کد خبر: ۲۵۷۳۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۲ - ۰۲ تير ۱۳۹۳ - 2014June 23
شفاآنلاین-بازبینی مطالعات قبلی تایید کرد که «حساسیت به فلز» می‌تواند موجب عدم موفقیت در جراحی کاشت پروتزهای فلزی مفاصل شود.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر «میشل ال پینسون»، یکی از متخصصان این مطالعه گفت: بیماران و پزشکان باید در مورد حساسیت و واکنش‌های آلرژیک به فلز به کار رفته در مفاصل کاشتنی و کنترل علائم و نشانه‌های این نوع حساسیت آگاهی داشته باشند.

دکتر پینسون همچنین افزود: زمانی که وضعیت جسمانی بیمارانی که تحت عمل کاشت مفصل قرار گرفته بودند بررسی شد، مشاهده کردیم حساسیت بیش از حد به تعویض مفصل زانو یا لگن خیلی شایع نیست. هرچند پیش از این مفصل‌های تعویضی تمام فلز بوده و احتمال آنکه هنگام حرکت مفصل، بخش‌های مختلف آن بر اثر ساییده شدن از بین بروند وجود دارد.

به گفته پزشکان، فلزاتی چون کبالت، کروم،‌ تنگستن، منگنز، تیتانیوم، آلومینیوم و نیکل از جمله فلزهایی هستند که در ساخت مفصل‌های کاشتنی به کار می‌روند. همچنین در یک مطالعه دیگر که در سال 2010 میلادی انجام گرفته مشخص شد که بیش از 17 درصد زنان و 3 درصد مردان به فلز نیکل آلرژی دارند.

دکتر پینسون در همین رابطه خاطر نشان کرد:‌ برای برخی بیماران واکنش آلرژیک به فلز موجود در مفصل کاشتنی می‌تواند بسیارجدی باشد هرچند بسیاری از حساسیت‌ها در سطح خفیف و معمولی است.

به نقل از خبرگزاری رویترز، بسیاری از پزشکان معتقدند بیمارانی که سابقه حساسیت به فلز دارند. باید پیش از جراحی، مورد آزمایش قرار گیرند. همچنین پس از عمل جراحی و در صورت متورم شدن مفصل می‌توان آن را با انواع دیگری از مفاصل پیوندی که از ترکیب‌های دیگر و غیرنیکلی ساخته شده و حساسیت‌زا نیستند، تعویض کرد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: