کد خبر: ۲۵۷۵۹۰
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۰ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020May 15
ما این لحظه تاریخی را درک می کنیم و به قبرهای بیشتری نیاز داریم، زیرا دیدیم که چه اتفاقی در دیگر کشورها رخ داد
شفاآنلاین>سلامت>مقام های شیلی اعلام کردند که در پی افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا، هزاران قبر جدید در گورستان اصلی پایتخت حفر شده است.

به گزارش شفاآنلاین، هفته جاری میزان ابتلا به ویروس کووید ۱۹ در شیلی افزایش یافت و دولت را ناگزیر به قرنطینه اجباری ساکنان شهر سانتیاگو پایتخت این کشور واقع در آمریکای جنوبی کرد.

روزانه بین ۳۵۰ تا ۵۰۰ مورد ابتلا به کرونا در شیلی به ثبت می رسید، تا اینکه این میزان در پایان هفته افزایش یافت و روز چهارشنبه ۲۶۰۰ مورد و روز پنجشنبه نیز همین تعداد ثبت شد.

رییس گورستان اصلی پایتخت شیلی گفت: ما این لحظه تاریخی را درک می کنیم و به قبرهای بیشتری نیاز داریم، زیرا دیدیم که چه اتفاقی در دیگر کشورها رخ داد.

حدود دو هزار قبر جدید در این گورستان برای مقابله با پیامدهای کرونا که از۳ مارس تاکنون جان ۳۶۸ تن را گرفته، حفر شده  است.

شهر سانتیاگو ظرف ۲۴ ساعت گذشته با ثبت ۲ هزار و ۲۶۰ ابتلای جدید و ۱۲ مورد مرگ ناشی از کرونا، شاهد افزایش حدود ۶۰ درصدی در موارد ابتلا بوده است. حدود ۸۰ درصد از آمار کل ابتلا به کرونا در شیلی مربوط به پایتخت این کشور است.

ویروس کرونا موسوم به « کوید ۱۹»  اواسط ماه دسامبر (۲۴ اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.فرانس ۲۴
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: