کد خبر: ۲۵۷۳۶۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۰ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020May 12
نویسنده : گای ورهافستات
در روسیه حمله به نهادهای دمکراسی حتی شدیدتر است. سه پزشک مداوا کننده بیماران کرونا پس از انتقاد از چگونگی برخورد با این بیماری در کشور، به گونه ای اسرار آمیز از در هفته های اخیر از پنجره به بیرون پرتاب شده اند.
شفاآنلاین>سلامت>۱-پیامدهای اقتصادی بحران کرونا اذهان همگان را درگیر خود ساخته است و علل خوبی برای آن وجود دارد از جمله آن که  اتحادیه اروپا بدترین رکود اقتصادی خود را در طول تاریخ خود تجربه می کند.

به گزارش شفاآنلاین،۲-ولی از خطرات کرونا علیه دمکراسی چندان سخن گفته نمی شود، هرچند که نشانه های آن نیز به طور مشابه دیده می شود.

۳- مساله بسیار نگران کننده تلاش های عوام گرایان برای استفاده از بحران کرونا در جهت تضعیف دمکراسی است. نخست وزیر مجارستان یک نمونه در این زمینه است که دهه گذشته را صرف حمله به مطبوعات و رسانه های آزاد، سازمان های مردم نهاد و رقبای سیاسی خود کرده است.

۴- او به بهانه کرونا در صدد وضع قانونی است که او را قادر می سارد نخستین بار پس از آدلف هیلتر نقش دیکتاتوری اتخاذ کند. 

۵-در روسیه حمله به نهادهای دمکراسی حتی شدیدتر است. سه پزشک مداوا کننده بیماران کرونا پس از انتقاد از چگونگی برخورد با این بیماری در کشور، به گونه ای اسرار آمیز از در هفته های اخیر از پنجره به بیرون پرتاب شده اند.

۶- این روند به اروپا محدود نمی شود بلکه بزرگترین جوامع دمکراسی در جهان – امریکا، برزیل و هند- نیز در معرض خطر فزاینده قرار دارند.

۷- ترامپ مساله کرونا را سیاسی کرده است و از ارائه تجهیزات به فرمانداران به ویژه دمکرات ها خوداری می کند.

۸-رئیس جمهور بزریل همین روند را دنبال می کند و دولت هند نیز  به بهانه کرونا  دستور کار خود علیه مسلمانان را به پیش می برد.

۹- متاسفانه این گونه حملات علیه دمکراسی توجهات بین المللی چندانی را به خود جلب نکرده است.

۱۰ – نرم افزارهای نظارتی و رصد کننده افراد در بحبوحه بحران کرونا اطلاعات شخصی را گردآوری می کنند ولی آیا  اگر بخواهیم می توانیم  این اطلاعات را پاک کنیم ؟ چه تضمینی وجود دارد که دولت ها از این اطلاعات سو استفاده نکنند. این گونه رفتارها مغایر با حقوق اساسی و آزادی افراد است .

۱۱- چند صباحی دیگر شاید مردم اروپا ، امریکا و نقاط دیگر خود را در شرایطی مانند مردم چین خواهند یافت که همه تحرکات آنها رصد  می شود. 

۱۲-اگر مراقب نباشیم بزرگترین قربانی کرونا دمکراسی خواهد بود 
نویسنده نخست زیر سابق بلژیک و رئیس حزب لیبرال اروپا(ALDE)  در پارلمان اروپاست. اردن تایمز 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: