارت‌هاست
شفاآنلاین>اجتماعی>هيات علماي ارشد الازهر مصر روز يکشنبه با صدور بيانيه‌اي اعلام کرد که براي مقابله با ويروس کرونا اقامه نماز عيد فطر در خانه‌ها جايز است.

به گزارش شفاآنلاین،‌ اين هيات در بيانيه خود اعلام کرد، اقامه نماز عيد فطر در خانه‌ها به همان کيفيتي که اقامه مي‌شود و با توجه به عذر مانع از اقامت آن در مسجد و يا فضاي باز، جايز است.

طبق بيانيه اين هيات، جايز است مردان نماز عيد فطر را با خانواده خود به صورت جماعت برگزار کند. همچنين اداي فراداي آن نيز جايز است؛ زيرا از بزرگترين اهداف شريعت اسلام، حفظ جان و محافظت از آن در برابر انواع خطرات و خسارت‌هاست.

هيات علماي ارشد الازهر همچنين افزود» لازم نيست خطبه‌اي براي نماز عيد خوانده شود.  اگر مرد با خانواده خود نماز بخواند، به نماز بدون خطبه اکتفا کند. اگر مسلمان نماز عيد را به صورت جماعت يا فرادا در خانه اقامه کند، آن را در دو رکعت و با تکبيرهاي بيشتري اقامه کند.

 زمان نماز عيد فطر همان زمان نماز عيدقربان است که از بعد از طلوع خورشيد تا سه ساعت آغاز و تا اندکي پيش از اذان ظهر به ميزان ۳ ساعت ادامه مي يابد؛ بنابراين در صورت ورود به ظهر، نماز اقامه نمي شود زيرا وقتش به پايان رسيده است.

طبق بيانيه يادشده، تعداد تکبيرهاي بيشتر در رکعت اول را ۷ تکبير پس از تکبيره الاحرام و در رکعت دوم، ۵ تکبير پس از تکبير قيام در رکعت دوم عنوان شده است.

اين بيانيه افزود:‌ زمان اقامه نماز عيد فطر همان زمان نماز عيد قربان است که از بعد از طلوع خورشيد تا سه ساعت آغاز و تا اندکي پيش از اذان ظهر تا ۳ ساعت ادامه مي‌يابد؛ پس به محض اينکه ظهر شد ديگر زمان اقامه نماز پايان يافته است.

تاکنون ۱۱,۷۱۹ در مصر به ويروس کرونا مبتلا شدند که از اين تعداد،‌ ۶۱۲ نفر جان خود را از دست دادند.

مساجد و اماکن مذهبي مصر همچنان براي مقابله با ويروس بسته است.مصري اليوم
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: