کد خبر: ۲۵۷۷۳۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۷ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020May 17
دولت ايتاليا همچنين تردد در سراسر اين کشور را از همين روز آزاد مي کند. برخي از مناطق خواستار بازگشت سريع تر به اوضاع قبلي هستند اما نخست وزير ايتاليا بر بازگشت تدريحي به زندگي عادي به منظور جلوگيري از موج دوم ابتلا تاکيد دارد
شفاآنلاین>سلامت>بنابر دستور جديد دولت ايتاليا سفر به داخل و خارج اين کشور از سوم ژوئن (۱۴ خرداد) امکان پذير مي‌شود؛ اين دستور همزمان با کاهش محدوديت‌هاي قرنطينه در اين کشور تصويب شد و با گشودن مراکز تجاري و اجازه به ورود گردشگران جان دوباره به اين کشور کرونا زده مي‌بخشد.

به گزارش شفاآنلاین، دولت ايتاليا امروز شنبه در تحولي مهم در راستاي تلاش هاي اين کشور براي کاستن از سخت ترين مقررات قرنطينه اين دستور را امضا کرد.

دولت ايتاليا همچنين تردد در سراسر اين کشور را از همين روز آزاد مي کند. برخي از مناطق خواستار بازگشت سريع تر به اوضاع قبلي هستند اما نخست وزير ايتاليا بر بازگشت تدريحي به زندگي عادي به منظور جلوگيري از موج دوم ابتلا تاکيد دارد.

بيش از ۳۱ هزار و ۶۰۰ ايتاليايي از زمان شيوع ويروس کرونا در اين کشور در ۲۱ فوريه (۲ اسفند) جان باخه اند که سومين آمار بالاي تلفات در جهان بعد از آمريکا و بريتانيا است.

ايتاليا اولين کشور اروپايي بود که مقررات ملي محدودکننده را از مارس (اسفند) اعمال کرد. اين کشور ۴ مه (۱۵ ارديبهشت) اجازه بازگشايي کارخانه ها و پارک ها را داد.

قرار است فروشگاه ها در ايتاليا از ۱۸ مه (۲۹ ارديبهشت) بازگشايي شوند و دولت اين کشور قصد دارد همزمان اجازه رفت و آمد افراد را در همه مناطق اين کشور از همين روز بدهد و اين بدان معنا خواهد بود که مردم ايتاليا ديگر مي توانند با دوستان خود معاشرت کنند.
ممنوعيت سفر بين مناطق و سفرهاي خارجي به ايتاليا تا تعطيلات روز ملي اين کشور در دوم ژوئن (۱۳ خرداد) به قوت خود باقي مي ماند تا از هرگونه سفر جمعي در ايام تعطيلات جلوگيري شود.

بازگشايي رستوران ها و فروشگاه ها در ايتاليا به دستور مقام هاي بهداشتي اين کشور با حفظ فاصله اجتماعي و اصول بهداشتي انجام مي شود.

در ايتاليا طبق آخرين آمار تاکنون ۲۲۳,۸۸۵ به کوويد-۱۹ مبتلا شده اند که از اين تعداد ۱۲۰، ۲۰۵ نفر بهبود يافته اند و ۳۱,۶۱۰ نفر جان باخته اند.

همچنين ايتاليا مرزهاي خود را به روي گردشگران باز مي کند.

رسانه هاي ايتاليا گزارش دادند که گردشگران اتحاديه اروپا مي توانند از سوم ژوئن بدون قرنطينه اجباري ۱۴ روزه به عنوان بخشي از اقدامات براي لغو محدوديت هاي قرنطينه از اين کشور ديدن کنند.

اين تصميم شامل همه کشورهاي منطقه شنگن خواهد بود و براساس گزارش روزنامه ايتاليايي ريپاپليکا افرادي که از کشوري اتحاديه اروپا وارد ايتاليا مي شوند مجبور نيستند براي جلوگيري از سرايت کوويد-۱۹ قرنطينه اجباري شوند.رويترز
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: