کد خبر: ۲۵۷۳۵۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۵ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020May 12
سازمان نظام پرستاري فرانسه از مدتها پيش پروژه سرشماري پرستاران مبتلا شده و يا فوت شده در اثر شيوع کرونا را به دليل پرخطر بودن اين حرفه و کمبود تجهيزات پزشکي از وزارت بهداشت اين کشور مطالبه کرده بود
شفاآنلاین>سلامت>شمار افراد شاغل در مراکز بهداشتي و درماني فرانسه که به ويروس کرونا مبتلا شده‌اند، از مرز ۲۰ هزار نفر گذشت.

به گزارش شفاآنلاین، پروژه سرشماري از کارکنان مراکز بهداشت و درمان دولتي و خصوصي فرانسه که به بيماري کوويد-۱۹ مبتلا شدند، به ابتکار سازمان سلامت عمومي، زيرمجموعه وزارت بهداشت فرانسه و با همکاري کارگروه مطالعاتي ميزان ريسک ابتلاي کادر پزشکي و درماني به بيماري هاي عفوني و پشتيباني مرکز پيشگيري از ابتلاي کادر درماني به بيماري‌هاي عفوني از اول مارس (۱۱ اسفند) کليد خورد.

بر اساس آخرين سرشماري که ۷ مي (۱۸ ارديبهشت) در تارنماي رسمي سازمان سلامت عمومي فرانسه منتشر شد، ۲۱ هزار و ۱۴۲ نفر  نفر از کادر پزشکي و درماني فرانسه به کوويد-۱۹ مبتلا شده‌اند که از اين تعداد ۶۰۹۳ پرستار، ۵۲۷۴ نفر از مراقبان سلامت و ۲۰۲۱ پزشک اختصاص دارد؛ به عبارتي، ۸۵ درصد مبتلايان مربوط به متخصصان حوزه سلامت، ۱۰ درصد آنها پرسنل غيرمتخصص در اين حوزه هستند و ۵ درصد باقيمانده به طبقه‌بندي حرفه اي خاصي تعلق ندارد.

همچنين در اين گزارش ۱۰ مورد فوتي اعلام شده که شامل سه پزشک، دو نفر از کادر درماني و پنج نفر از پرسنل غير متخصص حوزه سلامت است.

سازمان سلامت عمومي فرانسه در گزارش خود اعلام کرد، اطلاعات و داده هاي سرشماري اخير براساس مجموع افرادي که آزمايش کروناي (سي پي آر) آنها مثبت اعلام شده و همچنين افرادي که علائم باليني و يا سابقه تماس با افراد آلوده داشتند، گردآوري شده است.

سازمان نظام پرستاري فرانسه از مدتها پيش پروژه سرشماري پرستاران مبتلا شده و يا فوت شده در اثر شيوع کرونا را به دليل پرخطر بودن اين حرفه و کمبود تجهيزات پزشکي از وزارت بهداشت اين کشور مطالبه کرده بود.ليبراسيون
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: