کد خبر: ۲۵۷۲۸۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۴ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020May 11
امروز در کره جنوبي ۳۵ نفر ديگر هم به کرونا مبتلا شده اند که بيشترين رقم مبتلايان از روز ۹ آوريل (۲۱ فروردين) به بعد است شمار مبتلايان در سراسر کشور اکنون ۱۰ هزار و ۹۰۹ نفر است
شفاآنلاین>سلامت>در شرايطي که تصور مي شد کره جنوبي موفق به عبور از کرونا شده است يک مرد ۲۹ ساله که وارد مراکز تفريحي در پايتخت شده بود تاکنون دستکم ۷۹ نفر را آلوده کرده است.

به گزارش شفاآنلاین، مرکز پيشگيري و کنترل بيماري هاي کره جنوبي روز دوشنبه اعلام کرد اين فرد يک هفته قبل به چندين مرکز تفريحي و باشگاه شبانه که در آن زمان دستکم بيش از يک هزار و ۵۰۰ نفر در اين مکان ها بوده اند رفت و آمد داشته است.

همين مرکز امروز تاييد کرد که در مراکز مذکور در منطقه "ايتايه وون" تاکنون ابتلاي ۷۹ نفر به بيماري محرز شده است وزارت بهداشت همچنين از احتمال افزايش شمار مبتلايان خبر داده است.

وزارت بهداشت و مرکز پيشگيري و کنترل بيماري هاي کره جنوبي اعلام کرده اند که اين مساله موجب شده است تا بار ديگر تلاش هاي دولت براي مهار کرونا به چالش کشيده شود.

در کشوري که از نمونه هاي موفق مقابله با کرونا بود و در روزهاي اخير، شمار مبتلايان را صفر کرده بود با آزاد شدن ترددها و کاهش محدوديت ها، بار ديگر شوک جدي به جامعه وارد شده است.

اولين مورد ابتلا که وارد مراکز تفريحي شده بود روز چهارشنبه اعلام شد و تا امروز شمار مبتلايان بسرعت در حال افزايش است مسئولان مي گويند شيوع خوشه اي کرونا در پايتخت منتفي نيست.

به تمامي کساني که بين روزهاي ۲۴ آوريل تا ۶ مي در اين منطقه بوده اند اعلام شده است حتي الامکان با هيچ فرد ديگري در ارتباط نباشند و فورا براي آزمايش کرونا حتي اگر هم علايمي ندارند، اقدام کنند.

گزارش حاکي است که مسئولان به دنبال گرفتن آزمايش از حدود ۵ هزار نفر هستند تا کنون به ۲ هزار نفر دسترسي پيدا کرده اند اما از وضعيت ۳ هزار نفر ديگر خبري نيست مرکز پيشگيري و کنترل بيماري کره جنوبي از اين افراد خواسته است خود را معرفي کنند و به طور رايگان آزمايش کرونا دهند.

همزمان امروز در کره جنوبي ۳۵ نفر ديگر هم به کرونا مبتلا شده اند که بيشترين رقم مبتلايان از روز ۹ آوريل (۲۱ فروردين) به بعد است شمار مبتلايان در سراسر کشور اکنون ۱۰ هزار و ۹۰۹ نفر است.يونهاپ
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: