کد خبر: ۲۵۷۲۸۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۳ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020May 11
اين روبات اقدامي براي وادار کردن مردم به حفظ فاصله اجتماعي انجام نمي‌دهد اما در سنگاپور تدابير سختگيرانه‌اي براي قرنطينه در نظر گرفته شده است که مي‌تواند براي افراد ناقض مقررات جريمه و حتي زندان در پي داشته باشد
 شفاآنلاین>سلامت>اسپات نام سگ روباتي است که در پارک‌هاي سنگاپور گشتزني‌ مي‌کند و از مردم مي‌خواهد که حداقل يک متر از هم فاصله بگيرند.

به گزارش شفاآنلاین، اين روبات چهارپا ساخت شرکت "بوستون دايناميکس" روز جمعه در پارک مرکزي سنگاپور فعاليت آزمايشي دو هفته‌اي خود را آغاز کرد و در صورت موفقيت به ساير روبات‌هايي مي‌پيوندد که در دوره قرنطينه در پارک‌ها و فضاهاي سبز سنگاپور گشتزني مي‌کنند.

البته اين روبات سگ‌نماي کنترل از راه دور، واق واق نمي‌کند بلکه با اداي جملاتي از مردم مي‌خواهد که براي حفظ سلامتي خود و ديگران، فاصله را رعايت کنند.

اين روبات اقدامي براي وادار کردن مردم به حفظ فاصله اجتماعي انجام نمي‌دهد اما در سنگاپور تدابير سختگيرانه‌اي براي قرنطينه در نظر گرفته شده است که مي‌تواند براي افراد ناقض مقررات جريمه و حتي زندان در پي داشته باشد.

اين دولت شهر ۵.۷ ميليون نفري بيش از ۲۱ هزار مورد ابتلا به کرونا دارد که يکي از بالاترين آمار ابتلا به کرونا در آسيا است که علت آن تا حد زيادي آلودگي به کرونا در ميان کارگران مهاجر است.

مطابق مقررات قرنطينه در سنگاپور که از روز هفتم ماه آوريل (سه‌شنبه ۱۹ فروردين) آغاز شده و تا روز اول ژوئن (دوشنبه ۱۲ خرداد) ‌ ادامه خواهد داشت، مردم تنها مي‌توانند براي خريد اقلام ضروري از خانه خارج شوند و هميشه بايد در اماکن عمومي ماسک بزنند.

روبات سگ‌نماي "اسپات" علاوه بر پخش پيام‌هاي صوتي مجهز به دوربين‌هاي و ابزارهاي تحليلي است تا تعداد افراد در پارک را تخمين بزند. مسئولان گفته‌اند دوربين‌هاي اين روبات قادر به رهگيري افراد يا ثبت اطلاعات شخصي نيست.

پيش از اين روبات سگ‌نما نيز روبات ديگري به شکل يک خودروي کوچک در برخي اماکن سنگاپور فعال شده و به مردم هشدار مي‌دهد که تجمع مجاز نيست.بيزينس اينسايدر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: